صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - 17 June 2023
شهید قربانعلی اختیاری اقدام در اوایل بهار سال ۱۳۴۶ ، به دنیا می آید . پدر بزرگ به میمنت تولد نوه اش یک راس،گوسفند قوچ قربانی می کند و گوشت اش را میان اهالی روستای عمارت پخش می کند .
کد خبر: ۸۸۹۷۹۳۵
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، رحمان ، پدر بزرگ قربانعلی آدم خوبی بودند بااهالی روستا با مهربانی برخورد می کرد . کوچک و بزرگ به او احترام می گذاشتند طوری که در روستا او را "رحیمدار دایی "خطاب می کردند . او هم تا آنجا که از دستش می آمد به اهالی روستا کمک می کرد . ثروت خودش را متعلق به خود نمی دانست بلکه متعلق به اهالی می دانست .
قربانعلی در میان پدر و مادر و پدر بزرگ و مادر بزرگ دوران خرد سالی را می گذراند . چون اهالی روستا اکثر قوم و خویش،بودند بچه هامثل یک خانواده باهم برخورد می کردند . 
قربانعلی در دوران خردسالی بیشتر از پدر و مادرش به پدر بزرگ و مادر بزرگ وابسته بود . 
مهرماه سال ۱۳۵۲ قربانعلی در کلاس اول ابتدایی روستایشان ثبت نام می کند . گویا سپاهی دانش درس می داد تا دوم ابتدایی در عمارت درس می خواند . چون برای پایه های بعدی کلاس نبود . مجبور می شود برای ادامه تحصیل به روستای همجوارشان ، قلنج خانلو برود . پدرش در روستای قلنج خانلو ، پسر خاله ای داشت به نام صالح . قربانعلی در خانه او اتراق می کند و به تحصیلاتش ادامه می دهد . 
از لحاظ وضع درسی،در میان همکلاسی ها نمونه بود . 
پدر و مادر نمی گذاشتند او به کار کشاورزی و دامداری بپردازد ، سعی و تلاش شان این بود که او درس بخواند و در آینده برای خودش کسی باشد . 
قربانعلی صدای خیلی خوبی داشت و در دوران کودکی در مراسم شبیه خوانی عاشورا نقش " سکینه" را اجرا می کرد . پدرش هم نقش حضرت عباس را . 
قربانعلی در سال ۱۳۵۷ دوران ابتدایی را با موفقیت به پایان می رساند . خانواده بعد از شور و مشورت برای ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی او را راهی اردبیل می کنند . قربانعلی ، در دروازه مشگین خانه اجارهومی کند و در مدرسه راهنمایی جعفر اسلامی ثبت نام می کند.
در سال ۱۳۵۸ بک سال بعد از انقلاب ، پدر قربانعلی از پدر و مادرش جدا می شود و برای خودش زندگی مستقل تشکیل می دهد . پدرقربانعلی دیگر کار کشاورزی ودامداری را رها می کند و در شهر دیگر مانند رشت و اردبیل به کارگری می پردازد . قربانعلی در خرداد سال ۱۳۶۰دوران راهنمایی را پشت سر می گذارد و در مقطع متوسطه در هنرستان کشاورزی باهنر اردبیل ثبت نام می کند و شروع به تحصیل می نماید . 
او که یک بار در تابستان سال ۱۳۶۰ بهجبهه اعزام شده بود ، در اوایل زمستان سال ۱۳۶۴_ حین تحصیل در سال آخر کشاورزی _برای بار دوم به جبهه جنوب ، اعزام می شود . قربانعلی بار اول که به جبهه  رفته بود گویا تک تیرانداز بود . اما این بار که در جبهه جنوب بود ، غواص بود . 
سرانجام قربانعلی اختیاری اقدام در عملیات والفجر ۸ در تاریخ ۱۳۶۴/۱۱/۲۰ به عنوان غواصو تک تیرانداز شرکت می کند و یک روز بعد از عملیات در تاریخ ۱۳۶۴/۱۱/۲۱ هنگام عبور از رود خانه اروند بااصابت ترکش دشمن بعثی ازناحیه شکم و سر زخم عمیقی برمی دارد .خودش را با رنج و زحمت از آب بیرون می کشد ، اما به علت خونریزی به کاروان شهدا می پیوندد . پیکر پاکش پس از انتقال به اردبیل بنا به وصیت شفاهی اش به یکی از خویشاوندان که در صورت شهید شدن در شهرستان اردبیل دفن شود ، تشییع و در گلزار شهدای بهشت فاطمه به خاک سپرده می شود . 
"بخشی از وصیت نامه شهید قربانعلی اختیاری اقدام" 
به نام یاری دهنده مظلومین و مستضعفین و در هم کوبنده ابر قدرت ها و استکباران و پاسدار حرمت خون شهدان صدر اسلام تاکنون.
ما از خدا هستیم و به سوی خداوند باز می گردیم . ما امانت هایی هستیم که خداوند به ما داده و هروقت اراده کند ، این امانت را از شما می گیرد ، از شما می خواهم از اینکه فرزندتان در راه خدا کشته شده است ناراحت نشوید چون امام حسین (ع) و یارانش هم مظلوم شهید شدند . من این راه را با دید وسیع انتخاب کردم و مشتاق بودم تا جان ناقابل خود را در این راه هدیه کنم . 
آری پدرم ! وقتی دیدم که نوجوانان چهارده ساله و پیر مردان ۶۵ساله در جبهه های رزم اند ، وقتی دیدم که اسلام و قرآن عزیز در خطر است ، چگونهمی توانستم در پشت جبهه ساکت بنشینم و به زندگی خود ادامه بدهم و شما باید خوشحال باشید و افتخار کنید که چنین فرزندی را در دامن پاک تان پرورش داده اید و بعداز مدتی آن را تقدیم خدا و اسلام نموده اید . 
خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل _کبری عزیزی
ارسال نظرات