صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - 02 June 2023
حجت الاسلام حائری زاده در مراسم بزرگداشت شهید حججی در مسجد مقدس جمکران گفت: شهدای بزرگوار مدافع حرم پیرو مکتب عاشورا بوده و هستند و درس ایستادگی در برابر دشمنان را در دنیای امروزی برای ما تکرار کردند.
کد خبر: ۸۹۰۲۷۶۲
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام سیدمهدی حائری زاده امشب در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران که همزمان با آیین بزرگداشت شهید محسن حججی در این مسجد مقدس برگزار شده بود، به ایراد سخن پرداخت.

سخنران مسجد مقدس جمکران در ابتدای این مراسم که با حضور خانواده این شهید سرافراز مدافع حرم، عاشقان و منتظران امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) همراه بود، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم از چند وجه امتیازات و ویژگی های خاصی دارند؛ نخستین ویژگی شهدای مدافع حرم این است که به خاطر دفاع از حرم و حریم اهل بیت(ع) قیام کردند.

وی ادامه داد: دشمنان امروز اسلام کسانی هستند که خودشان را داعیه دار دین می دانند؛ حتی به اقامه نماز می پردازند و قرآن می خوانند، اما برداشت غلطی از دین دارند و اسلامی جعلی را برای خودشان درست کرده اند.

استاد حوزه علمیه قم به دومین ویژگی مدافعان حرم اشاره کرد و گفت: مدافعان حرم با دشمنانی جهاد و مقابله می کنند که اگر در مقابل آن ها ایستادگی نمی کردند، به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید در داخل کشور با آنها می جنگیدیم.

وی سومین ویژگی شهدای مدافع حرم را به شهادت رسیدن در غربت دانست و ابراز کرد: بر اساس کنوانسیون های بین المللی، هیچ کشوری حق ندارد اسرای طرف مقابل در جنگ را از بین ببرد و یا آن ها را شکنجه دهد و این در حالی است که همه دنیا می بیند، داعش با حججی و حججی ها چگونه وحشیانه رفتار می کند.

حجت الاسلام حائری زاده تصریح کرد: بشکند آن دهان ها و خرد شود قلم هایی که نوشتند و گفتند، مدافعین حرم برای پول به عراق و سوریه می روند؛ اگر امروز در ناامن ترین منطقه جهان به عنوان امن ترین کشور مطرح شده ایم، مدیون مدافعان حرم هستیم.

وی با تأکید بر این که مدافعان حرم در اسارت هم با اقتدار مقابل دشمنان ایستادگی می کنند، اظهار داشت: در تصویر منتشر شده از شهید حججی، آثار غرور و اقتدار در چهره این شهید مشهود بود؛ در مقابل آثار هراس و ترس در چهره داعشی های وهابی نمایان بود.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: خادمان و یاران امام زمان(عج) بر اساس تکلیف الهی تصمیم می گیرند و عمل می کنند؛ شهدای بزرگوار مدافع حرم پیرو مکتب عاشورا بوده و هستند و درس ایستادگی در برابر دشمنان را در دنیای امروزی برای ما تکرار کردند.

سخنران مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: همسر شهید حججی با اقتدار و صلابت می گوید، همسرم رفت که به عالم بگوید، رهبر معظم انقلاب تنها نیستند و هنوز هم مردان خدایی هستند.

وی در پایان ابراز داشت: شهدای مدافع حرم غیرت‌مند هستند و جان خود را که بزرگ‌ترین سرمایه هر انسانی است، تقدیم کردند؛ ما مدیون شهدا و خانواده های آنان هستیم.
ارسال نظرات