صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 07 June 2023
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از مهمترین شرایط استجابت دعا طبق ضمانت پروردگار پاک کردن بدن و شکم از حرام است،گفت: عدم استجابت را دعاکننده یا باید در درون خود یا در دعایش جستجو کند.
کد خبر: ۸۹۰۶۵۸۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حاج شیخ حسین انصاریان امروز به مناسبت هفته بسیج اصناف در دیدار اصناف و بازاریان با امام جمعه همدان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد (ع)، اظهار داشت: یکی از خصلت‌های انبیا در سوره‌های قرآن دعا کردن است.

وی گفت: انبیاء یقین به مملوک به خود و فقر و نیازمندی خود داشتند و همچنین یقین داشتند که منبع خیر بی‌نهایتی چون وجود مقدس پروردگار عالم در کنار آنهاست و ضمانت کرده درخواست نیازمند محتاج را جواب بدهد و کسی را طرد نکند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انبیاء الهی نیز دعاهایی که داشتند واجب الشرایط بود و نیز خودشان شرایط داشتند، تأکید کرد: خداوند اخلاق، جود، کرم، سخاوت و نظرش به زاری و تضرع عبد است و وقتی عبد خودش واجب الشرایط باشد دعایش نیز واجب الشرایط می شود و پذیرفتن دعایش قطعی است.

وی تصریح کرد: اگر تعلیم انبیاء خدا و اهل بیت(ع) نبود ما نمی‌دانستیم که چگونه گدایی کنیم و چه بخواهیم که خواسته ما به صلاح ما باشد و خیر دنیا و آخرت ما در چیست.

انصاریان عنوان کرد: ما در هیچ شأنی از شئون زندگی غنا نداریم و سرمایه‌دار نیستیم، در ناحیه عقل یقینا گدا هستیم و در ناحیه قلب و روان فقیریم و در ناحیه بدن قطعاً نیازمندیم؛ البته این دعا ویژه امام نیست بلکه تمام موجودات زنده که قرآن آنها را با شعور معرفی می‌کند آنها نیز در حد گنجایش و ظرفیت خود اهل دعا هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: در سوره مؤمنون در آیه 7 الی 9 پروردگار عالم دو طایفه را از فرشتگان مقرب دعاگوی انسان معرفی می‌کند. البته دو طایفه از انسان مؤمن و تائبان هستند و این دو طایفه فرشتگان حامل عرش هستند که عرش الهی نیز مادی نیست و یک حقیقت معنوی است و آن مقام فرمانروایی پروردگار بر ظاهر و باطن هستی است.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص شرایط شخص دعاکننده گفت: یکی از مهمترین شرایط این است که آن کسی که گرفتار است و دعا می‌کند و امید به استجابت دعا دارد طبق ضمانت پروردگار بدن و شکم را از حرام پاک کند.

وی عنوان کرد: عدم استجابت را دعا کننده یا باید درون یا در دعایش جستجو کند و تنها راه حل مشکل دعا است بنابراین انسان باید دعا کردن را بداند.

انصاریان در ادامه گفت: سرمایه‌دار در عالم وجود ندارد همه گدا هستند و منبع تأمین خواسته این گدایان فقط پروردگار عالم است، اگر این مطلب را ادراک کنیم بسیاری از مسائل ما حل می‌شود.

وی در پایان سخنانش ابراز داشت: اگر ما احساس غنا نکنیم خداوند دائما به ما نظر دارد، در برابر وجود مقدس ذات مطلق الهی احساس غنا یعنی سینه سپر کردن در برابر حضرت مولا.

انتهای پیام/

ارسال نظرات