صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - 03 August 2023
بعضی ها گستاخانه با اینکه متخلف هستند، دست به سوی مردم و آمرین به معروف دراز ‌می کنند که دستگاه های انتظامی موظفند در مسئله امر به معروف پشتیبانی لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۱۵۳۱۱
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
 

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام و المسلمین تسخیری در مراسم هفتگی هیات رزمندگان اسلام رامسر ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع) و عید غدیر خم، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت: دلیل حادثه محرم، فراموشی یک اصل مهم بود و آن، فراموشی غدیر و اصل امامت بود که حضرت محمد(ص) حضرت علی(ع) را به عنوان امام مسلمین معرفی کرد.

وی وظیفه امام را هدایت مردم به سوی خدا دانست و با بیان اینکه امام جانشین رسول خدا (ص) است و سرپیچی از حکم امام(ع)، سرپیچی از حکم‌ خدا محسوب می شود ابراز داشت: غدیر خم و معرفی حضرت امیرالمومنین (ع) روز تداوم حقیقت دین اسلام است و الحمدلله بعد از پیروزی انقلاب به مسئله غدیر به خوبی پرداخته شد.


حجت الاسلام تسخیری در ادامه سخنان خود به مسئله امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ما اکنون در جامعه گرفتار آن هستیم، مسئله فراموشی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با استناد به روایتی از امام محمد باقر (ع)، امر به معروف و نهی از منکر را دو خُلق الهی نام برد و اشاره کرد: متاسفانه این دو خُلق مهم الهی در جامعه ما رها شده است.

وی با اشاره به آیه ۷۸ و ۷۹ سوره مائده‌ بیان داشت: خدا می فرماید کافران بنی اسرائیل از زبان حضرت داود(ع) و حضرت عیسی(ع) نفرین شدند و دلیل آن گناه و تجاوز بود و آنها یکدیگر را به خاطر کارهای زشت نهی نمی کردند که مورد نفرین قرار گرفتند.

سخنران این مراسم با بیان اینکه بعضی ها وقتی بحث امر به معروف و نهی از منکر مطرح می شود، بحث دیوار کشی در خیابان ها را مطرح می نمایند در حالی که اجرای این دو فریضه اجرای حکم الهی است، تصریح کرد: این افراد به گونه ای وانمود کرده اند که اگر کسی بخواهد فردی را از منکری نهی کند، یعنی جنگ و درگیری ایجاد کرده است ولی وقتی در جامعه به بهانه آزادی، بی بند و باری راه می افتد، هیچ کسی حرفی نمی زند.


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در بد حجابی خلاصه نمی شود و این امر یک بخشی از آن است تصریح کرد: برخی طوری رفتار کردند که اگر کسی دست به بیت المال می زند ولی چون وابسته به فلان جریان و گروه است، نباید به او حرفی زده شود.

وی قلمروی امر به معروف و نهی از منکر از نگاه رهبر معظم انقلاب را در محیط خانه، اداره و جامعه و... دانست و با بیان اینکه مهم ترین قلمرو، در حوزه ی مسئولین نظام است گفت: باید برخورد با این امر جدی تر باشد و رهبر انقلاب می فرمایند قوه مقننه و مجریه، دستگاه های نظامی و انتظامی موظفند در مسئله امر به معروف پشتیبانی لازم را داشته باشند.

مسئول هیات رزمندگان اسلام رامسر، حیات جامعه اسلامی را به ادامه امر به معروف و نهی از منکر مرتبط دانست و ضمن بیان اینکه اگر این امر تعطیل شود عمر اسلام به سر می رسد گفت: امام حسین (ع) می فرماید که من برای احیای احکام جدّم حضرت محمد(ص) قیام کردم.

وی در ادامه به تاکید مقام معظم رهبری برای تذکر لسانی اشاره نمود و ضمن بیان تعریف جامعه اسلامی در مسئله امر به معروف یَدی گفت: آن کسی که در مورد امر به معروف فیزیکی ماموریت دارد حاکمیت است و مردم اجازه برخورد ندارند اما بعضی ها نباید گستاخ و جسور شوند که با اینکه تخلف می کنند، دست به سوی مردم و آمرین به معروف دراز کنند و قانون و به ویژه دستگاه قضا بایدبا شدت با افراد متخلف برخورد کند.

حجت الاسلام تسخیری در پایان گفت: اگر امر به معروف شکل نگیرد، نماز، حج و جهاد تعطیل می شود و همه باید در این اصل مهم پیش قدم باشند.

ارسال نظرات