صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - 13 November 2023
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا درخصوص برجام و تحریم‌های جدید مایه تاسف است و نشان می‌دهد که دولتمردان آمریکایی به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند و این بزرگترین طبل رسوایی برای این کشور است.
کد خبر: ۸۹۱۷۹۹۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اراک  عظمت روز مباهله را به میزان «غدیرخم» دانست و گفت: آییه مباهله درباره عظمت خاندان عصمت و طهارت(ع) است و امروز آخرین جمعه ماه ذی‌الحجه و پایان سال قمری است که روزی بسیار بزرگ است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: همه ما وامدار اباعبدالله الحسین(ع) و از تشنگان به معرفت و دلدادگان کوی ولای امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: هیئات عزاداری، مرثیه‌خوانان، شاعران و عزادارن نسبت به هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن و پرمحتوا بودن برنامه‌های سوگواری ایام محرم تلاش داشته باشند تا این ماه غنی‌تر از هر ایام دیگری برگزار شود. از بیان خرافات، و بیان مطالب غیردینی و بدون سند بپرهیزیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: عظمت امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) و خاندان پیغمبر(ص) را در این ماه به جهانیان باید نشان دهیم.

مکتب امام حسین(ع)؛ مکتب عزت و شرف است

وی افزود: مکتب امام حسین(ع)؛ مکتب عزت و شرف، مکتب اسلام اصیل و مکتب پیروزی خون بر شمشیر، مکتب جهاد و شهادت، عزت و کرامت، آقایی و سربلندی است. باید این ماه را خود درک کرده و به جهانیان معرفی کنیم و تلاش داشته باشیم تا برنامه‌های این ماه انعکاس خوبی در جهان داشته باشد. بایستی در راستای احیای شعائر اسلامی و دین همت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: برنامه‌هایی را که در خور شأن اهل بیت(ع) را برگزار کنیم و موجب عزت و سربلندی پیروان اهل بیت(ع) در دنیا باشیم. درست مثل شهید حججی که دیدید چقدر حرکت و رشادت او تاثیرگذار بود.

مجمع تشخیص مصلحت در دور جدید موجب تقویت همبستگی ملی شود

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در بخش دیگر به مجمع ششم تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: امیدواریم مجمع در دور جدید موجب همبستگی ملی شود. مجمع تشخیص مصلحت نظام به برکت امام راحل و شهدا و عنایت مقام معظم رهبری همچنان پابرجاست. مجمع تشخیص مصلحت نظام یک پارلمان باعظمتی با مسئولیت‌های بزرگ در بخش سیاستگذاری، حل اختلافات بین مجلس و شورای نگهبان و معضلات نظام است.

وی به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: در آستانه بازگشایی حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس هستیم که 100 هزار دانشجو، 12 میلیون دانش‌اموز و 300 هزار طلبه سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد. تربیت جوانان فرهیخته که امید امروز، فردا و فرداها خواهند بود امری مهم است که نباید از آن غفلت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بزرگترین خواسته و آرزوی والدین این است که فرزندانشان فرزندی شایسته برای خدمت، عبادت و برای کشور باشند. امیدواریم سال تحصیلی جدید سالی باعظمت و پرمعرفت باشد تا سنگرهای علم را در بخش‌های مختلف کسب کنیم.

کشتار مردم بی‌گناه میانمار جنایت علیه بشریت است

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی به نسل‌کشی مسلمانان در میانمار هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه مجامع بین‌المللی در مقابل این همه جنایت سکوت کرده‌اند و این مایه تاسف است که جایزه صلح نوبل به خانمی «سوچی» داده شده که در برابر این همه جنایت بی‌تفاوت است.

وی یادآور شد: بیش از 400 هزار مسلمان بی‌ناه در این جنایات کشته شده‌اند، باید فاتحه این جایزه را خواند. آتش زدن انسان‌ها جنایت علیه بشریت است و در مقابل این جنایات آمریکایی‌ها، سازمان‌ها و دادگاه‌های بین‌المللی مرده‌اند که در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند.

دولتمردان آمریکایی به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به تهدیدات ترامپ علیه ملت ایران هم اشاره و تصریح کرد: تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا درخصوص برجام و تحریم‌های جدید مایه تاسف است و نشان می‌دهد که دولتمردان آمریکایی به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند و این بزرگترین طبل رسوایی برای این کشور است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: دوسال مذاکرات طول کشید ولی بعد از برجام آمریکا با بهانه‌های مختلف هر روز به دنبال نقض برجام است و هنوز هنوز حساب‌های بانکی آزاد نشده، تحریم‌های جدیدی را علیه ملت ایران اعمال کرده‌اند و همه این اقدامات ماهیت پلید آمریکا را برای همه نمایان‌تر کرد.

فرهنگ دفاع و مقاومت بر گرفته از مکتب اهل بیت(ع) است

وی در پایان به هفته دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: هفته آخر شهریورماه مصادف با سالروز آغاز جنگ تحمیلی 8 ساله رژیم بعث عراق علیه ملت ایران است، فرهنگ دفاع، مقاومت، ایثار ، مبارزه با دشمنان اسلام و قرآن و فرهنگی بر گرفته از مکتب اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات