صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 07 June 2023
مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان در نشت خبری اصحاب رسانه:
مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۸۰۹ آموزشگاه فعال، هزار و ۵۵۰ مدرسه مستحکم و هزار و ۵۰ مدرسه تخریبی در استان وجود دارد که ۶۳۰ مدرسه نیازمند بازسازی و چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی است.
کد خبر: ۸۹۱۹۱۸۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد چگنی درنشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات اداره کل نوسازی مدارس استان برگزار شداظهارداشت: در استان لرستان ۳۴۴ هزار و ۵۰۷ دانش‌آموز تحصیل می‌کنند و ۱۶ هزار و ۸۱۵ کلاس درس دایر است.

وی افزود: متوسط سرانه فضای آموزشی استان ۵.۰۷ مترمربع برای هر دانش‌آموز است که در استان لرستان ۵.۰۲ مترمربع بوده و در حال حاضر کمتر از نرم کشوری هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان عنوان کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۸۰۹ آموزشگاه فعال، هزار و ۵۵۰ مدرسه مستحکم و هزار و ۵۰ مدرسه تخریبی در استان وجود دارد که ۶۳۰ مدرسه نیازمند بازسازی و چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی است.

این مسئول بیان کرد: در سال ۹۶، ۹۵ پروژه آموزشی در قالب ۴۹۴ کلاس درس با زیربنای ۱۰۷ هزار و ۵۳۶ مترمربع و اعتبار ۷۷ میلیارد تومان احداث می‌شود که ۶۴ پروژه مشارکتی و خیری، ۱۳ پروژه ملی و ۱۸ پروژه استانی است که پروژه‌های استانی اکثراً سالن‌های ورزشی است و خیران تمایلی به تکمیل این پروژه‌ها ندارند.

چگنی بابیان اینکه از ۹۵ پروژه‌ای که امسال ساخته می‌شود ۷۱ پروژه فعال و ۲۴ پروژه متوقف است تصریح کرد: در سال ۹۴، ۵۱ پروژه در قالب ۱۳۷ کلاس درس با زیربنای ۲۴ هزار و ۳۰۰ مترمربع بااعتبار ۱۸ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان ساخته و تحویل آموزش‌وپرورش لرستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۵، ۳۹ پروژه در قالب ۱۰۴ کلاس درس بااعتبار ۱۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان ساخته و تحویل آموزش‌وپرورش شده و تا اوایل مهرماه امسال نیز ۲۴ پروژه در قالب ۱۴۶ کلاس درس با ۲۲ هزار و ۴۵۱ مترمربع و اعتبار ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تحویل آموزش‌وپرورش می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی ۵۸ پروژه در قالب ۲۹۳ کلاس درس با زیربنای ۴۶ هزار و ۲۰۲ مترمربع بااعتبار ۲۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان تعریف‌شده که تاکنون ۴۳ پروژه انجام و ۱۵ پروژه دیگر در دست اجرا است.

وی اظهار داشت: ۴۳ مدرسه خشتی، گلی و سنگی در بخش پاپی و الیگودرز که ۷۱۷ دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کند وجود دارد که بنیاد علوی ۳۲ مدرسه را تا پایان سال ۹۷ احداث می‌کند، ۳۰ مدرسه کپری و شبه کپری در بخش پاپی و پل‌دختر وجود دارد و در این مدارس نیز ۱۷۶ دانش‌آموز تحصیل می‌کند که این مدارس نیز توسط بنیاد برکت بازسازی می‌شود همچنین بنا است بنیاد برکت هفت مدرسه و یک‌خانه عالم را در شهرستان پل‌دختر و کوهدشت با یک میلیارد تومان احداث کند.

وی افزود: از سال ۹۲ تا سال ۹۵ پنج میلیارد و ۱۳۳ میلیون تومان تجهیزات آموزشی خریداری و تحویل آموزش‌وپرورش شده است؛ دو هزار و ۲۳۹ فضای آموزشی فاقد وسایل گرمایشی وجود دارد که تاکنون فضای آموزشی ۴۹۵ مدرسه به وسایل گرمایشی تجهیز شده است و ۱۳۲ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا تمامی مدارس به سیستم‌های گرمایشی تجهیز شود.

وی عنوان کرد: اعتبارات استانی در سال ۹۴، ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، در سال ۹۵، ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۶، ۳۲ میلیارد تومان است که متأسفانه تخصیص در بخش استانی خوب نبوده و تاکنون هیچ‌گونه تخصیصی داده نشده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان بیان کرد: اعتبارات ملی در سال ۹۴، ۴۰ میلیارد در سال ۹۵، ۳۹ میلیارد و برای سال ۹۶ تاکنون رقمی اعلام‌نشده است؛ بر اساس برنامه ششم توسعه بنا است قیر رایگان دریافت کنیم که در سال گذشته یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان قیر دریافت و تبدیل به ایزوگام شد و امسال نیز بنا است یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیر رایگان دریافت کنیم که تبدیل به آسفالت می‌شود.

وی بابیان اینکه ۶۰ درصد مدارس تخریبی استان جمع‌آوری‌شده و نوسازی ۴۰ درصد دیگر از این مدارس نیازمند تأمین اعتبار است تصریح کرد: در برنامه ششم مجلس تصویب‌شده که ۳ میلیارد دلار برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص یابد که اگر این اعتبار تخصیص یابد این پروژه‌های آموزشی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات