صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - 24 June 2023
حجت الاسلام والمسلمین امینی در اولین همایش مردمی خادمیاران آستان قدس رضوی در شاهرود گفت: خدمات آستان قدس مسجد محور است و بسیار ارزشمند است که مساجد را محوری کنیم و با اینگونه عمل ها محقق می شود.
کد خبر: ۸۹۱۹۳۱۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در اولین همایش مردمی خادمیاران آستان قدس رضوی در کانون جوانان بسیج شاهرود در جمع ائمه جماعات، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد در سخنانی با گرامیداشت روز مباهله و نزول آیه هل اتی اظهار کرد: نماز و روزه و نذر در حل مشکلات جایگاه دارد و در قرآن نیز این بیان شده است که می‌توان از نماز و روزه مدد گرفت برای خوب شدن و حل مشکلات و اهل بیت نیز روزه گرفتند برای حل مشکلات خود و این برای ما درس است.
وی افزود: اطعام طعام مهم است و در زندگی روزمره امروزی این کم شود و در این آیه اطعام طعام به مسکین و یتیم و اسیر و قربانی موضوعیت دارد و خون ریختن مهم است به نام خدا حیوانی ذبح کند و این‌ها موضوعیت دارد.
امینی خاطر نشان کرد: چه انفاق و اطعام و هر کار دیگری قشر آسیب پذیر باید باشد در این اطعام، آیت الله مشکینی می‌فرمود: برای اثبات فضیلت این خانواده خدا ملائکه را فرستاد که دم غروب تقاضا کردند و این‌ها خانواده اطعام کردند.
امام جمعه شاهرود تاکید کرد: ماندگاری کار‌ها به اخلاص است و اگر نباشد، چون باطن ندارد نمی‌ماند، اما کاری که اخلاص دارد خدا نگه می‌دارد، اما بدون اخلاص همه عالم جمع شود که اثرگذار باشد نمی‌تواند و مصداق اخلاص همین آیه است که اگر شما اطعام کردی توقع تشکر داشتی اخلاص نداری.
وی با بیان اینکه این آیات اثبات واقعه غدیر و حقانیت محمد و آل محمد (ص) است به دفتر آستان قدس اشاره کرد و گفت: آستان می‌خواهد خدمات آستان کشوری را در سطح کشور ارائه و خدمات دو طرفه باشد و هم آن‌ها خدمت ارائه بدهند و هم ما بتوانیم موقوفه جدید ایجاد و موقوفات را احیا کنند.
امینی با اشاره به طرح صالحین بسیج و آستان قدس انگشت گذاشته اند افزود: هر دو نظرشان این است که محور مسجد باشد و خدمات آستان قدس مسجد محور باشد و بسیار ارزشمند است که مساجد را محوری کنیم با اینگونه عمل‌ها محقق می‌شود.
رئیس دفتر سیاستگذاری آستان قدس رضوی شاهرود با تاکید بر همت عالی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی سپاه و تلاش‌های آستان قدس رضوی در مساجد انجام و پخش شود و سه یا پنج رکن مسجد را شکوفا کنند که رکن اول امام جماعت است و دوم هیئت امنا که مجریان هستند و رکن سوم پایگاه بسیج هستند و کانون‌های فرهنگی هنری هم یک رکن است و خیریه‌ها هم در مساجد هستند که این‌ها هم رکن هستند که سه مورد رکن هستند که کثرت دارند.
امینی ادامه داد: اگر می‌خواهیم فعالیت‌های آستان قدس رضوی در سطح محلات گسترش پیدا کند هماهنگی و همگرایی این ارکان را می‌طلبد که راحت‌تر به عزیزان مورد هدف خدمت ارائه می‌شود.
وی اضافه کرد: برای اینکه اختلاف در دفتر آستان قدس نشود که دفتر سیاسی و حاکمیتی نظام اداری نیست و بالاتر است که ما جدای این خدمات ارتباط و اتصال ما برکاتی است و هیج نباید مسائل سیاسی و سلیقه‌ای ایجاد شود و حرمت آستان قدس را نگه داریم.
امام جمعه شاهرود بیان کرد: کار اضافه‌ای دفتر آستان قدس و موازی کاری با ادارات نمی‌خواهد انجام دهد و با هماهنگی این ادارات انجام می‌شود و خادمیاران با نظر این سه رکن سازماندهی می‌شوند و با حساسیت آستان مقدس معنوی امام رضا (ع) انجام شود.
رئیس دفتر سیاستگذاری آستان قدس رضوی شاهرود با تاکید بر فرصت ارکان مساجد در این طرح و استفاده از این افراد با محوریت آستان قدس بکارگیری شوند عنوان کرد: دفتر آستان قدس را نسبت به جایگاه دیگر باید ویژه دید، چون ارتباط با، ولی نعمت و امام است و همه هدف خدمت دارند باید با اخلاص کار کنند.
امینی تاکید کرد: ما صرفاً کار‌های خدماتی و زیارتی را از دفتر آستان قدس رضوی توقع نداریم و با توجه به مشکل شرق استان که بیکاری است و آستان قدس سرمایه بزرگی دارد و می‌تواند کمک کند و همت ما نباید همه اش کار اقتصادی باشد و کار فرهنگی نیز توقع داریم و به مسائل فرهنگی استان و شهر ما کمک کنند و همه این‌ها با همت شما عزیزان محقق می‌شود.
ارسال نظرات