صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 21 June 2023
زنگ مهر ، مقاومت و امر به معروف ونهی از منکر همزمان با اول مهر، بازگشایی مدارس و دومین روز هفته دفاع مقدس با حضور 50هزار دانش آموز در مدارس شهرستان ایرانشهر نواخته شد
کد خبر: ۸۹۲۲۹۱۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، آیین نمادین بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و ایثار و مقاومت روز شنبه با حضور مسئولان، معلمان و دانش آموزان این شهرستان در دبیرستان دخترانه یزدان شناس برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام ابطحی امام جمعه ایرانشهر با گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هشت سال جنگ تحمیلی برای ما در ظاهر به دلیل خرابی و ویرانی ناخوشایند بود، اما در باطن خیر و برکت به همراه داشت و در‌های جهاد، شهادت، رشد و ترقی فرزندان این مرز و بوم را گشود.
وی تصریح کرد: جنگ به ما راه مقاومت برای مقابله با استکبار را نشان داد و یاد گرفتیم نتیجه مقاومت در برابر ظالم عزت، سربلندی و پیروزی است. جوانان ما در هشت سال جنگ تحمیلی با کمترین امکانات و محدودیت‌ها در مقابل بهترین‌های جنگی و نظامی جهان محکم و قاطع ایستادگی کردند.
امام جمعه ایرانشهر بااشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: تحول آموزش و پرورش بعد از انقلاب باعث رسیدن به رتبه‌های عالی علمی در جهان توسط فرزندان و نخبگان عزیز ایران اسلامی بود و امروز دیگر نیازمند متخصص و عالم از سایر کشور‌ها نیستیم و در این زمینه خودکفایی رسیده ایم.
وی افزود: محرم سرچشمه موفقیت‌های ما در انقلاب و جنگ تحمیلی است و به ما درس ایثار، آزادگی و از خودگذشتگی همچون مولا و سرورمان حضرت امام حسین (ع) را داد.
مولوی کریمزایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با اشاره به آغاز سال تحصیلی خطاب به معلمان و خانواده‌ها گفت: آغاز سال تحصیلی وظیفه سنگینی را بر دوش معلمان و خانواده‌ها برای تعلیم و تربیت صحیح و اسلامی دانش آموزان و فرزندان این مرز و بوم می‌گذارد. والدین باید ارتباط قوی و مستمر با مدرسه و معلمان داشته باشند تا بتوانند بخوبی از وضعیت تحصیلی و آموزشی فرزندانشان مراقبت کنند.
وی افزود: علم آموزی در دنیا و آخرت باعث کسب سعادت و عزت می‌شود و ثروت و منسب هیچ جایگاهی ندارد. علم، اخلاق، ایمان، تقوا و عمل صالح به انسان ارزش و جایگاه می‌دهد.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با اشاره به آغاز ماه محرم و تسلیت این ایام اظهار داشت: ماه محرم آغاز سال هجری مسلمانان است و بر طبق نظرعلما و فق‌ها اهل سنت باید در این ماه روزه گرفت. روزه گرفتن در روز تاسوعا و عاشورا اجرش به اندازه دوسال روزه گرفتن است، زیرا امام حسین (ع) در روز عاشورا با لب تشنه کنار نهر پرآب فرات به شهادت رسید.
وی خاطرنشان کرد: محبت اهل بیت (ع) جزو ایمان همه مسلمانان است و حادثه عاشورا علاوه بر مسلمانان همه مردم جهان را متاثر و ناراحت کرده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر بااشاره به آغاز ماه محرم گفت: رشادت‌ها و دلاوری‌های امام حسین (ع) و یارانش پس از گذشت بیش از هزار سال همچنان در تاریخ به نیکی و با عزت جاودانه مانده و جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس از آن الگو گرفتند. ایثارگری و شجاعت جوانان ما عزت و افتخار را امروز به ما داده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر دیروز جوانان ما بجای شجاعت، بزدلانه رفتار می‌کردند هرگز عمر انقلاب اسلامی ما به این جا نمی‌کشید. ما امروز نیازمند تلاش و کوشش دانش آموزان و دانشجویان هستیم تا ایرانی سربلند و آباد داشته باشیم
ارسال نظرات