صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 09 June 2023
سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین گفت: معنویت‌گرایی مردم به عنوان یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های انقلاب مانع از ضربه‌پذیری اسلام و انقلاب در زمان جنگ شد و حضور مردم در تمام عرصه‌های سخت بزرگترین پشتوانه جنگ بود.
کد خبر: ۸۹۲۴۸۴۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ جواد جواهری سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور دانشجویان، اساتید، کارکنان و برخی مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات اداره بهداشت برگزار شد، بااشاره به اهمیت دوران دفاع مقدس و دستاوردهای آن گفت: ایجاد وحدت ملی و انسجام بین آحاد ملت از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس است.

 وی افزود: تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم فرصت مناسبی است برای تبیین فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت به نسل‌های جدید انقلاب اسلامی است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین تصریح کرد: آمادگی ظاهری مانند سیاهپوش کردن سطح شهر به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم مهم است اما نکته مهمتر اندیشه ورزی در قیام امام حسین(ع) است و باید با بینش عمیق عاشورا را درک کرد.

جواهری با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس یادآور 8 سال دفاع جانانه رزمندگان جان برکف است، گفت: این هفته یادآوری دفاع هشت ساله رزمندگانی است که نه فقط در مقابل رژیم بعث، بلکه در مقابل تمام نظام سلطه جانانه ایثار کرد و این هشت سال یادآور اراده ملتی است که در این جنگ صدها هزار شهید و جانباز نثار ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی کرد و امروزه امنیت در این کشور اسلامی به پاس خون شهدا برقراراست.

وی با بیان دستاوردهای دفاع مقدس افزود: ایجاد وحدت و انسجام در بین مردم از مهمترین دستاوردها است به طوری که همگان خود را در خدمت مصالح نظام و امنیت کشور قرار داده بودند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین تصریح کرد: ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری در بین رزمندگان و مردم، با توجه به فشارهای سنگین دشمن و کمبود امکانات در این آزمون و میدان مبارزه سربلند و پیروز شدند.

جواهری تاکید کرد: علی‌رغم این که جنگ تحمیلی ضربه‌های اقتصادی، اجتماعی و انسانی فراوانی بر کشور وارد کرد اما دستاوردهای بزرگی درزمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، شکوفایی استعدادها، خلاقیت و نوآوری و رشد باورهای نیز به همراه آورد و همه چیز در جبهه و پشت جبهه رنگ الهی داشت.

 وی افزود: معنویت‌گرایی مردم به عنوان یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های انقلاب مانع از ضربه‌پذیری اسلام و انقلاب در زمان جنگ شد و اکثریت مردم با مراعات شرایط سخت، آن روزها را با توزیع عادلانه کالا سپری کردند و حضور مردم در تمام عرصه‌های سخت بزرگترین پشتوانه جنگ بود.

جواهری ادامه داد: تغییر نگرش‌های علمی و پژوهشی دانشگاهی و مراکز عالی کشور، تحول حوزه صنایع دفاعی و پیشرفت علمی در زمینه‌های فناوری‌های نوین توسط متخصصان داخلی و استقلال علمی در دانشگاه‌ها به وجود آمد و این‌ها مرهون فرهنگ خودباوری است که در اندیشه‌های رزمندگان در دفاع مقدس بود.

خاطره‌گویی توسط یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و تجلیل تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان و کارکنان این دانشکده از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات