صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 05 June 2023
استاد حوزه علمیه قم ضمن انتقاد از بی‌توجهی به نظرات علما و مراجع در خصوص وجود ربا در سیستم بانکی گفت: بارها بیان شده که دیرکرد حرام است و اسلام با ربا مخالف است ولی هنوز دیرکرد دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۲۹۴۸۷
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اظهار کرد: حوزه و روحانیت در انقلاب بسیار مؤثر بودند، باید بدانید شما بدون ما و ما بدون شما نمی‌توانیم تأثیرگذار باشیم برای تحقق این امر باید متحد بود اینگونه استکبار و صهیونیسم هراس بیشتری احساس می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که عربستان مشاهده کرد ترامپ سر کار آمده به آنجا رفتند و وعده‌هایی به ترامپ دادند و رقص شمشیر به راه انداختند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه منطق ما بر اساس قرآن و اسلام است و اثر خاصی دارد گفت: دهه محرم در امارات، بحرین و مصر هیچ کس حق ندارد در مسجد عزاداری کند پشتیبان چنین حرکاتی عربستان و آمریکا است.

وی عنوان کرد: در چنین شرایطی باید به میدان آمد و متحد بود و در نظر داشت آموزه‌های اهل بیت(ع) اثرگذار است بنابراین نباید با دشمنان صفا و صمیمیت داشته باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: لازم است به خادم حرمین شریفین بگوییم اگر شما خادمین حرم شریفین هستید چرا با رژیم صهیونیستی و آمریکا سازش می‌کنید، اگر وحدت داشته باشیم با وحدت می‌توانیم سخنان خود را بگوییم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه سخن ما بر اساس قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است می‌تواند مؤثر باشد، اینگونه می‌توانیم شرایط را برای مراکز علمی فراهم کنیم.

استاد حوزه علمیه قم ضمن انتقاد از بی‌توجهی به نظرات علما و مراجع در خصوص وجود ربا در سیستم بانکی خاطرنشان کرد: بارها بیان شده که دیرکرد حرام است و اسلام با ربا مخالف است ولی هنوز دیرکرد دریافت می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مسئله کشتار مسلمانان میانمار به عنوان یکی از مشکلات جهان اسلام اظهار کرد: این امر تنها یکی از مشکلات است در حالی که در اسلام مشکلات دیگری نیز وجود دارد که برای حل آنها باید به آموزه‌های قرآن عمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: مرز جغرافیایی در اسلام معنا ندارد بنابراین در صورت مشاهده ظلم در هر مکانی باید در برابر آن ایستادگی کرد. مردم وحدت، اتحاد، دلسوزی و مهربانی را مشاهده می‌کنند و اینگونه موارد اثر گذار است.

این مرجع تقلید ضمن ابراز نارضایتی از اهدای جایزه صلح نوبل به رئیس جمهور میانمار گفت: وی به دلیل ظلم و کشتار مسلمانان از سوی دشمنان تشویق شده و این عمل از سوی دشمنان تعجب‌برانگیز نیست.

وی با تأکید بر اهمیت اتحاد و وحدت در داخل کشور گفت: پس از فتنه 88 سفرهای استانی برای روشنگری و هدایت مردم در دستور کار داشتم و حتی به کشورهای دیگر نیز سفر کردم.

آیت‌الله نوری همدانی به برخی تلاش ها برای جدایی کردستان عراق اشاره و خاطرنشان کرد: نباید شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که یک روزنامه نویس درباره جدایی‌طلبی کردستان عراق مطلبی بنویسد و حق را به کردستان عراق بدهد.

ارسال نظرات