صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - 14 September 2023
موسوی در ادامه موسوی تصریح کرد: از جمله اقدامات انجام شده در خصوص با کاهش طلاق می توان به انجام کارگاه‌های آموزشی و انتقال تجربیات و راه‌اندازی چندین مرکز مشاوره در سال جاری در 4 شهر ساری، بابل، قائم شهر و آمل اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۳۲۲۸۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام سید مرتضی موسوی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: دغدغه اصلی رهبری و سران سه قوه مسئله آسیب‌های اجتماعی بوده که در تمام ادارات به‌عنوان یک برنامه ابلاغ شده است.

وی افزود: اکثر پرونده‌هایی که وارد دستگاه قضا می‌شود ناشی از آسیب‌های اجتماعی بوده و پرونده‌های تهدید علیه امنیت و محارب بسیار کم است.

موسوی خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از جرایم  آسیب‌های اجتماعی بوده و اگر میزان بالایی از جرایم در جامعه وجود دارد به این علت بوده که به‌صورت ریشه‌ای در مبارزه با جرایم به این آسیب‌ها پرداخته و شناسایی نشده و اقدام اساسی در جهت رفع آنها انجام نشده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران در مورد سلامت اداری یادآور شد: هرچند استانداری‌ها به این موضوع می‌پردازند اما این حوزه بی‌ارتباط با دستگاه قضا نبوده و بیشترین نقش این معاونت هدایتگرانه است تا دستگاه ها هدایت شده و برای حفظ سلامت و در راستای وظایف خود عمل کنند.

وی در ادامه ضمن ابراز این امر که در دستگاه قضا دو مسئله حقوقی و کیفری وجود دارد گفت: در سال 95، 10 موضوع اتهام نخست ورودی به دادسراها و دادگاه‌های عمومی بخش در مازندران توهین به اشخاص عادی با 27 هزار 596 فقره پرونده و رشد 10.34 درصدی نسبت به سال 94 است.

موسوی افزود: ضرب و جرح عمدی با 26 هزار 712 فقره پرونده و رشد 2.79 درصدی نسبت به سال 94، سرقت مستوجب تعزیر با 26 هزار 638 فقره پرونده و رشد 4.89درصدی نسبت به سال 94 تهدید با 198 هزار 809 فقره پرونده و رشد 14.42 درصدنسبت به سال گذشته، صدمه بدنی غیرعمدی با 17 هزار 344 فقره پرونده و رشد 2.33 درصدی، تخریب اموال منقول با 13 هزار 287 فقره پرونده وبا رشد 6.3 درصدی، موادمخدر با 9 هزار 958 فقره پرونده و رشد 30.20 درصدی از جمله اتهامات ردیف اول ورودی به دادگاه ها و دادسراهای عمومی بوده است.

کلاهبرداری با 8 هزار و 709 فقره پرونده و رشد 15.8 درصدی، خیانت در امانت با 8 هزار 177 فقره پرونده و کاهش منفی1.45 درصدی ، مزاحمت ملکی با 6 هزار و 795 فقره پرونده و رشد 6.40 درصدی نسبت به سال 94 در جایگاههای بعدی این موارد قرار دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران در مورد پرونده های حقوقی استان خاطرنشان کرد: در سال 95 مطالبه وجه با 14 هزار 722 فقره پرونده و کاهش 37 درصدی نسبت به سال 94 اعسار از پرداخت محکوم‌به با 11 هزار و 904 فقره پرونده و رشد 39 درصدی، تأمین خواسته با 11 هزار و340 فقره پرونده و کاهش 33 درصدی از جمله پرونده های رده نخست دادگاه ها و دادسراهای عمومی بوده است.

وی افزود: اعسار از پرداخت هزینه دادرسی با 8 هزار 404 فقره پرونده و رشد 16.29 درصدی، طلاق توافقی با 7 هزار 900 فقره و عدم افزایش نسبت به سال 94، مطالبه وجه چک با 5 هزار 7707 فقره و کاهش 40 درصدی نسبت به سال گذشته در رده های بعدی پرونده های حقوقی قرار دارد.

موسوی در ادامه موسوی تصریح کرد: از جمله اقدامات انجام شده در خصوص با کاهش طلاق می توان به انجام کارگاه‌های آموزشی و انتقال تجربیات و راه‌اندازی چندین مرکز مشاوره در سال جاری در 4 شهر ساری، بابل، قائم شهر و آمل اشاره کرد.

وی از اجباری شدن دوره های مشاوره پیش از ازدواج از پایان سال 96 خبر داد و گفت:برابر با ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی از پایان سال96 شرکت در کلاس های مشاوره قبل زدواج به مدت حداقل6ساعت اجباری می شود.

وی افزود: به علاوه به زودی با مشارکت شهرداری ساری به منظور ساماندهی افراد بی سرپناه و کارتون خواب و 2ساختمان خانه مهر یا همان گرم خانه احداث می شود.

ارسال نظرات