صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - 01 November 2023
کد خبر: ۸۹۳۵۵۴۱
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، صبح نو در سرمقاله امروز خود نوشت:

دو نماینده که از یک فهرست خاص به مجلس راه یافته‌اند، در روزهای اخیر به تناوب درباب انتخاب وزیر علوم و نحوه رایزنی‌های مرتبط با آن، به خبرپراکنی و موضع‌گیری اقدام کرده‌اند. استدلال نهایی آن‌ها این است که چون مجلس تصمیم‌گیر نهایی است، چرا پیش از معرفی وزیر مربوط ، در این‌باب مشورت و رایزنی می‌شود. ممکن است گفته شود که ظاهر این گفتار معقولانه است، اما اگر اندکی در جوانب آن تأمل کنیم، روشن می‌شود چه ایده تناقض‌آمیزی در میان است. اولاً رایزنی درباره معرفی یک وزیر، عرفی پذیرفته است و چه این‌که راهروهای مجلس و وعده‌های داده‌شده و گفت‌وگوهای ردوبدل‌شده در همین دوره معرفی وزرا، گواه این ادعاست.

 

پس در اصل رایزنی ظاهراً مناقشه‌ای نیست، چه این‌که نماینده‌ای ممکن است در همین باره متهم باشد که بعضاً براساس منافع بخشی یا فردی، تصمیم گرفته است و نه معیارهای ملی و قانونی. ثانیاً در چندسال قبل، اشتباه رییس‌جمهور وقت از دیدگاه برخی از همین نمایندگان مدعی، این بود که چرا برای معرفی وزیر مربوطه رایزنی‌های لازم را انجام نمی‌دهد تا وقت و انرژی زیادی در جلسه معرفی و دفاع صرف نشده و برنامه کشور تسهیل شود. ثالثاً نقطه کانونی ادعای مذکور، در مورد یک وزارتخانه خاص است که چهار سال قبل سه وزیر متوالی درباره آن معرفی شدند و چرا نباید دولت در این‌باره، مشورت‌های مورد نظر را کسب کند تا آسیب‌های رأی‌گیری و بعد، در دوره اجرایی وزیر به‌وجود نیاید.

 

این‌ها نشان‌دهنده یک جهت‌گیری سیاسی مشخص برای معامله جناحی وزارت علوم است که گویا پیش از انتخابات درباره آن سهم‌خواهی شده و جنجال‌های رسانه‌ای برخی نمایندگان هم برای برآورده‌شدن همان معامله صورت گرفته است.

ارسال نظرات