صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۲ - 25 June 2023
استاد حوزه علمیه قم گفت: بی‌تفاوتی نسبت به انحرافات و فسادها و محو ارزش‌های دینی، جامعه را نابود می‌کند، بنابراین سیدالشهدا(ع) هدف قیام خود را اصلاح دین اسلام و سنت‌ها و ارزش‌های دینی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۸۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام ربیعی در جمع کارکنان تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان با تشریح  قواعد و اصول قیام سید و سالار شهیدان، بیان داشت: باید همین قواعد را برای زمینه‌سازی قیام و ظهور حضرت ولی عصر(عج) در جامعه فراهم کنیم.

وی یکی از قواعد قیام امام حسین(ع) را حق‌طلبی و حق‌شناسی بر اساس فطرت انسانی دانست و بیان کرد: اباعبدالله(ع) با قیام خود فطرت حق‌طلبی انسان‌های عصر خود و عصرهای پس از خود را بیدار کرد و حق را در جامعه نگاه داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امام حسین(ع) نه با تکیه بر صرفاً عنصر مذهبی بلکه با توجه دادن مردم به فطرت انسانی خود که همان فطرت حق‌شناسی و قیام در برابر فساد و تباهی است، توانست قیام خود را به ثمر نشانده و دین حق را زنده دارد.

وی ادامه داد: امروز نیز در کار فرهنگی درسطح جامعه باید با عقل و منطق و تکیه بر فطرت پاک انسانی رفتار کرد و نتیجه گرفت.

ربیعی دومین قاعده قیام عاشورا را بی قراری نسبت به دفاع از دین و ارزش‌های دینی عنوان کرد و بیان داشت: بی تفاوتی نسبت به انحرافات و فسادها و محو ارزش‌های دینی، جامعه را نابود می‌کند، بنابراین سیدالشهدا(ع) هدف قیام خود را اصلاح دین اسلام و سنت‌ها و ارزش‌های دینی عنوان کرد.

وی بیان داشت: امروز نیز حساسیت نسبت به ارزش‌ها و هنجارهای دینی و بی تفاوت نبودن نسبت به انحراف و فساد حاکمان از اصول انتظار فرج و قیام آخرالزمان است.

این استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: استقامت و پایداری در بی قراری، از خود بی قراری مهمتر و لازم‌تر است و چه بسا افرادی که پس از مدتی تلاش در این مسیر خسته شده و اصلاح اجتماع و تبلیغ دین را رها می‌کنند.

وی همچنین رفاه‌زدگی را یکی از هنجارشکنی‌ها در جامعه دوران امام حسین(ع) ونیز قیام امام زمان(عج)دانست و خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین دشمن بیداری فطرت انسانی، تجمل‌گرایی و رفاه‌طلبی ا ست و رفاه‌زدگی؛ روحیه دغدغه‌مندی و کار جهادی را از بین برده و  جامعه را در مسیر انحراف و تباهی قرار می دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات