صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - 20 June 2023
خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگاران اعزامی به آفریقا تشریح کرد
نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران با اشاره به ظرفیت‌های متنوع همکاری ایران با سه کشور آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر، به مذاکرات انجام شده در حوزه‌های مختلف در سفر هفته گذشته ظریف به این سه کشور اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۴۰۳۹۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود خوانساری نائب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران که در سفر محمدجواد ظریف به سه کشور آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر حضور داشت، در پایان این سفر و در جمع خبرنگاران اعزامی درباره توافقات صورت گرفته به شرایط اقتصادی این سه کشور و زمینه‌های همکاری اقتصادی با آنها اشاره کرد.

وی با اشاره به کشور نیجر که به لحاظ اقتصادی نسبتا ضعیف است و درآمد سالانه پایین‌تری نسبت به دو کشور دیگر دارد، عنوان کرد: زمینه‌های همکاری با این کشور در مقایسه با آفریقای جنوبی و اوگاندا کمتر است، اما می‌‌توانیم همکاری‌های خوبی با هم داشته باشیم.

خوانساری کشاورزی را از جمله زمینه‌هایی برشمرد که می‌توان با نیجر در آن خصوص همکاری کرد و افزود: در زمینه ارسال تجهیزات و لوازم کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین پرورش شترمرغ با توجه به مساعد بودن شرایط پتانسیل خوبی در این زمینه وجود دارد.

وی خودرو را از دیگر زمینه‌های همکاری برشمرد و خاطرنشان کرد: در این کشور خودروها را گازسوز کرده‌اند که می‌توانیم در این زمینه با این کشور همکاری داشته باشیم و در عرصه صادرات صنعتی نیز زمینه‌ خوبی برای همکاری وجود دارد.

خوانساری با اشاره به مسلمان بودن نیجر و تمایل این کشور برای همکاری با ایران عنوان کرد: در حال حاضر حجم تجارت دو کشور نزدیک به 600 هزار دلار است، ولی با گفت‌وگوهایی که انجام شد می‌توان این حجم را افزایش داد.

وی افزود: مذاکراتی هم برای احداث ایستگاه‌های تقویت تلفن همراه و در زمینه خودرو انجام شد. قطعا در سال‌های آتی شاهد افزایش حجم تجاری بین دو کشور خواهیم بود.

خوانساری هچنین به کشور اوگاندا و ظرفیت‌های این کشور نیز اشاره کرد و افزود: این کشور در مقایسه با نیجر ثروتمندتر است و در عرصه کشاورزی با توجه به بارندگی و زمین‌های زیاد، بخش خصوصی ما می‌تواند فعال‌تر باشد. علاوه بر این در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی هم پتانسیل خوبی وجود دارد، این کشور در زمینه پزشکی نیازهایی دارد و برای همین اولین کیلینک پزشکی با مشارکت بخش خصوصی این کشور ایجاد شده و علاوه بر این می‌توان یکسری محصولات کشاورزی را از این کشور وارد کرد و در زمینه صنایع غذایی و تولید شکلات هم می‌توانیم در اوگاندا فعالیت داشته باشیم.

به گفته نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران در عرصه تجهیزات صنعتی نیز زمینه برای کار فراهم است.

وی با اشاره به تکنولوژی پیشرفته آفریقای جنوبی نیز، خاطرنشان کرد: مذاکراتی با شرکت‌های دانش بنیان در این سفر انجام شد و در نتیجه می‌توانیم با آفریقای جنوبی در این زمینه مبادلات خوبی داشته باشیم بخصوص در زمینه کودهای زیستی که به جای کودهای شیمیایی مصرف می‌شود و صحبت‌هایی در این زمینه انجام و قرار شد اقداماتی در این راستا صورت بگیرد.

خوانساری ادامه داد: تولید دارو و تجهیزات پزشکی از دیگر زمینه‌هایی است که می‌توانیم با آفریقای جنوبی در این زمینه همکاری کنیم و علاوه بر این با این کشور می‌توانیم مبادله تکنولوژی و صنعتی داشته باشیم و زمینه برای صادرات و واردات به این کشور فراهم است.

ارسال نظرات