صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - 10 July 2023
نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بعد از تحریم‌های کاستا و تحریم‌های موشکی که اخیرا مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کرد، عملا چیزی دیگر به نام برجام باقی نمی‌ماند.
کد خبر: ۸۹۴۰۵۵۲
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، هرچند ادعای اصلی دولت در مذاکرات، لغو تحریم‌ها بود و آن‌ها مکرر به مردم وعده لغو تحریم دادند، اما آنچه در عمل شاهد آن بودیم، نه تنها تحریمی لغو نشد بلکه بعد از برجام به کرات طرف غربی و آمریکایی تحریم‌های جدید علیه کشورمان تصویب و مدام برجام را نقض کردند.

در آخرین نمونه دو روز قبل مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را با ۴۲۳ رأی موفق و ۲ رأی مخالف به تصویب رساند که براساس آن، آمریکا می‌تواند پس از هر آزمایش موشکی بالستیک ایران، تحریم‌های جدیدی علیه برنامه موشکی ایران و افراد تأثیرگذار در آن اعمال کند.

در همین رابطه محمدصالح جوکار عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار یزدرسا گفت: سیاست آمریکا این است که شکل برجام را حفظ کند، اما به گونه‌ای آن را پیش ببرد که هیچ سود و نفعی عاید طرف مقابلش یعنی ایران نشود.

وی ادامه داد: در واقع ایالات متحده به دنبال این نیست که برجام را پاره کند، اما طوری با آن رفتار می‌کند که برجام هیچ خاصیتی برای ایران نداشته باشد و این اراده‌ی مجموعه دولت و مجلسین آمریکا است.

جوکار تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها دارند مطالبات جدیدی را مطرح می‌کنند و این نشان‌دهنده این است که آمریکا سیری‌ناپذیر است و قرار نیست که بعد از حتی این مطالباتی که مطرح کردند، دست از این رویه بردارند.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: اخیرا هم مطرح کردند که چرا جمهوری‌اسلامی در منطقه نفوذ دارد، که این نشان‌دهنده این است که فردا هم می‌گویند چرا جمهوری‌اسلامی در کشور عراق نفوذ دارد؟ یا چرا در بین ملت‌های منطقه جایگاه برجسته‌ای دارد؟ چرا مثلا رتبه ایران از نظر اقتدار و عزت ملی در سطح منطقه بالا است؟ و به طور کلی شاهد خواهیم بود که روز به روز مسائل جدیدی را مطرح می‌کنند.

جوکار با بیان اینکه مسیری که آمریکایی‌ها پیش می‌برند حساب شده و دقیق است، اظهار داشت: آن‌ها از نظر حقوقی دقیق عمل می‌کنند و برجام را از بین نمی‌برند، ولی کاری می‌کنند که برجام برای ایران بی‌خاصیت بشود، به‌طوری‌که امروز ما شاهد هستیم که برجام برای کشور و مردم ما خاصیتی ندارد.

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بعد از تحریم‌های کاستا و تحریم‌های موشکی که اخیرا مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کرد، عملا چیزی دیگر به نام برجام باقی نمی‌ماند.

جوکار ادامه داد: همه این تحریم‌هایی که اعمال کردند بصورت پیچیده‌تر و هوشمندانه‌تر اعمال خواهد شد و شاید که حتی دولت‌های اروپایی یا همان کمیته حل اختلاف برجام هم در نشست آینده‌اش اعلام کند که برجام از سوی آمریکا لغو نشده، این در حالی است که عملا ما از برجام چیزی را ندیده‌ایم و نخواهیم دید.
ارسال نظرات