صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - 17 August 2023
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در اجرای برنامه‌های هنری از جمله موسیقی باید از دو رویکرد ساختارشکن عرفی و دینی و ناهنجاری‌های ناشی از آن پرهیز کرد.
کد خبر: ۸۹۴۲۱۷۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سید جواد حسینی در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به طرح برگزاری هفته فرهنگی شهرستان‌ها گفت: هفته‌های فرهنگی شهرستان‌ها با هدف ایجاد نشاط اجتماعی، هویت شناسی مناطق و پرهیز از هنجارشکنی و قالب نگری و در راستای جریان سازی فرهنگی برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

وی افزود: نشاط اجتماعی جامعه و جوانان، حلقه مفقوده جامعه ماست و این نشاط اجتماعی باید در برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی تجلی داشته باشد.

معاون استاندار، مهندسی فرهنگی را تولید برنامه‌های برانگیزاننده و غیر ساختار شکن دانست واظهار داشت: در اجرای برنامه‌های هنری از جمله موسیقی باید با پرهیز از دو رویکرد ساختارشکن عرفی و دینی و ناهنجاری‌های ناشی از آن از یک سو و اجرای برنامه‌های غیرکلیشه ای، نو آورانه، فاخر و اصیل از دیگر سو به ارتقاء و غنای فرهنگ، پرکردن بهینه اوقات فراغت، افزایش روحیه نشاط اجتماعی و در عین حال گسترش فرهنگ اصیل، عرفانی ومعنوی جامعه کمک کنیم.

حسینی در ادامه گفت: هفته‌های فرهنگی شهرستان‌ها با هدف ایجاد نشاط اجتماعی، هویت شناسی مناطق و پرهیز از هنجارشکنی و قالب نگری برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به انجام برنامه ریزی‌های لازم برای اجرای هفته‌های فرهنگی در شهرستان‌های استان، افزود: در ابتدای کار و برای راه اندازی این هفته‌های فرهنگی حدود ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است و ستاد برنامه ریزی برگزاری این هفته‌ها در ادارات کل ارشاد و میراث فرهنگی مستقر خواهد شد.

معاون استاندار در ادامه گفت: در برنامه ششم توسعه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به امور اجتماعی و فرهنگی استان اختصاص یافته و برنامه ریزی عملیاتی در این حوزه باید به صورتی باشد که بتوان ادعا کرد ارتقای سرمایه اجتماعی و فرهنگی را برای جامعه به ارمغان آورده ایم.

وی ادامه داد: از سال آینده بودجه ریزی عملیاتی در کشور اجرا می‌شود و توزیع بودجه به استان‌ها سپرده می‌شود که کار مهمی در بحث بودجه ریزی است.

حسینی خاطرنشان کرد: در کارگروه اجتماعی فرهنگی استان انتظارات از سایر دستگاه‌ها به طور دقیق و بر مبنای قانون باید مشخص شود.

وی تاکید کرد: همچنین باید طرح جامعی از مجموعه خدمات و فعالیت‌های ورزشی، هنری و علمی با رویکرد هویت آفرینی تدوین شود تا بتوان از ظرفیت دستگاه‌های مختلف برای ارتقای فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

حسینی با اشاره به فعالیت یکهزار و ۵۰۰ زن از ۲۵ گروه اجتماعی در پارلمان زنان استان، بیان کرد: در فعالیت‌های مختلف هرگاه مشارکت مردم تحقق یابد، معجزه رشد نیز محقق می‌شود.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: تدوین طرح نذر فرهنگی برای ارتقای فرهنگ روستا‌ها نیز باید در دستور کار کارگروه باشد.
ارسال نظرات