صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - 20 January 2024
کوشکی گفت : مهمترین نکته ای که دولت ما باید توجه کند این است که اگر بخواهیم دشمن را از مقام دشمنی پایین بیاوریم و عنوان کنیم که آمریکا دشمن نیست و ترامپ دیوانه است،بیان کردن این مسئله  فهم غلط و کجی از واقیعت های آمریکا است که اگر مسئولین بخواهند امام را الگو قرار دهند، فکر میکنم آنقدر حافظه شان باید کار کند و از امام نکته دیده باشند که نیازبه تذکر نباشد.
کد خبر: ۸۹۴۲۴۶۵
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، سید محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی ؛ ضمن گرامیداشت سالروز تسخیر لانه جاسوسی در خصوص استکبارستیزی از نگاه امام خمینی(ره) اظهار کرد:حضرت امام راحل تفسیر و برداشتی که از اسلام داشتند که آن را تحت عنوان اسلام ناب یاد می کردند و این اسلام ارکان و ستون هایی داشت که یکی از ارکان آن بحث مبارزه دائمی با جبهه باطل بود.

 

 

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: معظم له منظورشان از اسلام به این صورت بود که اگر یک مبارزه دائمی با جبهه باطل صورت نگیرد آن اسلام، اسلام خالص و کاملی نیست و به تعبیر ایشان آن اسلام، اسلام آمریکایی است.

 

 

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مصداق کامل جبهه باطل را شیطان بزرگ و جهان استکبارمی دانستند، تصریح کرد:ایشان شاخص ترین مصداق آن را دولت و حاکمیت آمریکا بیان می کردند و به همین دلیل معظم له استکبار ستیزی و آمریکا ستیزی را یک وظیفه شرعی می دانستند.

 

 

کوشکی با تأکید بر اینکه طبیعی است که این رویکرد امام  به غیر از وظیفه شرعی یک منبع و ریشه عقلی هم داشت، عنوان کرد: همان گونه که ایشان دائما در این موضوع به مسائل تاریخی استناد می کردند اما توجه و تلاش شان به این موضوع بود که به آن  به عنوان تکلیف شرعی نگاه شود.

 

 

این استاد دانشگاه تهران ابراز کرد: معظم له اعتقاد داشتند که اگر این وظیفه به درستی انجام شود در آن صورت است که می توانیم از ابعاد معنوی آن هم بهره ببریم و اگر اینگونه نباشد و ما  دین را فقط در ابعاد معنوی منحصرکنیم ،خواسته و ناخواسته اسلام ما اسلام آمریکایی خواهد شد و شاید یکی از ارجاعت جدی امام خمینی(ره) در خصوص تأیید این برداشت می دادند، قیام حسینی بود.

 

 

کوشکی با اشاره به مطالب فوق ادامه داد:امام راحل قیام حسینی را نمونه کامل دین مطرح می کردند چرا که معنویت، حق طلبی و دشمن ستیزی را در این قیام می دیدند و به همین دلیل اگر از معظم له پرسیده می شد که چرا وارد سیاست شده اید و با حاکمیت آمریکا مشغول مبارزه و چالش هستید؟ ایشان رفتار و عملکرد سالار شهیدان را به عنوان دلیل و مرجع اقدام خودشان مطرح می کردند .

 

 

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن بیان اینکه عملکرد ترامپ هیچ تفاوتی با عملکرد دیگر مقامات آمریکا در گذشته  ندارد، عنوان کرد : کسانی که می خواهند ترامپ را متفاوت نشان دهند و در واقع می خواهند عملکردهای دیگر آمریکا را تطهیر کنند و همچنین  برخی تلاش دارند که عنوان کنند اوباما خوب بود و این ترامپ است که مشکل دارد.

 

 

وی افزود:این افراد می خواهند حاکمیت آمریکا را تبرئه کنند و بگویند که آمریکا شیطان بزرگ نیست وترامپ را دیوانه است در حالی که اینگونه نیست و ترامپ عملکردش هیچ تفاوتی با سایر مقامات آمریکایی ندارد.

 

 

کوشکی در پایان خاطر نشان کرد:مهمترین نکته ای که دولت ما باید توجه کند این است که اگر بخواهیم دشمن را از مقام دشمنی پایین بیاوریم و عنوان کنیم که آمریکا دشمن نیست و ترامپ دیوانه است،بیان کردن این مسئله  فهم غلط و کجی از واقیعت های آمریکا است که اگر مسئولین بخواهند امام را الگو قرار دهند، فکر میکنم آنقدر حافظه شان باید کار کند و از امام نکته دیده باشند که نیازبه تذکر نباشد.

ارسال نظرات