صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲ - 22 June 2023
 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر لزوم بهره گیری از زیرساخت های شبکه ریلی در بندر شهید رجایی به عنوان یک بندر ریل پایه تأکید شد.
کد خبر: ۸۹۴۶۰۴۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور در نشستی با معاون راه آهن جمهوری اسلامی ایران به تشریح ظرفیت ها و زیرساخت های ریلی در بندر شهید رجایی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۶ کیلومتر خط ریل در بزرگترین بندر تجاری کشور وجود دارد، بنابراین باید با تدابیری که از سوی شرکت راه آهن اندیشیده می شود، سهم جابجایی کالا روی واگن در مقایسه با کامیون افزایش یابد.

وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی مشوق های خوبی برای شرکت های بخش خصوصی پایانه دار برای توسعه زیرساخت های شبکه ریلی در محوطه تحت مدیریت آنها در نظر گرفته است و هیچ گونه محدودیتی در بحث تقاضای شرکت ها برای توسعه خطوط ریلی نداریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به برنامه های این اداره کل برای توسعه هر چه بیشتر زیرساخت های ریلی در پایانه های مواد معدنی، فرآورده های نفتی و کانتینری و مکانیزه کردن فرآیند تخلیه و بارگیری محموله ها روی واگن، بیان کرد: توقع و انتظار ما از شرکت راه آهن این است که در زمینه بکارگیری ظرفیت ها و زیرساخت های ریلی این بندر، خودش مستقیما وارد فرآیند بازاریابی شود و به عنوان رابط بین صاحبان کالا و کشتیرانی ها عمل نماید.

عفیفی پور از اقدامات ریلی صورت گرفته در این بندر به عنوان خیز بلند بندر شهید رجایی برای تبدیل شدن به یک بندر ریل پایه در نقطه کانونی تنگه هرمز و منطقه استراتژیک خلیج فارس توصیف کرد.

"سید مصطفی داوودی" معاون سیر و حرکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز از تعامل مناسب و همکاری های مجموعه مدیریتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با شرکت راه آهن قدردانی کرد و افزود: در حال حاضر در کشور ۱۹ اداره کل راه آهن در ۳۱ استان کشور فعال هستند که راه آهن منطقه هرمزگان به تنهایی ۲۵ درصد از سهم جابجایی کالا از طریق شبکه ریلی را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های ریلی بسیار چشمگیری در بندر شهید رجایی وجود دارد که در هیچ کدام از استان های کشور، مانند و نمونه آن را نداریم و باید از این ظرفیت برای رونق اقتصاد کشور به خوبی استفاده شود.

معاون سیر و حرکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: بندر گذرگاه مهمی برای مدیریت حجم بار و استفاده بهینه از واگن هاست زیرا اگر به درستی عمل نشود، بار به جای حمل با واگن از طریق کامیون ترابری شده و یا اینکه واگن ها به انبار تبدیل می شوند.

ارسال نظرات