صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - 08 July 2023
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر در جمع کارکنان این ناحیه با تسلیت شهادت امام رضا(ع) و رحلت جانگداز پیامبر اسلام(ص) با اشاره به لزوم ترویج سنت های نبوی در جامعه، گفت: باید سنت های پیامبر(ص) را در جامعه جاری کنیم و این امر می تواند در سایه تببین سیره نبوی میسر شود.
کد خبر: ۸۹۴۹۵۵۱
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رجب احمدی با ابراز اینکه در شرایط فعلی جامعه جهانی متاسفانه  از سنت های رسول اکرم(ص) فاصله گرفته است، افزود: متاسفانه با ترویج هنجارها و رفتارهای غربی جامعه اسلامی، دچار یک نوع دگردیسی اخلاقی و معنوی شده و رفتارهای علوی و نبوی با فرهنگ غرب در خیلی از مناسبات رفتاری و اجتماعی استحاله شده است.

 وی اظهارداشت: معتقدیم که با ترویج سبک زندگی اسلامی و نبوی، بسیاری از مشکلات جامعه رفع می شود چراکه پیامبر بزرگ اسلام الگوی تمام عیار برای تمای بشریت درهمه زمان هاست.

حجت الاسلام احمدی قرآن را معجزه واقعی و جاوید و همیشگی پیامبر اسلام برای هدایت آحاد عمومی جامعه خواند و گفت: باید از همه ظرفیت و توانمندی های بسیج دهها میلیونی برای نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و اسلامی و رفتارهای نبوی و علوی در جامعه استفاده کنیم و در مسیر هدایت جامعه گام های موثری برداریم. 

وی ادامه داد: لحظه لحظه حيات حضرت محمد(ص)، سرشار از زيبايي ها و جذابيت هاي اخلاقي است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به جزئیات  شيوه ي زندگي پيامبر اعظم(ص) در همه مناسبات رفتاری فردی و اجتماعی، بیان کرد: شيوه کارکردن و نظم و انضباط، امانت داري، برخورد با ظلم و حمايت از مظلوم، اخلاق خانوادگي و شيوه رفتار با همسر و فرزندان، رفتار با زيردستان، شيوه معاشرت با مردم، معنويت و عبادت، وضعيت ظاهري، زهد و ساده زيستي، اراده و استقامت در راه هدف، شيوه رهبري و مديريت، شيوه برخورد با انتقاد و يا مداحي و چاپلوسي، روش تبليغ، و ... نمونه های بارزی از رفتارهای نبوی است که باید  به گونه اي هنرمندانه در جامعه تبیین و گسترش یابد. 

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر مهم ترین وظیفه متولیان و عناصر تربیتی و فرهنگی جامعه را آماده کردن بستر اجتماعي مناسب براي عملي کردن و پياده کردن اخلاق نبوي دانست و بر اهمیت آن تاکید کرد.

حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از صفات ناپسند از جمله بدخلقي در برخی از افراد جامعه اشاره و اظهار کرد: متاسفانه این صفت نامبارک حاصل  سوء عادت و عقده‌هاي دروني و بيماري‌هاي جسمي در برخی از افراد است که باید با رواج و اشاعه عادات خوب و پسندیده و رفتار نبوی از صفحه خاطر افراد بداخلاق  محو شود چراکه افراد بدخلق همیشه در حال رنج و تنفر هستند  ولی در مقام عمل با اراده جدّي به علاج آن نمي‌پردازند.

وی عذاب دروني، فساد عمل، تنگ شدن روزي، دشواري زندگي، فشار قبر، را از آثار بدخلقی دانست و گفت: با مراقبت از نفس، محاسبه عمل و با تكيه بر پايگاه مستحكم ايمان به خدا، توجه به ارزش و آثار معنوي و مادي خوش اخلاقى و آثار نيک آن و تمرين و ممارست، مطالعه احوال انسان‌هاي خوش اخلاق و بداخلاق و پرورش عواطف انساني، به تدريج بايد عادت ناپسند بدخلقي را ترك و عادت پسنديده خوش خلقي را جايگزين آن کنیم چراکه دين اسلام همواره پيروان خود را به حُسن خلق و نرم‌خويي و ملايمت در گفتار و رفتار فراخوانده و از درشتي و تندخويي بازداشته است.

ارسال نظرات