صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - 04 June 2023
استاندار خراسان جنوبی گفت: هنوز نتوانستیم آب آشامیدنی 300 روستا را تامین کنیم و مردم آنجا از سختی های زیادی رنج می برند این مسئله با بسیجی بودن در تعارض است.
کد خبر: ۸۹۵۱۸۶۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمدمهدی مروج الشریعه صبح امروز در اجتماع کارمندان بسیجی اظهارداشت: ما به عنوان بسیجیان ادارات شاخه ای از شجره طیبه هستیم.

وی با بیان اینکه چفیه را که به گردن گذاشتیم یعنی مسئولیت سنگینی را قبول کردیم افزود: وقتی این نشان را پذیرفتیم باید بدانیم که پیش آهنگی مشی و مقامی را قبول کرده ایم که خیل عظیم شهدا را رو در روی خودمان هر لحظه می بینیم.

استاندار تامید کرد: پاسداری از روش، منش و ایثارگری شهدا در هر مسئولیتی که داریم وقتی نشان بسیج را می پذیریم برای ما الزام دارد. این مسیر را باید با جانفشانی پیش رویم و مشکلات مردم را در کوتاه ترین زمان رفع کنیم.

وی اذعان داشت: هنوز نتوانستیم آب آشامیدنی 300 روستا را تامین کنیم و مردم آنجا از سختی های زیادی رنج می برند این مسئله با بسیجی بودن در تعارض است.

مروج الشریعه اظهارداشت: ما در رسیدن به هدف مطلوب هنوز در گام اولیه هستیم و محرومیت حق مردم استان و بسیجیان مناطق دور افتاده نیست.

مشی بسیجی با بی تفاوتی، سستی و رخوت سازگار نیست

وی با بیان اینکه همه مفاهیم روی یک نشان متمرکز می شود گفت: این چفیه که روی دوش اولین پرچمدار نظام، مقام معظم رهبری قرار گرفته تا به بسیجیان رسیده است.

استاندار با بیان اینکه برای حفظ این نشان جانفشانی ها، رشادت ها و شهادت طلبی ها انجام شده است افزود: پاسداشت آن ایثارگری ها ساده نیست و بسیجی با رخوت، سستی ، کاهلی ، بیراهه رفتن و تحیر منفی همسو نمی شود.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج برای آن است که هر روز یک برنامه بهتر از روز قبل اجرا شود گفت: فرهنگ بسیج، پیش آهنگ بسیج و بسیجی ماندن رخوت و سستی را در استاندار و در هیچ کس دیگر نمی پذیرد.

مروج الشریعه متذکر شد: در مسجد و ادارات به مردم سفارش و تاکید داریم که به تربیت فرزندان خود بیشتر دقت کنند که دچار آسیب ها و خطرات اجتماعی و فرهنگی نشوند .

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان سیستم اداری و جمع مدیران دستگاه های اجرایی باید اراده داشته باشیم همچون بسیجی که نیمه شب با معرفت الهی اراده می کند و میدان مین را با شور و معرفت کامل انتخاب می کند و می داند لحظه ای دیگر یا شهید یا جانباز می شود تردیدی ندارد و انتخابی آگاهانه انجام می دهد اگر برگرفته از تفکر بسیجی اراده کنیم هیچ باری بر زمین نمی ماند و استان به گلستانی مبدل می شود.

استاندار با بیان اینکه حیف است از پیش آهنگی بسیج فاصله بگیریم  گفت: به تاریخ اسلام و شیعه که برگردیم در تاریخ کربلا بزرگ مرد بسیجی عالم سید و سالار شهیدان بیش از صدها سال قبل با یک حرکت خودجوش در گوشه ای از سرزمین روی کره زمین فرهنگ بسیجی را به یادگار گذاشته است.

وی ادامه داد: در شب و روز عاشورا هر کس با هر نظر و دیدگاهی و با هر گونه پوشش و ظاهری به لحاظ فکری و روحی منقلب است و به فرهنگ سیدالشهدا احترام می گذارد .

مروج الشریعه بیان داشت: با تاسی به فرهنگ عاشورا اگر این گونه فرهنگ بسیجی را ایجاد کنیم در درون سازمان پیش آهنگ به تعالی و تکریم همه انسانها مقید شود و برای فراگیری همه اقشار جامعه تلاش شود هر کس با هر تفکری برای خدمت به بندگان خدا و حفاظت از دستاوردهای انقلاب و آینده سازان نظام پای کار می آید.

ارسال نظرات