صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - 09 July 2023
محمدعلی برغمدی
استاندار خراسان رضوی گفت:
استاندار خراسان رضوی بیان داشت: بسیج صرفا نظامی گری نیست بلکه طبق گفته امام راحل تفکر بسیجی راهکار اساسی برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف است.
کد خبر: ۸۹۵۳۹۹۴
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در همایش «بسیج، اخلاق کارمندی و مدیریت جهادی» در مشهد افزود: فرهنگ جهادی و بسیجی فراتر از مرز‌های جمهوری اسلامی با شکل گیری زینبیون، فاطمیون و سایر تیپ‌های نظامی برای دفاع از اسلام گسترش یافته و می‌تواند حتی در عرصه بین الملل قدرت استکبار را به زیر کشد.

وی ادامه داد: بسیجی تقوای ستیز دارد. در مقابل انحرافات خود را کنار نمی‌کشد، عنصر منتقد بی مسئولیت نیست و اگر انتقاد می‌کند بر اساس احساس مسئولیت است و خود را مبرا از مسئولیت نمی‌داند.

استاندار خراسان رضوی اخلاص در عمل و پرهیز از منافع خطی، جناحی و محلی را بسیار ضروری توصیف و بیان کرد: عنصر بسیجی عنصری متواضع و به دوراز کبر و تکبر است و به همین دلیل بسیجی محبوب مردم می‌باشد. بسیجی عاشق خدمت است نه تشنه قدرت و خدمت به مردم فرصتی بی بدلیل و تکرارنشدنی است که همه مدیران باید به بهترین نحو وظایف محوله را انجام دهند و با مردم تعامل داشته باشند.

وی همچنین بسیجی را عنصری استکبارستیز توصیف و بیان کرد: بسیجی همچنان که در زمان جنگ صف شکنی می‌کرد در در زمان صلح نیز در ادارت تابعه خود بن بست شکنی می‌کند و برای کارمند بسیجی در راستای حل معضلات سازمان و ادراه تابعه چیزی به نام بن بست معنا ندارد.

رشیدیان در ادامه همچنین گفت: دشمن برای ایجاد اختلاف و درگیری بین مسلمانان از هر حوزه، فرصت و مکان استفاده می‌کند لذا همواره مسلمانان باید بیدار و آماده مقابله با دشمن باشند. طبق منویات مقام معظم رهبری داعیه دولت تکفیری در عراق و سوریه بسته شد، اما توطئه دشمنان اسلام پایان نمی‌پذیرد و به شکل دیگر در مناطق دیگر مسلمانان درگیر این توطئه‌ها هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی نظام قدرتمند در حوزه منطقه‌ای و جهانی است. این نظام به واسطه وجود افراد شجاع، ایثارگر و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل به قدرت تاثیرگذار در جهان شده است. اگر می‌خواهیم این قدرت و عزت ادامه یابد باید فرهنگ و روحیه ایثارگری و شهادت طلبی برگرفته از فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه گسترش یابد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: عنصر زمان و مکان برای تشخیص، تکلیف و انجام وظیفه مهم است و بسیجی عنصری موحد و با تقواست که خدا را در همه جا ناظر می‌داند. در داخل ممکن است مشکلات و اختلاف نظر‌هایی وجود داشته باشد، ولی دشمن اصلی ما استکبار و صهیونیسم است. هیچ چیز نباید ما را از دشمن شناسی غافل کند.

رئیس سازمان بسیج کارمندان خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: برای ارائه خدمت به مردم اقدامات مختلفی در دستور کار این نهاد قرار دارد که میز خدمت و اردوی جهادی مدیران از جمله آن‌ها است.

سرهنگ مجید زرنگ افزود: در سطح شهر مشهد و دیگر شهر‌های استان مساجد الگویی مشخص شده اند و مدیران ادارات مختلف در جلساتی با حضور در این مساجد و دیدار چهره به چهره با مردم در جریان مشکلات آن‌ها در زمینه اداره مربوطه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: این طرح در روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها نیز با عنوان اردوی جهادی مدیران در دست اجراست. چاره اندیشی برای رفع مشکلات شهروندان، افزایش محبوبیت مدیران، دولت و نظام جمهوری اسلامی در بین مردم از فواید اجرای این طرح است.

همچنین در این همایش آخرین پیام امام راحل، پیام وزیر کشور و پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت هفته بسیج قرائت و از مدیران بسیجی موفق در سازمان‌های و ادرات استان تقدیر شد.
ارسال نظرات