صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - 27 July 2023
دادستان کل کشور در جمع حقوقدانان بسیجی:
بسیج یک سنگر مستحکم در برابر هر گونه تهاجم دشمن است و دفاع از بسیج دفاع از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۵۵۳۵۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان، خبرگزاری بسیج، دادستان کل کشور در جمع حقوقدانان بسیجی با تبریک هفته بسیج  گفت:بسیج در عمر ۳۸ ساله خود دوران پر توان و سرافرازی را پشت سر گذاشته است و قطعا این دوران پر افتخار باید همه ما را و همه بسیجیان را در مسیر تکامل، ارتقا و رفع آسیب ها و در مسیر حرکت توفنده قرار دهد.

دادستان کل کشور مقابله با ترفندهای فرهنگی دشمن از طریق برخی طرح های خاص از جمله سند 2030 را بسیار مهم دانست و خواستار هوشیاری بسیجیان در این زمینه ها شد. وی افزود: عزبزانی که امروز در این محفل نورانی گرد امده اید در سنگر حقوقدانی و صیانت از حقوق جامعه وظیفه دارید و باید مطابق شرایط روز و هماهنگ با مجموعه سنگر بانان و نگهبانان بسیج در سایر بخش ها حرکت و بر حسب تکالیف شرعی و انقلابی تلاش کنید. وی با اشاره به آیه والذین جاهدو فینا لنهدینهم سبلنانبرد ۸ ساله در دفاع مقدس و نبرد اخیر در برابر داعش را  نمونه ای از جهاد در برابر دشمنان و نوع اول جهاد دانست و افزود:این نظام بقا و دوامش را  بدون تردید مرهون خون شهدا و جانبازان و ازادگان است. منتظری تاکید کرد: هدف گروه خبیث و جنایتکار داعش در نهایت ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران بود.اما این بار هم مردم ما با بسیج عمومی و با تدبیر مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری  و به رهبری یک سردار سرافراز و دست پرورده جمهوری اسلامی یعنی سردار سلیمانی توانستند پیروز شوند. وی افزود:دشمنان به خیال خود می خواستند در طول سی سال از طریق داعش و ادعای مقابله با داعش منطقه را مشغول کنند اما این حرکت بسیجی وار مردم و مدافعان حرم راه سی ساله را در ظرف سه سال به نتیجه رساند و توانستند شر داعش را کم کنند دادستان کل کشور نوع دوم جهاد را جهاد با نفس یا جهاد اکبر و سومین نوع جهاد را جهاد  با شیطان  دانست و افزود: نمونه اعلای جهاد برای خدا و در راه خدا امام حسین ( ع ) بود. منتظری خطاب به بسیجیان حقوقدان گفت:دشمنان می کوشند که ارزش ها را زیر سوال ببرند و برخی اساتید ناصالح و سکولار در دانشگاه ها القای شبهه می کنند  اما شما باید چنان مجهز باشید که در عرصه دانشگاه جوانان مورد شبهه قرار نگیرند  و  شما باید به این شبهات پادزهر بزنید. وی تاکید کرد: شما باید از کیان اسلام و نظام به گونه ای صیانت کتید که دشمن نتواند نفوذ کند و در این راه روحیه بسیجی خود را حفظ کنید و در واقع سردارسلیمانی  عرصه آموزش و کلاس های درس باشید. دادستان کل کشور کانون وکلا را یکی از عرصه های مورد نیاز فعالیت حقوقدانان و وکلای بسیجی اعلام کرد و افزود:چرا نباید جریان بسیج و حزب الله تشکل فعالی در کانون وکلا داشته باشند. متاسفانه کانون وکلا در هیچ عرصه ای حضور جدی ندارد و آن وقت که یکی از اعضای کانون به دامن صهیونیسم و غرب رفت یک آه از اینها بلند نشد.

منتظری افزود:من دفاع بی جهت از قوه قضاییه نمی کنم اما می گویم که قاضی بسیجی به معنی واقعی کم داریم و اگر قوه قضاییه آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند صد در صد انقلابی شود و با روحیه بسیجی اداره شود خیلی وضعمان بهتر می شود. این مقام قضایی تصریح کرد:البته دستگاه قضایی تلاش بسیار می کند و امروزه یکی از  کارهای جهاد گرانه کار در دستگاه قضایی است.آن هم در شرایطی که عده ای سینه چاک می کنند و به دستگاه قضایی بد و بیراه می گویند.

وی افزود:در مبارزه با فساد هیچ دستگاهی به  اندازه قوه قضاییه  مبارزه و مقابله نکرده و با عناصر فاسد برخورد نداشته و پاکسازی نکرده است. دادستان کل کشور گفت:اگر هر کسی انتقادی دارد و اشکالی می بیند  راه اصلاح را بگوید.هر پیشنهادی برای اصلاح اسیب ها باشد  ما استقبال می کنیم. اما، اقای محترمی که ۸ سال مدیریت کشور را در اختیارداشتی  و امروز اپوزسیون قوه قضاییه شده ای و از رییس قوه تا پایین تر  انواع تهمت ها، جسارت ها، دروغ ها  را روا می داری، آیا این راه اصلاح  است؟ منتظری افزود:آیا این راه اصلاح است، آن هم از طرف کسی که در چهار سال دوم مدیریتش کلکسیونی ار  نقض قوانین داشته است و  بیش از ۴۰ قانون را اعلام نکرد و شناسنامه اش مشحون از مقابله با رهبری است و کسی است که بوسه بر تابوت یک کافر زده و در کنارش به خاطر جابجایی بودجه ها، صدای همه را در آورد و حالا با چنین شناسنامه ای در عرصه مقابله با قوه قضاییه بر آمده است. دادستان کل کشور تاکید کرد:از باب نصیحت عرض می کنم که این راهش نیست؛اگر می خوهید به مردم خدمت کنید.اما اگر می خواهید از انزوا بیرون بیایید بحث دیگری است.

منتظری گفت:ممکن است قوه قضاییه  در اینده به صورت مستدل  و حقوقی جواب اینها را بدهد وسکوت قوه قضاییه به معنای این نیست که از پاسخگویی عاجز است و اگرشرایط فراهم شودساکت نخواهد نشست. و من از خدا می خواهم که سر عقل بیایند و موجب سوء استفاده دشمن نشوند.

ارسال نظرات