صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - 17 October 2023
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان؛
دولت اختیار تام برای اجرای برنامه ها و قوانین را ندارد.
کد خبر: ۸۹۶۲۹۳۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهرام طهماسبی در نشست خبری تبیین لایحه بودجه سال 97، در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج مبنی بر تضمین دولت به مردم نسبت به حذف یارانه بگیرها با هدف اشتغالزایی و حمایت از تولید، اظهار داشت: علیرغم اینکه ما در یک نظام کامل دموکراسی فعالیت می کنیم، اما باید بپرسیم که آیا دولت، اختیار تام برای اجرای برنامه ها و قوانین دارد و آیا دولت ظرفیتهای قانونی را برای پیشبرد اهداف در اختیار دارد؟

وی افزود: این اتفاق تا به امروز نبوده و ممکن است در آینده رخ دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان اضافه کرد: تضمین دولت به مردم، اجرای قوانین است؛ اگر دولت نتواند قانون را اجرا کند، زیر سوال می رود و مردم به عنوان شهروندان و رسانه ها به عنوان دیده بانان کشور، می توانند دولت را مورد بازخواست قرار دهند.

طهماسبی افزود: گاهی دولتها از پاسخ قانع کننده به سوالات طفره می روند و امیدواریم در اولین سال دولت دوازدهم، نظام پاسخگویی دقیق و فراگیر، متناسب با برنامه اقتصادی دولت اجرا شود.

وی در ادامه به حذف یارانه بگیرها توسط سازمان هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: آمار دقیقی از یارانه بگیرهای استان زنجان که سال آینده حذف خواهند شد، در دست نداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان به اهداف اصلی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: اشتغال زایی  و تولید یکی از اهداف لایحه بودجه 97 است که در این لایحه از طریق افزایش قیمت حامل های انرژی مبلغ ۱۷ و 4 دهم هزار میلیارد تومان برای حمایت از طرح های تولیدی و اشتغال زا علاوه بر ردیف های خاص اشتغال هزینه خواهد شد.

طهماسبی افزود: این طرح در قالب سه گروه اشتغال روستایی و عشایری، اشتغال حمایتی که مختص اقشار فرودست جامعه که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و اشتغال فراگیر عمومی برای همه افراد جامعه ساماندهی شده است.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح برای ۹۸۰ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، کاهش فقر و ایجاد عدالت اجتماعی را یکی دیگر از اهداف لایحه بودجه 1397 دانست و گفت: با کاهش ۱۹ هزار میلیارد تومان از حذف یارانه بگیران غیر نیازمند امکان پرداخت ارقامی تا سه برابر بیش از مبلغ ۴۵ هزار و 500 تومان برای اقشار فقیر جامعه و توانمند سازی آن ها فراهم خواهد شد.

طهماسبی گفت: پرداختی یارانه ها در سال ۹۶ برابر با ۴۲ هزار میلیارد تومان بوده که به ۲۳ هزار میلیارد تومان کاهش خواهد یافت.

وی افزود: در این فرایند اصلاحی از آنجا که نیازهای دهک های مختلف با یکدیگر متفاوت است، ما نمی توانیم به همه افراد یکسان پرداخت کنیم؛ بدین ترتیب پرداخت یارانه ها که قبلاً غیر هدفمند بود، هدفمند می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان به ویژگی های لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به برنامه های اولویت دار، واگذاری بخشی از طرح های عمرانی ملی به استان ها، افزایش درآمدهای مالیاتی، تمرکز بیشتر بر واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی، افزایش میزان تسهیلات مالی خارجی، عبور از بودجه ریزی به شیوه سنتی و جایگزینی نظام بودجه عملیاتی، افزایش بودجه در حوزه سلامت و رفاه اجتماعی مردم و شفافیت بودجه از ویژگی های لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ می باشد.

طهماسبی همچنین از امکان افزایش مبلغ یارانه ها خبر داد و گفت: با حذف تعداد مشخص شده یارانه بگیرها، امکان پرداخت ارقامی تا سه برابر، یعنی بیش از مبلغ ۴۵ هزار و 500 تومان برای اقشار فقیر جامعه و توانمند سازی آن ها فراهم خواهد شد.

ارسال نظرات