صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 08 June 2023
قاضی دادگستری شهرستان شاهرود، گشت‌های محله محور بسیج را باعث امنیت و وظیفه بسیج و نیروی انتظامی را ایجاد امنیت دانست.
کد خبر: ۸۹۶۴۱۳۳
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام ابوذر کریمی در نشست آموزشی گشت‌های محله محور بسیج در شاهرود که به میزبانی پایگاه شهید آوینی بسیج مساجد و محلات حوزه خاتم الانبیا(ص) برگزار شد، گفت: دستاورد اجرای این طرح، ایجاد و افزایش امنیت است تا افرادی که به دنبال ایجاد ناهنجاری در جامعه هستند، قدرت عرض‌اندام نداشته باشند و همین حضور می‌تواند به ایجاد امنیت و آرامش کمک کند.
وی ضمن اشاره به مباحث حقوقی گشت‌های محله محور بسیج، افزود: بسیجی باید خودش به قانون عمل کند و اگر بسیجی خلاف قانون عمل کند، اعتماد و اطمینان عمومی به این نهاد مقدس مردمی کم‌رنگ شده و در برخی موارد، از بین خواهد رفت.
قاضی دادگستری شهرستان شاهرود با بیان اینکه فقط حضور در بسیج به‌تن‌هایی کافی نیست، یادآور شد: اخلاص در بسیج بسیار مهم است و تلاش کنید با نیت پاک و برای حفظ نظام، که به فرمود: ه امام راحل و مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی)، از اوجب واجبات است و بر عهده بسیج گذاشته‌شده، حرکت کنید و دشمنان باید بدانند که در طول عمر انقلاب اسلامی، هرکجا کشور به خطر افتاده، بسیج درصحنه حاضرشده و باقدرت به مقابله پرداخته است.
وی خاطرنشان کرد: بسیجی یعنی علی (ع) و شهید آوینی، که اخلاص داشتند و بدانید اگر از سیاست‌هایی که به عهده ما گذاشته‌شده فاصله بگیریم یقیناً ضرر خواهیم کرد و بسیجی باید با پیروی از مولای متقیان، حضرت علی (ع) در وسط میدان حاضر باشد.
کریمی با بیان اینکه بافاصله گرفتن از روحیات زمان جنگ، ضرر خواهیم کرد، عنوان کرد: باید روحیه و اعتقاد و باور زمان جنگ ادامه پیداکرده و تقویت شود و فقط خدمت به‌نظام و حفظ آن مدنظر باشد.

وی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی و موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر، گفت: در کنار این اصل، اصل ۳۷ قانون اساسی به‌عنوان برائت را داریم که همه انسان‌ها را خوب و بی‌گناه دانسته مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.
این قاضی دادگستری با تأکید بر اینکه بسیجی حق ندارد خلاف قانون عمل کند و رعایت حقوق شهروندی، یک وظیفه همگانی است، ادامه داد: ضابط قضائی در جرائم مشهود حق دارد وارد شود و مأمورین نیروی انتظامی به‌عنوان ضابطین عام و بسیجیان به‌عنوان ضابطین خاص در چارچوب قانون وارد عمل می‌شوند و این شرایط فقط برای جرائم مشهود است.
وی اضافه کرد: جرائم مشهود، جرائمی هستند که در منظر عمومی اتفاق بیفتد و آثار جرم مشاهده شود و بزه دیده یا دو نفر که جرم را دیده‌اند، شهادت دهند و دلایل کافی برای اثبات جرم وجود داشته باشد.
کریمی تصریح کرد: اجرای این گشت‌ها برای ایجاد امنیت شبانه است تا کسی جرأت سوءاستفاده از تاریکی و کم بودن رفت‌وآمد را نداشته باشد.
وی همچنین نسبت به عدم ورود به جرائم منافی عفت تأکید کرد و افزود: در این جرائم، حتی مأمورین نیروی انتظامی نیز حق ورود ندارند و دستگاه قضا نیز در برخی موارد با محدودیت روبروست.
این قاضی دادگستری با اشاره به تصویب قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر، بیان کرد: در این زمینه شعبه ویژه‌ای ایجادشده و عزیزان در امربه‌معروف و نهی از منکر با توجه به قانون می‌توانند محکم عمل کنند و کسانی در این موارد زخمی یا کشته شوند، جانباز و شهید محسوب می‌شوند.
ارسال نظرات