صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - 11 August 2023
معاون رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: «ستاد صبر(صلح، بخشایش و رضایت)» استان البرز با هدف گسترش فرهنگ مدارا، مهربانی و عفو آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۹۶۴۳۳۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، فرید نجف‌نیا با اعلام خبر آغاز فعالیت ستاد صبر در استان البرز اظهار داشت: با توجه به آموزه‌های قرآنی و روایی و برای حاکمیت فرهنگ مدارا، مهربانی، عفو و گذشت ستادی با عنوان «ستاد ملی صبر(صلح، بخشایش و رضایت)» در کشور ایجاد و مقرر شده ستادهای متناظر در استان‌ها نیز تشکیل شوند که در استان البرز این ستاد آغاز به فعالیت کرد.

وی  افزود: گسترش فرهنگ صلح و سازش و عفو و گذشت در جامعه، ارتقای فرهنگ مدارا و همدلی، اعتلای فرهنگ قانونمداری و کاهش زمینه‌های نزاع و اختلاف بخشی از اهداف تعیین شده برای این ستاد است.

نجف‌نیا حوزه فعالیت این ستاد را شناسایی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هماهنگ‌سازی طرح‌های فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی، آموزش و تبلیغ و مشاوره، کارآمدسازی دستگاه قضایی و قضات عنوان کرد.

وی موضوع مطرح شده در نخستین جلسه این ستاد را شناسایی موانع و چالش‌های پیش روی توسعه فرهنگ مدارا و صلح و سازش در استان و راهکارهای مواجهه با آن بیان کرد و افزود: ستاد صبر استان البرز با اعضای متناظر ستاد ملی و به ریاست رئیس کل دادگستری استان البرز و دبیری معاونت فرهنگی دادگستری استان تشکیل شده است.

معاون فرهنگی رئیس‌کل دادگستری استان البرز در مورد جزئیات نخستین جلسه ستاد صبر استان البرز گفت: در این نشست پس از رایزنی‌های انجام شده مصوب شد که سخنرانی مسئولان دادگستری در دانشگاه‌ها، مساجد و مصلاها و اماکن عمومی درباره فضلیت صلح و سازش انجام شود؛ همچنین ارائه مشاوره حقوقی و قضایی در دانشگاه‌ها و مساجد و اماکن عمومی با هدف ارتقای بنیه حقوقی مردم و گسترش فرهنگ اصلاح ذات‌البین و حضور کارشناسان و مسئولان دادگستری در برنامه‌های کارشناسی صداوسیما و ارائه سوژه و ایده‌های جذاب برای ترویج فرهنگ صلح و سازش از دیگر مصوبات این نشست بود.

وی ادامه داد: استفاده از تابلوها و آگهی‌نماهای شهری و ارائه پیامهای تاثیرگذار در زمینه فرهنگ مدارا و صلح و سازش، استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای گسترش فرهنگ مدارا و صلح، برگزاری نشست‌ها و جلسات تبیینی و توجیهی با روحانیون  مستقر، ائمه جماعات و روحانیون اعزامی در ایام تبلیغ و برگزاری نشست‌های مستمر با بزرگان محلی و ریش سفیدان و چهره‌های معتمد و متنفذ، برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مبلغان و مروجان، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های استانی و تشویق افراد تاثیرگذار فعال، تقدیر از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی فعال و مروج،  برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی قضات در زمینه مختومه کردن پرونده‌ها، تشویق قضات فعال در زمینه صلح و سازش بخش دیگر مصوبات این نشست بود.

نجف‌نیا 4 مصوبه دیگر ستاد صبر در استان البرز را تشکیل کمیته ویژه صلح و سازش در دادگستری استان البرز، مکاتبه دبیرخانه ستاد با کلیه نهادها و سازمان‌ها برای اخذ پیشنهادات و عملیات‌های قابل اجرا، طرح تصویب روز عفو و گذشت عمومی در استان برای روز 20 رمضان هر سال و برگزاری جایزه صبورترین شهروند استان البرز عنوان کرد.

ارسال نظرات