صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 16 October 2023
یک انیمیشن ساز گفت: یک سری ضعف ها و تغییر مدیریت ها وجود داشت و اگر این گونه نبود جایگاه انیمیشن ایران به مراتب بهتر از وضعیت فعلی بود.
کد خبر: ۸۹۶۶۴۲۴
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزرای بسیج به نقل از رادیو گفتگو، میرمسعود علمداری انیمیشن ساز در برنامه سینما معیار رادیو گفت و گو در خصوص وضعیت انیمیشن در ایران گفت: انیمیشن در مقابل سینما بسیار جوان است و باید انیمیشن را بطور مجزا بررسی کنیم وبرای این کار باید وضعیت خود را نسبت به خاورمیانه بسنجیم و نباید خود را با کشورهایی مانند ژاپن و آمریکا که در این صنعت قوی وموفق هستند مقایسه کنیم.

وی افزود: تامین منابع مالی در خصوص ساخت انیمیشن از مقولات مهم به شمار می رود و گاه چند کشور اروپایی جمع می شوند تا یک تولید مشترک انیمیشن داشته باشند و طبیعتا بودجه ای که میتواند به ان اختصاص پیدا کند، در مقایسه با کشور ما هزار برابر است.

این سازنده انیمیشن با اشاره به لزوم حمایت از بخش های مختلف نمایشی اظهار داشت: مادر برخی بخش ها رشد کمی داشته ایم و جای نگرانی نیست که متوقف شویم اما در بعضی مواقع مخالفت های دولتی جلوی حرکت  روبه جلو و رشد را می گیرد.

علمداری با بیان اینکه ساخت جدی انیمیشن های تلویزیونی از اواسط سال هفتاد کلید خورد بیان کرد: بعد از سال 70 ما بیشترواردکننده انیمیشن بودیم و البته یک سری ضعف ها و تغییر مدیریت ها وجود داشت و اگر این گونه نبود جایگاه انیمیشن ایران به مراتب بهتر از وضعیت فعلی بود.

 وی بیان کرد: ابتدا باید کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهیم پس از آن موضوع فیلمنامه مطرح می شود که باید به دنبال این باشیم که چه پیامی را چگونه انتقال دهیم البته در این بخش ضعف بسیار است وفیلمنامه نویس های ایرانی کم تجربه هستند و به دلیل برخورداری از حمایت دولتی خود را محدود می کنند.

این انیمیشن ساز تاکید کرد: انیمیشن هایی که قرار است  در تلویزیون به نمایش گذاشته شوند با آن ها که در  سینما به نمایش گذاشته می شوند با یک  دیگر فرق دارند زیرا ما میتوانیم در تلویزیون دسته بندی کنیم که مثلا یک فیلم مخصوص کودکان است ویا یک رده سنی خاصی دارد اما در سینما این گونه نیست.

ارسال نظرات