صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 31 May 2023
یک جوان کار آفرین مینابی با فروش طلاهای همسرش و راه اندازی کارگاه پرورش مرغ بومی در منزل بصورت غیر مستقیم در روستا اشتغالزایی انجام داده است.
کد خبر: ۸۹۶۷۴۱۴
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مینابکارآفرینان با ایجاد فرصت های جدید اقتصادی و تولیدی و خلق ارزش جدید با خطرپذیری در منابع مالی، از عوامل رشد و شکوفایی اقتصادی کشور می باشند و سربازان فداکاری هستند که در راه استقلال و مقاوم سازی اقتصاد کشور در برابر بیگانگان تلاش می کنند.

 

در این زمینه به سراغ یکی از کارآفرینان بسیجی ساکن در روستای بلبلی، شهرستان میناب استان هرمزگان رفتیم و از او راجع به نحوه کسب و کارش سئوالاتی کردیم و با پشتکار و تلاش وی آشنا شدیم.

 

این جوان 28 ساله به امید کسب و کار و روزی حلال در این راه قدم برداشته است، عباس ذاکری زاده، کارآفرین جوانی است که به لطف خدا و با کمک همسرخودش به پرورش مرغ بومی اشتغال دارد.

 

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی  نقش خانواده و راهنمایی های همسرش را در انتخاب این شغل بسیار موثر دانست و گفت: با توجه به شناخت و تخصصی که  به وی منتقل گردیده و براساس دوره های تخصصی حرفه ای در این زمینه گذرانده کار را شروع کرده است.

 

ذاکری زاده که خود دارای مدرک دیپلم می باشد و همسرش فارغ التحصیل مهندسی کشاورزی است تا کنون به دنبال کار دولتی نرفته اند و خود در کاری که در آن مهارت دارند، شروع به کار کرده اند و به امید سود و بازاری که کسب در آینده کسب خواهند کرد سبب اشتغال افرادی دیگری هم خواهند شد.

 

فعال اقتصاد مقاومتی افزود: این کار را در کارگاهی با تعداد 1000 جوجه مرغ بومی به مدت یکسال شروع کرده ام  و امیدوارم به خوبی در بازار به فروش برسانم.

 

 

یکی از دغدغه های شروع هر کاری سرمایه اولیه است  

 

وی که کارش را با 100 جوجه آغاز کرده اکنون بیش از یکهزار مرغ بومی در طول یک ماه پرورش می دهد و در حال گسترش کارش است. البته در حال حاضر از درآمدش راضی است زیرا کفاف خرج خانه‌اش را می‌دهد.

 

این فعال اقتصاد مقاومتی مینابی جوجه‌های  تخم مرغ  نطفه دار را از شهرستان های همجوار استان هرمزگان خریداری می کند در دستگاه های جوجه کشی که در منزلش تعبیه شده می گذارد و طی 21 روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند و این جوجه‌ها با مصرف غذای مخصوص در کمتر از 60 روز روانه باز می کند.

 

این تولیدکننده طرح مرغ بومی گفت: برای این حرفه با حداقل سرمایه می‌توان به تولید سودآور دست‌ یافت حتی در فضایی 60متری 1000 جوجه مرغ بومی می‌توان پرورش داد.

 

 

با فروش طلاهای همسرم دستگاه جوجه کشی خریدم

این فعال اقتصاد مقاومتی افزود: بعد از اینکه از کار در پرورش میگو به‌دلیل تعدیل نیرو بیرون آمدم با توجه به آشناییتی که با مرغ بومی داشتم دست روی زانوی خودم گذاشتم و یک کارگاه پرورش مرغ بومی راه‌اندازی کردم.

 

ذاکری زاده گفت: ابتدا دستم خالی بود و شنیده بودم که بسیج سازندگی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی حمایت می کند و به آنها وام می‌دهد. اما من نباید وقتم را تلف می‌کردم و تا آماده شدن وام طلاهای همسرم را فروختم؛ با خرید یک دستگاه جوجه کشی کوچک و تخم مرغ از شیراز کارم  را شروع کردم.

 

 

از شغلم راضی هستم

 

وی با ابراز رضایت از شغلش گفت: الآن از شغلم نسبت به شغل گذشته‌ام در پرورش میگو بسیار راضی‌تر هستم زیرا دیگر کسی به  من دستور نمی‌دهد و مهم‌تر اینکه حقوقت ثابت نیست و بیشتر از زمانی که کارگر بودم درآمد دارم.

 

این جوان مینابی ادامه داد: در پرورش میگو در شهرستان جاسک کار کردم صاحبکار 3ماه حقوقم نداد به طوریکه در امرار معاش خانواده دچار مشکل بودم، اما از وقتی کارگاه پرورش مرغ بومی راه اندازی کردم حقوقم بیشتر شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: شغل های دیگر یکی بالاسری داری و دائم باید جوابگوی مسئولیتت باشی ولی اینن مشافل کار دست خودت است و می‌دانی که هرچقدر بیشتر تلاش کنی درآمدت بیشتر خواهد شد که این خودش به تولیدکننده انگیزه می‌دهد.

 

 

تعجب میکنم وقتی جوان روستایی بیکار است و می گوید کار نیست

 

این فعال اقتصاد مقاومتی افزود:کارگاه پرورش مرغ بومی راه‌اندازی کردم و از شغل خودم راضی هستم اما تعجبم از جوانان روستا است که با این‌همه ظرفیت‌ها و پتانسیل برای کارکردن درروستا باز می‌گویند کار نیست و به شهر می روند و برخی هم به مشاغل کاذب روی می آورند.

 

وی گفت: قرار نیست همه جوانان یک روستا پرورش مرغ بومی راه‌اندازی کنند، در روستا حتی بادو گاو و چندتا گوسفند می توان برای خود شغل ایجاد کنید و در کنار آن می توانید اشتغالزایی هم داشته باشید.

 

این جوان مینابی ادامه داد: در صورت حمایت دولت و واگذاری تسهیلات بانکی می‌توانم پرورش، بلدرچین و دیگر ماکیان را نیز در کنار این شغلم راه‌اندازی کنم.

 

این فعال اقتصاد مقاومتی گفت: علیرغم اینکه همسرم مدرک کارشناسی در رشته کشاورزی دارد ولی تا کنون موفق به ورود به کار دولتی و اداری نشده است.

وی افزود: برای ورود به کارهای دولتی یا باید در آزمون قبول بشوی یا بصورت واسطه ای کار برایت پیدا شود اما ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی نه آزمون می خواهد و نه واسطه ای بلکه با اندک هزینه می شود چرخه اقتصادی کشور را چرخاند.

روستای بلبلی با جمعیت729 نفر در 5 کیلومتری مرکز شهرستان میناب قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات