صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - 13 September 2023
مدیر مدرسه دارالسلام تهران بیان داشت: این بسیار تفکر کودکانه‌ایست که برخی می‌گویند شما چقدر دارید موضوع فتنه را کش می‌دهید و مدعی می‌شوند آن یک دعوای انتخاباتی بود و دیگر باید موضوع را تمام و سران فتنه را هم از حصر آزاد کرد.
کد خبر: ۸۹۶۹۰۳۷
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین اسکندری  امروز در تجمع باشکوه مردم کاشمر در گرامیداشت سالروز حماسه تاریخی ۹ دی در محل زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس با اشاره به آیات قرآن گفت: خداوند، پیامبر (ص)را توصیه می‌کند که مردم را به ایام‌الله متذکر شود و از آنجا که قرآن کتاب هدایت است یکی از اسباب هدایت، بازخوانی تاریخ گذشته است و لذا باید تاریخ را ورق زد و به آن توجه کرد به ویژه نقاط عطف تاریخ و شما هم در لبیک به همین امر الهی در قرآن به پاسداشت یک روز الهی در اینجا جمع شده‌اید.

وی ادامه داد: بر اساس آیات قرآنی خداوند ما را خلق کرده است تا ما را بیازماید و تکلیف هم برای آزمودن انسان‌هاست تا بدانیم در میدان عمل کدام یک بهترین عمل را داریم و این آزمایش از طریق ابتلائات صورت می‌گیرد و لذا ما دائماً در حال آزمایش هستیم.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام تهران گفت: فتنه در قرآن ۱۵ معنا دارد که یک معنای آن آزمایش و یک معنای آن همانی است که در سال ۸۸ اتفاق افتاد.

وی افزود: در صدر اسلام بسیاری از ادیان و فرقه‌ها به خاطر یک هدف مشترک هم قسم شدند و جنگ احزاب را بر علیه اسلام به راه انداختند و قرآن نیز یک سوره عظیمی به نام احزاب دارد که برای ما و به خصوص فتنه ۸۸ درس آموز است.

این استاد حوزه تأکید کرد: هنوز اهمیت فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی برای خیلی از افراد جامعه ما مغفول مانده است و تاریخ نشان خواهد داد که این چه روز عظیمی است و ما هم باید به این حماسه توجه و آن‌را بازخوانی کنیم، چون وقتی واقعه‌ای مثل واقعه عاشورا بعد از ۱۴ قرن ابعادش مخفی مانده است و هنوز روح آن را درک نکرده‌اند حماسه ۹ دی نیز هنوز درک نشده است.

اسکندری تصریح کرد: فتنه ۸۸ به مثابه جنگ احزاب بود در نهضت اسلامی ما و در دوران استقرار جمهوری اسلامی در مملکت ما چرا که همه جمع شده و سرویس‌های جاسوسی و امنیتی آمریکا و اسراییل با هم متحد و هر کدام مسئول شده بودند که عده‌ای را در خارج یا داخل هماهنگ کنند لذا خیلی از عناصر فتنه در داخل تا قبل از خرداد ۸۸ بی‌خبر بودند و نمی‌دانستند قرار است در زمین چه کسی بازی کنند.

وی افزود: بسیاری از عناصر فتنه را برای تیم یارگیری کرده بودند، اما این‌ها نمی‌دانستند سرمربی این تیم کیست و نمی‌دانستند در زمین چه کسی قرار است بازی کنند لذا تمام دلخوری ما این است که بعد از خرداد ۸۸ که معلوم شد زمین مال کیست و تیم از کجا دارد هدایت می‌شود باز هم این مسأله را ادامه دادند.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام تهران اظهار داشت: روشنگری‌های رهبر عزیز و این فخر شیعه در زمان ما سبب پیدایش ۹ دی شد و مردم را آگاه کردند و فتنه‌گران را هم پدرانه نصیحت کردند که بیایید خط و صف خود را جدا کنید، ولی آن‌ها به این نصایح عمل نکردند.

اسکندری خاطرنشان کرد: این بسیار تفکر کودکانه‌ایست که برخی می‌گویند شما چقدر دارید موضوع فتنه را کش می‌دهید و مدعی می‌شوند آن یک دعوای انتخاباتی بود و دیگر باید موضوع را تمام کرد و سران فتنه را هم از حصر آزاد کرد، ولی این خیلی نگاه کودکانه‌ایست چرا که خود دشمن دارد اعتراف می‌کند و لذا این تحلیل نیست بلکه یک واقعیت است و خودشان دارند می‌گویند که فتنه را هدایت می‌کردند و بودجه گذاشته بودند و حداقل ۱۰ سال بعد از فتنه ۷۸ کار کرده بودند و قصدشان براندازی نظام بود و در روز عاشورا از اهدافشان پرده‌برداری کردند.

وی گفت: فتنه یعنی یک شر سازمان‌دهی شده و یک گمراهی برنامه‌ریزی شده و پیچیده و لذا این نگاه کودکانه باید حذف شود و باید بدانیم که فتنه ۸۸ یک مسأله درون نظام نبود و یک اختلاف خانوادگی در خانواده انقلاب نبود بلکه یک جنگ احزاب بر علیه انقلاب بود و این موضوعی است که خود دشمنان دارند می‌گویند و حمایت می‌کنند و هنوز هم دست برنداشتند لذا باید حواس خود را جمع کنیم.

اسکندری با بیان اینکه اراده خداوند پیروزی حق است تصریح کرد: اگر بازنگری کنیم و ببینیم چه شد که فتنه ۸۸ به وجود آمد هر فرد منصفی اولین گزینه‌اش این است که تخطی از امر، ولی و امام و عدم شناحت امام در جامعه باعث این فتنه شد و لذا باید، ولی خدا و امام را بشناسیم و بدانیم الآن که در شب ظلمانی غیبت به سر می‌بریم و خورشید ولایت و امامت صاحب‌الامر (عج) در پس غیبت است باید نور را از ماه بگیریم چرا که مهتاب او شب تاریک ما را روشن می‌کند.

وی تأکید کرد: بی‌تردید اگر تحلیلگران بنشینند و منصفانه قضاوت کنند اولین عامل پیدایش فتنه ۸۸ تخطی از بیانات مقام ولایت بوده است.
ارسال نظرات