صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ - 20 July 2023
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت : مشکلات اقتصادی کشور باید حل شوند و گرنه کار به جایی می رسد که عده ای از مردم صادقانه به اعتراض می پردازند اما برخی از افراد فرصت طلب وابسته به سلطنت ، آمریکا ، عربستان و جریانات معاند و مخالف نظام از این صداقت مردم سوء استفاده می کنند و شعارهای هنجارشکنانه می دهند و تعدادی از مردم هم کشته می شوند .
کد خبر: ۸۹۷۰۵۹۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان اظهار داشت : بعد از دفاع مقدس تقسیماتی در جریانات سیاسی کشور ایجاد و به اسامی مختلف در بدنه جامعه ما مطرح شده است و این تقسیمات اصولگرا ، اصلاح طلبان ، راست و چپ و …در ادبیات سیاسی کشور بروز و ظهور پیدا کرده است .

 

 

وی گفت : طبق فرمایش مقام معظم رهبری به این اسامی و عناوین نباید نگاه کرد بلکه باید به محتوا و ماهیت این جریاناتی که در داخل کشور هستند توجه کرد بنابراین ایشان یک تقسیم بندی حکیمانه بیان کرده اند که با نهادینه شدن در جامعه بسیاری از معضلات و مشکلات حل خواهند شد .

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به تقسیم بندی مقام معظم رهبری به “جریان انقلابی ” ، ” جریان غیر انقلابی ” متحجر و محافظه کار ، ” جریان ضد انقلاب ” معاند و مخالف خاطر نشان کرد : باید ویژگی های این سه تقسیم بندی مورد بررسی قرار گیرد و اقشار جامعه به سمت این تقسیم بندی های سوق دهیم تا آن تقسیم بندی های کاذب از این قالب خارج شوند .

 

 

ابوحمزه افزود : یکی از مشکلات اساسی در جامعه همین تقسیم بندی های اصولگرا ، اصلاح طلب و .. است که برگرفته از فرهنگ غرب می باشد و یکسری افراد غربزده در دوران اصلاحات و سازندگی این عناوین را به ادبیات رایج در جامعه راه انداختند بنابراین باید در جهت تصحیح ان برآییم .

 

 

وی با بیان این که بین جریان انقلابی و غیر انقلابی مشابهات زیادی وجود دارد ، عنوان کرد : سختی کار در همین است که اگر ویژگی ها مورد بررسی قرار گیرد تفاوت ها بیشتر نمایان می شود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید تلاش کرد نیروهای غیر انقلابی به انقلابی سوق داده شوند .

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تشریح کرد : تفاوت اول بین جریان انقلابی و غیر انقلابی در نگاه آن ها به اسلام است و نگاه جریان انقلابی به اسلام نگاهی نبوی است اما نگاه جریان غیر انقلابی به اسلام ، اسلام آمریکایی می باشد و محتوا اسلام ها با هم متفاوت است .

 

 

ابوحمزه بیان کرد : یکی دیگر از تفاوت بین این دو جریان انقلابی و غیر انقلابی در این است که جریان انقلابی قائل به ولایت و امامت است اما جریان غیر انقلابی قائل به محبت و مودت است و در جایی که به ضررش باشد اطاعت نمی کند .

 

 

وی ادامه داد : تفاوت سومی که وجود دارد بین این جریان ها در این است که جریان انقلابی قائل به مذاکره و ارتباط با امریکاو صهیونیست نیست و محکم در برابر ان ها می ایستد اما جریان غیر انقلابی حرف و سخنش به این است که باید بنا به اقتضای شرایط کشور با آمریکا مذاکره و ارتباط داشت .

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این که جریان انقلابی در حوزه فرهنگی به دنبال مقابله با تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی است ولی جریان انقلابی به دنبال تعامل فرهنگی با دنیاست ، توضیح داد : در عرصه اقتصادی جریان انقلابی به دنبال اقتصاد مقاومتی در کشور برای رسیدن به عدالت اجتماعی است اما در جریان غیر انقلابی نگاه به اقتصاد مقاومتی برون زاست .

 

 

ابوحمزه در ادامه گفت : جریان انقلابی به دنبال کمک و حمایت از محرومین و مستضعفین در کشور است و برای حل مشکلات آن ها تلاش می کند اما نگاه جریان غیر انقلابی همه تلاشش به سمت کاخ نشینی و اشرافی گری است .

 

 

وی تاکید کرد : نگاه جریان انقلابی دفاع از جریان های انقلابی در لبنان ، عراق ، فلسطین و … است اما جریان غیر انقلابی می گوید چرا باید پول مردم و بیت المال برای حل مشکلات سایر بلاد اسلامی هزینه شود .

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به این که جریان انقلابی به دنبال صراحت ، شفافیت و قاطعیت در بیان مسائل است یاداور شد : اما در مقابل جریان غیر انقلابی اهل مماشات  ، رودربایستی و نان به نرخ روز خوردن است .

 

 

ابوحمزه گفت : جریان انقلابی اهل ایستادگی و دفاع از ارزش هاست اما جریان غیر انقلابی می گوید سری را که درد نمی کند نباید دستمال بست ؛ جریان انقلابی به دنبال امر به معروف و نهی از منکر است اما جریان غیر انقلابی اهل امر به منکر و نهی از معروف است ؛ جریان انقلابی خود را بدهکار انقلاب ، اسلام و شهداء می داند ولی جریان غیر انقلابی طلبکار نظام ، انقلاب و شهداست .

 

 

وی مشکلات اساسی کشور را امکانات ، بودجه ، برنامه ، طرح و نیروی انسانی ندانست و اظهار داشت : ما مشکلمان در این است که حضور نیروهای انقلابی در راس امور کم رنگ است و نیروهای غیر انقلابی در جاهای حساس قرار گرفته اند و این فکر و اندیشه را در جامعه القا می کنند .

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد : ما نباید مشکل معیشتی ، گرانی و تورم داشته باشیم زیرا چطور است که در عرصه های مختلف دفاعی ، پزشکی ، مهندسی ، هسته ای و … در دنیا دارای رتبه های برتر هستیم آن وقت مشکلات اقتصادی کشور را نمی توانیم حل کنیم .

 

 

ابوحمزه توضیح داد : مشکلات اقتصادی کشور باید حل شوند و گرنه کار به جایی می رسد که عده ای از مردم صادقانه به اعتراض می پردازند اما برخی از افراد فرصت طلب وابسته به سلطنت ، آمریکا ، عربستان و جریانات معاند و مخالف نظام از این صداقت مردم سوء استفاده می کنند و شعارهای هنجارشکنانه می دهند و تعدادی از مردم هم کشته می شوند .

 

 

وی خاطر نشان کرد : اما خوشبختانه با حضور نیروهای نظامی ، انتظامی و دلسوزان نظام این حرکت در سراسر کشور جمع شد اما ریشه های آن همچنان باقی است و مردم دچار مشکل هستند .

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این که حدود ۱۱ میلیون مجرد در کشور وجود دارد ، عنوان کرد : اگر فکری به حال این موضوع نشود سن ازدواج بالا خواهد رفت ؛ درست است که مشکل بیکاری ، گرانی و تورم است و این را نمی توان کتمان کرد ولی مسئولین  در همه سطوح کشوری باید برای این موضوعات فکری کنند .

 

 

ابوحمزه اضافه کرد : نمی توان مردم را تنها با سخنرانی ها توجیح کرد زیرا مردم ما نجیب ، آگاه و بصیر هستند و پای انقلاب ، نظام و ارزش ها تا پای جان می ایستند و ما این موضوع را در ۹ دی دیدیم که حدود دهها میلیون نفر پای دفاع از ارزش های انقلاب امدند و باید پای ان ها را بوسید و مشکلات را حل کرد .

 

 

وی ابراز داشت : مسئولین باید تدابیر مقام معظم رهبری را پیگیری و اجرا کنند و راه حل مقام معظم رهبری که اقتصاد مقاومتی بود را مد نظر قرار دهند و طبق فرمایش رهبری همه مسئولان باید تا پایان امسال گزارش دهند که در حوزه اقتصاد مقاومتی چه انجام داده اند .

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد : درست است که همه مسئولین تلاش می کنند اما باید پاسخگوی خداوند ، مقام معظم رهبری و مردم باشند زیرا این مسئولیت ها چند صباحی است ولی در حافظه ها خواهد ماند که ما در زمان مسئولیت خود چه کرده ایم .

 

 

ابوحمزه در ادامه با اشاره فعالیت سه ساله سرهنگ علی اسدی در سمت فرماندهی ناحیه حضرت رسول (ص) اظهار داشت : وی در دوران مسئولیت خود توانستند عملکرد قابل قبول و مطلوبی را ارائه کنند و با مسئولین شهرستان ارتباط نزدیکی داشته باشند و اکنون هم به سمت معاونت اطلاعات سپاه ثارالله استان کرمان منصوب شده اند تا از تجارب ارزنده وی استفاده نماییم .

 

 

وی در پایان گفت :  سرهنگ منصور ذوالعلی هم به عنوان فردی ولایی ، ارزشی و متدین می باشد که با سوابق در خشان در کارنامه خود اکنون به سمت فرماندهی ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان منصوب می شود و امیدواریم که در این مسئولیت جدید هم بتوانند با کمک دوستان به فضل الهی بار مسئولیت را بر دوش گرفته و سربلند و سرافراز بیرون آیند .

ارسال نظرات