صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - 24 August 2023
شهردار تبریز در شورای مدیران شهرداری این کلان شهر: علی‌رغم مشکلات و محدودیت‌های مختلف، فضای خدمت را مساعد می‌بینم اما انتظار می‌رود مجموعه مدیران، با همت و جدیت بیشتری تلاش کنند.
کد خبر: ۸۹۷۲۷۵۸
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ایرج شهین‌باهر با بیان این مطلب اظهار داشت: در سیستمی به گستردگی شهرداری تبریز، نباید تمام امور، به یک نفر ختم شود و با توجه به اختیاراتی که به بخش‌های مختلف داده شده، مدیران باید تمام‌قد در خدمت اهداف سازمانی باشند.

وی با اشاره به برخی نارسایی‌ها در سیستم اداری مناطق تاکید کرد: بخشی از پرونده‌های دیدارهای مردمی بنده، مربوط به شهروندانی است که از وضعیت مناطق، ناامید شده و مستقیماً به بنده مراجعه می‌کنند؛ قابل‌قبول نیست که پرونده‌های مردم بین چند کارمند دست‌به‌دست شود و شهردار منطقه از این موضوع بی‌خبر باشد.

شهین‌باهر اضافه کرد: مسئولیت، امانت مردم است و مدیران اجازه ندارند برای حفظ این امانت، شرط و شروط بگذارند.

وی با تاکید بر صرفه‌جویی و مدیریت هزینه‌ها یادآور شد: در پروژه‌ ارزشمندی مانند میدان آذربایجان، علی‌رغم اهمیت پروژه، اجازه ندادیم هزینه چند میلیونی، صرف تشریفات و تبلیغات افتتاح شود؛ با وجود این رویکرد، پذیرفته نیست که شاهد ریخت‌وپاش‌ها و هزینه‌های بی‌مورد در سایر مجموعه‌های پایین‌دست باشیم.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: خوشبختانه، از آغاز دوره جدید مدیریت شهر، گزارشی در مورد ورود نیروی انسانی جدید نبوده‌است؛ این رویه باید استمرار داشته باشد و البته در کنار آن، باید ارتقای بهره‌وری سازمانی را اصل قرار داده و از تمام نیروها به نحو احسن استفاده کنیم.

شهین‌باهر ادامه داد: با توجه به وسعت خدمات شهرداری، در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی و همچنین در برنامه‌های مربوط به حریم شهر، باید از از حداکثر  توان انسانی، بهره بگیریم.

وی بر لزوم بهره‌گیری از  از ظرفیت کارگاه‌های امانی تاکید کرد و گفت: چرا باید علی‌رغم ظرفیت‌های فنی و خدماتی کارگاه‌های امانی،  در کارهایی مثل جوشکاری و برقکاری، از بیرون استفاده‌شود؟

شهردار تبریز با بیان این‌که بخش عمده‌ای از گلایه‌های شهروندان، مربوط به نارسایی‌های جزئی در سطح شهر است، خاطرنشان کرد: شهرداران مناطق باید سرکشی مداوم از حوزه خدمتی خود داشته و پیش از گلایه شهروندان، به مشکلات خیابان‌ها و معابر رسیدگی کنند.

شهین‌باهر با ذکر نمونه‌ای از مشکلات جزئی سطح شهر، گفت: محدوده میدان مصلی تا میدان ساعت، مهم‌ترین مسیر مرکز شهر است که همواره در برنامه‌های راهپیمایی و نماز جمعه، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اجزای مختلف این مسیر، باید با نظارت‌ها و سرکشی‌های مستمر، سامان‌دهی و بهسازی شود.

وی متذکر شد: بودجه‌های جاری و عمرانی، تعریف خاص خود را دارند و تنظیم هر یک، باید زمینه‌ساز کار و تلاش بیشتر در مجموعه باشد.

شهردار تبریز با بیان این‌که گزارش‌ها نشان از کاهش نصب بنر و داربست در سطح شهر خبر می‌دهد، گفت: این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم معاونت خدمات و مناطق، با جدیت تمام این رویکرد را پیگیری کنند.

شهین‌باهر اظهار داشت: با توجه به در پیش‌بودن دهه فجر، ضروری است تا پروژه‌های دردست‌اجرا، نسبت به تقویم این دهه، زمان‌بندی و با شتاب بیشتر عملیاتی شود.

وی به مدیران شهرداری در خصوص پرهیز از کدورت و اختلاف تذکر داد و گفت: اجازه نمی‌دهیم شهر، متحمل هزینه اختلاف بین مدیران شهرداری شود؛ باید از این قبیل اصطکاک‌ها خارج شده و تمام تمرکز خود را صرف خدمت کنیم.

شهردار تبریز، بر لزوم تهیه‌ گزارش‌های دقیق از عملکرد جاری تاکید کرد و گفت: با توجه به تنوع و گستردگی برنامه‌های شهرداری، لازم است تا تمام اقدامات اجرایی، در بازه‌های مختلف زمانی، مستندسازی شود؛ این مستندسازی، یک ضرورت سازمانی بوده و راهگشای برنامه‌های آتی خواهد بود.

شهین‌باهر تاکید کرد: تمام مجموعه شهرداری، دوستان ما هستند اما همه باید پایبند سیستم باشیم و مسیر خدمت را به سمت مطلوبیت بیشتر ادامه دهیم.

ارسال نظرات