صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - 04 June 2023
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: در ۱۰ ماهه سالجاری ۳۷ کیلوگرم طلای خارجی قاچاق به مبلغ ۵۵ میلیارد ریال و ۴۱۱ هزار دلار به ارزش ۱۷ میلیارد ریال نیز توسط اداره اطلاعات و مرزبانی استان کشف شده است.
کد خبر: ۸۹۸۱۲۳۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رضا میرزایی در دهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، اظهار کرد: برنامه و رویکرد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۷۰ درصد بر اساس پیشگیری و ۳۰ درصد نیز اقدامات مقابله‌ای بوده است که خوشبختانه همه دستگاه‌های درگیر در حوزه پیشگیری از ورود کالا‌های قاچاق، به خوبی عمل کرده‌اند.

وی افزود: برخورد با قاچاق در کردستان با دو دیدگاه فرهنگی و برخورد با اقلام ممنوعه انجام می‌شود که در حوزه فرهنگی باید متولیان و دستگاه‌های فرهنگی با تمام پتانسیل و ظرفیت وارد کار شده و در جهت روشنگری و آگاه سازی عامه مردم اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان عنوان کرد: در حوزه سخت افزاری نیز ماموریت‌هایی به دستگاه‌های مرتبط محول شد و اولویت نیز بر اقلامی بوده که با باور‌های دینی و مذهبی منافات دارد.

وی همچنین برخورد با کالا‌های سلامت محور را از دیگر اولویت‌های برخورد با کالا و اقلام ممنوعه اعلام کرد و گفت: طی ۱۰ ماهه گذشته ۱۰ بار اقدام عملیاتی در کردستان داشته‌ایم که منجر به انهدام کالا‌های سلامت محور شده و خوشبختانه به بازار ورود پیدا نکردند.

میرزایی اعزام تیم‌های بازرسی را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: در این راستا طی سال جاری چندین محموله سنگین که مبدا بارگیری آن آذربایجان غربی بوده در کردستان زیر ضربه قرار گرفته و از ورود آن ممانعت شده است.

وی اعلام کرد: کردستان طی دو سال متوالی رتبه اول کشور را در سطح کشفیات اقلام ممنوعه کسب کرده و به طور قطع سال جاری نیز جزء استان‌های برتر کشور در این زمینه خواهد بود.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق الا و ارز کردستان عنوان کرد: طی ۱۰ ماهه سالجاری ۵۰ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۶۰۴ نخ سیگار در کردستان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: کشفیات لوازم آرایشی بهداشتی ۵ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۴۰۳ قلم بوده که ۲۳۷ درصد افزایش، دارو ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۹۹۶ قلم کشف شده که ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

میرزایی تعداد کل پرونده‌های متشکله در این خصوص را ۴ هزار و ۷۸۱ فقره اعلام کرد و گفت: کردستان در این زمینه نیز ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه سالجاری همچنین ۳۷ کیلوگرم طلای خارجی قاچاق توسط مرزبانی و اداره کل اطلاعات استان به مبلغ ۵۵ میلیارد ریال کشف شده و ۴۱۱ هزار دلار به ارزش ۱۷ میلیارد ریال نیز توسط اداره اطلاعات کشف شده است.

به نقل از ایسنا


انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات