صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۲ - 26 June 2023
مدیرکل امور زنان و خانواده آموزش و پرورش گفت: هرچه دیوار برخی مدارس بلندتر شود باز هم منازل مجاور بر آن مشرف است و سقف زدن هم دانش‌آموزان را از آفتاب محروم می‌کند؛ بنابراین امکان ادامه طرح استتار مدارس دخترانه وجود ندارد.
کد خبر: ۸۹۸۲۸۶۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷

به گزاش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه در وزارت آموزش و پرورش مجموعاً 5 زن در سمت‌های معاونت، مدیرکلی و ریاست مرکز فعالیت دارند، اظهار داشت: هیچ‌کدام از مدیران کل استان‌ها زن نیستند چون باور بر این است که مدیریت آموزش و پرورش یک استان کار بسیار سختی است و با توجه به شرایطی که برای مدیرکل شدن تعیین می‌شود زنانی که شرایط یا آمادگی پذیرش این مسئولیت را داشته باشند در نیروهای وزارت آموزش و پرورش کمتر وجود دارند.

وی افزود: در مجموع 750 منطقه آموزشی، هم اکنون 24 منطقه زن هستند، 12 زن به عنوان معاون مدیرکل استان فعالیت می‌کنند و 7 رئیس اداره آموزش و پرورش زن استثنایی در کشور فعالیت می‌کنند.

مینایی‌پور ادامه داد: حدود 480 هزار نفر از 900 هزار پرسنل آموزش و پرورش زن هستند و حدود 6 میلیون و 400 هزار نفر از دانش‌‌آموزان سیستم آموزشی کشور را دختران تشکیل می‌دهند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی تبعیض جنسیتی در آموزش و پرورش دیده می‌شود، گفت: یکی از اهداف دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش ارتقای شایستگی‌های زنان برای حضور در مشاغل مدیریتی وزارتخانه است و برای دستیابی به این هدف بنا داریم سال آینده طرحی را برای افزایش میزان شایستگی‌ و مهارت‌های مدیریتی اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: در این طرح زنان توانمند هر استان شناسایی می‌شوند و آنهایی که قابلیت پذیرش مناصب مدیریتی دارند آموزش‌های ویژه‌ای خواهند دید و توانمندی علمی و حرفه‌ای آنها افزوده خواهد شد.

مینایی‌پور با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف این دفتر، آموزش مهارت‌های زندگی به دختران دانش‌آموز خصوصاً در مناطق محروم است، تصریح کرد: آموزش حقوق و تکالیف به دانش‌آموزان، تداوم توزیع بسته‌های بهداشتی بین دانش‌آموزان دختر مناطق محروم و آموزش مهارت‌های افزایش کیفیت و دوام زندگی از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح محرم سازی و استتار مدارس خاطر نشان کرد:‌ طرحی که در آن دیوار مدارس دخترانه را برای راحت بودن دانش‌آموزان بلندتر می‌کنند برای افزایش تحرک و شادابی دانش‌آموزان دختر مفید بود ولی به علت پاره‌ای از مشکلات ادامه پیدا نکرد.

مینایی‌پور ادامه داد: در برخی از مدارس هرچه دیوارها بلندتر بشود باز هم منازل مجاور بر آن مشرف است و باید سقف زده شود و سقف زدن، دانش‌آموزان را از آفتاب محروم می‌کند، بنابراین امکان ادامه این طرح نیست. 

وی با اشاره به طرح حامیان مالی مدارس دخترانه افزود: تلاش داریم با کمک سازمان‌‌ها برای مدارس شبانه‌روزی دختران خصوصاً در مناطق محروم حامی مالی پیدا کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات