صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - 04 August 2023
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: در برخی روزنامه های محلی از عنوان حکومت گروه های فشار بر حوزه فرهنگ استان استفاده شده که این گروه ها مانع برگزاری جشن و شادی در خراسان جنوبی هستند.
کد خبر: ۸۹۸۳۸۲۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه فجر اظهارداشت: ما در ستاد امر به معروف و نهاد از منکر مامور به ارشاد هستیم و اتهاماتی که به نهادهای فرهنگی و انقلابی همچون ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر و نیروی انتظامی که کنترل فساد را برعهده دارند زده می شود را پاسخ می دهیم.

قاسمی با بیان اینکه انسانها و نهادهایی هستند که می خواهند ما را به دوران طاغوت برگردانند افزود: قبل از انقلاب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اداره فرهنگ و هنر بود که اداره سینماها، تئاتر و رقص و ترانه را برعهده داشت.

 

 

ذاتا با جشن و کنسرت مخالف نیستیم

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان با تاکید بر اینکه ما ذاتا با جشن و کنسرت مخالف نیستیم گفت: باید شئون و حدود اسلامی در جشن ها رعایت شود. موسیقی و جشن اصیل اسلامی ـ ایرانی می خواهیم.

وی با بیان اینکه اگر قرار است بحثی شود که چرا نشاط اجتماعی در استان نیست عنوان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و شورای فرهنگ عمومی استان باید جلسه بگیرند، کارشناسی صورت گیرد و بعد به مردم اطلاع رسانی شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: برون داد نشاط اجتماعی موضوع فرهنگی ـ اجتماعی است و نمی شود نظر و سلیقه شخصی در آن لحاظ و رسانه ای شود .

چرا باید با آوردن جوان خواننده پاپ ترویج فرهنگ بیگانه صورت گیرد؟

وی با تاکید بر اینکه ما نشاط اجتماعی را در چارچوب قانون و شرع می بینیم اظهارداشت: باید کار تحقیقاتی صورت گیرد و نظر مراجع تقلید در مورد برگزاری کنسرت مورد استناد قرار گیرد.

قاسمی با بیان اینکه چرا رقص، آهنگ و نوای محلی را ترویج نمی دهیم گفت:  چرا باید با آوردن جوان خواننده پاپ ترویج فرهنگ بیگانه صورت گیرد؟

وی با بیان اینکه با برگزاری جشن و کنسرت موافقیم که در ایام سوگواری اهل بیت و مختلط نباشد افزود: هر سالنی مناسب جشن نیست اما با شرایط سالن علامه فرزان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جشن ها موافقیم.

فرمانده سپاه استان گفت: آیین نامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید رعایت شود اما کنسرت هایی که با دستور دولتی ها برگزار می شود حتی فرمانداران آیین نامه را زیرسوال می برند.

وی تصریح کرد: روئسای دانشگاه ها سالن دانشگاه را برای برگزاری مراسم جشن به شخصی اجاره می دهند که این توهین به دانشجویان است. باید جشن تحت نظر نهادهای فرهنگی دانشگاه و طبق آیین نامه نیروی انتظامی امنیتی و اجتماعی برگزار شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: مدیر برگزار کننده جشن باید پاسخگو باشد و تنها اجازه پخش موسیقی اصیل اسلامی در اماکن عمومی و اجتماعی وجود دارد و موسیقی پاپ ممنوع است.

 

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد کنایه ها در برخی روزنامه ها  گفت: در برخی روزنامه های محلی از عنوان حکومت گروه های فشار بر حوزه فرهنگ استان استفاده شده که این گروه ها مانع برگزاری جشن و شادی در خراسان جنوبی هستند.

 قاسمی ادامه داد: منظور از گروه های فشار نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که وظیفه پیشگیری و مبارزه با فساد اجتماعی را در دستور کار دارند.

وی خاطرنشان کرد: ما با هر عاملی که جوانان را به سمت تباهی و جامعه را به سمت فساد می کشاند مخالفیم اما با برنامه های نشاط آور با رعایت حدود شرعی در حوزه های هنری، فرهنگی و ورزشی مخالف نیستیم.

 فرمانده سپاه استان با بیان اینکه امام جمعه  مسئول انتخاب دبیر استانی است گفت: چون امکانات فرهنگی و سلسله مراتب بسیج در اختیار سپاه است و بسیج یک تشکل سازمان یافته است که در همه جا حضور دارد معمولا فرمانده سپاه را به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر انتخاب می کنند.

 وی با بیان اینکه بیش از 2 سال است از ابلاغ قانون امر به معروف و نهی از منکر در کشور می گذرد افزود: در همه مساجد و ادارات کل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

قاسمی ادامه داد: یک هزار و 400 نفر در استان جزء گروه های امر به معروف و نهی از منکر هستند و 800 نفر آموزش دیدند و به 350 نفر در دهه فجر کارت تحویل داده می شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر همچون نماز ، روزه و حج تلکیف شرعی فردی برای همه مسلمانان  است یادآور شد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر از سال 94 در استان با حضور امام جمعه، استاندار و نمایندگان مجلس در حداقل تشکیل می شود و مصوبات آن همچون مصوبات شورای تامین استان حکم قانونی دارد.

 

ارسال نظرات