صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - 05 July 2023
امام جمعه فارسان گفت: کشور نیازمند جهاد و مدیریت جهادى، کار همه‏‌جانبه و ایستادگى در برابر مشکلات است.
کد خبر: ۸۹۸۶۷۷۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه فارسان اظهار کرد: نظام جمهورى اسلامى ایران در طول چهار دهه توانسته است هم در برابر تهدیدها و مشکلاتى که دشمن ایجاد مى‏‌کند بایستد و هم راهى را به‏‌سوى سعادت و بهروزى ملت ایران هموار کند.

وی ادامه داد: ایران اسلامى امروز قابل مقایسه با آنچه در گذشته بوده است نیست، پیشرفت‏‌هاى بزرگ علمى و فن‏اورى، دستاوردهاى بزرگ سیاسى و بین‏‌المللى، دست‏یابى به استقلال سیاسى و قدرت منطقه‌‏اى، کسب رتبه‏‌هاى اعجاب‌‏انگیز در عرصه‏‌هاى دانش، بومى‏‌سازى بسیارى از علوم و... در حالى صورت‏ گرفته است که ایران تحت شدیدترین فشارها و بدترین نوع محاصره‏‌هاى اقتصادى و سیاسى بوده است.

امام جمعه فارسان با بیان اینکه مشکلاتى که اکنون با آن روبه‏‌رو هستیم کشور را دچار بن‏‌بست نکرده است، گفت: راه برون‏‌رفت از این مشکلات آن است که راهبردهاى کلانى که مقام معظم رهبرى در طول سال‌هاى گذشته بارها بر آن تأکید کرده‏‌اند، جدى گرفته شود.

ملک‌پور با اشاره به راهبردهای مورد تأکید مقام معظم رهبری افزود: شناخت و پایبندى به اصول و مبانى انقلاب اسلامى و انقلابى ماندن اولین نیاز جدى کشور است؛ مردم عدالت و رعایت اصول اسلامى را مى‏‌خواستند و مى‏‌خواهند، اگر امروز هم مشکلى وجود دارد، از عمل نکردن به اسلام است.

وی شناخت سرمایه‏‌هاى انسانى داخلى و اتکاى به آن‏‌ها و اعتماد به نیروى جوان و سرزنده‏ داخلى‏ را از دیگر راهبردهای کلان دانست و عنوان کرد: جوانان ایران اکنون یکى از اصلى‏‌ترین سرمایه‏‌هاى کشور محسوب مى‏‌شوند و باید به آن‏‌ها اعتماد کرد، کارها را به آن‏‌ها سپرد و از توان کم‌‏نظیرشان در جهت حل مشکلات کشور استفاده کرد.

خطیب نمازجمعه فارسان قطع امید از بیگانگان و عدم اعتماد به دشمن‏ را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: مسؤولان باید مسأله اقتصاد مقاومتى که سال‌ها مورد تأکید رهبرى است را جدی بگیرند و به آن عمل کنند.

ملک‌پور اضافه کرد: در کنار همه‏ این عوامل، کشور نیازمند جهاد و مدیریت جهادى، کار همه‏‌جانبه و ایستادگى در برابر مشکلات است، با کار ظاهرسازى، بدون سخت‏‌کوشى و براى رفع تکلیف نمى‏‌توان مشکلات کشور را حل و از معضلات عبور کرد.

وی با تأکید بر لزوم مقابله با نفوذ در عرصه‌‏هاى سیاست‏‌گذارى و تصمیم‌‏گیرى کشور تصریح کرد: وقتى دشمن در مراکز فکر و تصمیم‌سازى نظام نفوذ کند، شیرازه‏ کار از دست مى‏‌رود و تصمیم‏‌ها خلاف مصالح ملى و منافع کشور گرفته مى‌‏شود.

امام جمعه فارسان اظهار داشت: نباید غفلت کرد که قطار انقلاب اسلامى هرچه بر ریل ارزش‌ها و آرمان‌هاى مکتبى و با پشتیبانى توده‏‌هاى مردم به پیش مى‏‌رود، به‌‏طور طبیعى با موانع و تهدیدات گوناگون دشمنانش نیز مواجه مى‌‏شود لذا به تناسب شرایط اهمیت حضور مردم در راهپیمایى‏‌هایى همچون یوم‌الله 22 بهمن بیشتر از هر زمانى جلوه مى‏‌کند.

ملک‌پور با بیان اینکه آرایش و صف‏‌بندى‏‌ها نشان مى‏‌دهد که جبهه استکبار به رهبرى آمریکاى جنایتکار ممکن است تهدید و جنگى تمام‌‏عیار، به‏‌صورت ترکیبى (مستقیم و نیابتى) و نیز سخت و نرم را علیه جمهورى اسلامى تدارک دیده باشد، افزود: در چنین شرایطى حضور آحاد مردم و توده‌‏هاى میلیونى امت حزب‌‏الله در راهپیمایى عظیم و راهبردى 22 بهمن از اهمیت و ویژگى خاصى برخوردار است.

ارسال نظرات