صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - 10 July 2023
مدیر سوگواره حدیث غربت گفت: مراسم افتتاحیه سوگواره حدیث غربت برای یازدهمین سال متوالی با حضور آیت الله صافی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین نیشابوری و مدیحه‌سرایی محسن فرهمند 21 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۷۱۵۶
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸

سید محمد جدا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، با اشاره به برپایی سوگواره حدیث غربت به مناسبت ایام فاطمیه، اظهار کرد: مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره سوگواره حدیث غربت طبق سنوات گذشته با حضور آیت الله صافی گلپایگانی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین بندانی نیشابوری و مدیحه‌سرایی محسن فرهمند امروز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه به صورت مردمی و توسط هیئات مذهبی برپا شده است، عنوان کرد: در مسیر ورودی سوگواره حدیث غربت عزاداران حضرت زهرا(س) ابتدا با محل تولد ایشان روبه رو شده و سپس محل مباهله، فدک، غدیرخم، بیعت شبانه، مسجد النبی، بستر پیامبر(ص)، محل سیلی خوردن، درب نیم سوخته و بیت حضرت زهرا(س) که شامل حیاط، بستر ایشان، محل غسل و تشییع شبانه را مشاهده می کنند.

مدیر سوگواره حدیث غربت ادامه داد: همچنین در این سوگواره محل تدفین، بیت الاحزان، بقیع و چاه نخلستان که حضرت امیرالمومنین(ع) در آن چاه درد و دل می‌کردند شبیه سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در درب خروجی سوگواره یک نمایشگاه کتاب نیز برپا شده است که برای سادات 70 درصد و عموم مردم 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است، مطرح کرد: در مدت زمان برگزاری سوگواره مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) هر شب ساعت 23 الی 24 در محل نمادین قبرستان بقیع برگزار می‌شود.

جدا اضافه کرد: حجت الاسلام والمسلمین مومنی، حجت الاسلام والمسلمین دارستانی، حجت الاسلام والسلمین شهیدی و حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری در مراسم‌های عزاداری هر شب به سخنرانی پرداخته و رحیم ابراهیمی، محمد خرم‌فر، علی مالکی و حسن عطایی در این مراسم ها مداحی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سادات می‌توانند با ارائه کارت شناسایی از بسته‌های فرهنگی سوگواره حدیث غربت استفاده کنند، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای بازدید از این سوگواره می‌توانند از تاریخ 21 بهمن‌ماه تا اول اسفند هر شب از ساعت 17 الی 23 به محل برگزاری سوگواره حدیث غربت واقع در میدان معلم مراجعه کنند.

مدیر سوگواره حدیث غربت از برپایی درمانگاه صلواتی در کنار محل برگزاری سوگواره با حضور پزشکان عمومی و متخصص یاد کرد و گفت: در شام شهادت حضرت زهرا(س) نیز دسته عزاداری و تشیع نمادین پیکر ایشان با حضور پر شور سادات و عموم مردم از ساعت 20 به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هرشب در این مجموعه از مردم پذیرایی می‌شود، تصریح کرد: در این مجموعه حدود 500 نفر از عاشقان حضرت زهرا(س) در حال خدمت گذاری به عزاداران هستند؛ سوگواره حدیث غربت هر روزه قبل از بازگشایی درب آماده استقبال از مدارس است.

جدا خاطرنشان کرد: در این مجموعه نهادها و ارگان‌های مختلف ازجمله شهرداری، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، سازمان بسیج مداحان، هیئات مذهبی و دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته‌اند.

ارسال نظرات