صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - 13 June 2023
هفتمین نشست تخصصی نقاشی «پالت» با موضوع بررسی ضمیر ناخودآگاه و تاثیر آن در نقاشی با حضور کارشناسان و هنرمندان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۰۹۸۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در این نشست محمد کشاورز (نقاش و پژوهشگر هنر) ناخودآگاه ذهن را اقیانوسی و منبع عظیم قدرت دانست که فاقد شعور است.
وی افزود: نقاشان به چند دسته تقسیم می شوند برخی به فیگوراتیو می پردازند، برخی میان ذهنیت و واقعیت در نوسانند و دسته آخر مرزها را درنوردیده به انتزاع ناب رسیده اند.
وی یادآور شد: کار فیگوراتیو و انتزاعی دو رویکرد و جهان کاملا متفاوت در عرصه نقاشی هستند، رویکرد نقاشی فیگوراتیو توجه به موضوع آشنا با اسم قراردادی و امر عینی است، اما وقتی وارد دنیای درون شده احساسات خود را روی بوم ترسیم کنیم، کاری انتزاعی کرده ایم. در هنر انتزاعی هیچ شی واقعی بازنمایی نمی شود در واقع هنری است که ابطال هر نوع بازنمایی عالم واقع است.
این هنرمند به اهمیت و تاثیرگذاری گزاره های پیشینی و رسوب مفاهیم درذهن پرداخته خاطرنشان کرد: در مواجه با یک متن و اثر هنرمند در ناخوآگاه خود چیزی داشته و آنرا روی اثر انتقال می دهد اما نباید از نظر دور داشت که انتقال معنا بصورت تمام هرگز اتفاق نمی افتد.
وی «سبک» را همان شیوه و تکنیک دانسته گفت: به تعداد هنرمندان سبک و شیوه شخصی می تواند وجود داشته باشد چراکه شیوه کاملا شخصی است، اما وقتی گروهی از هنرمندان کار و سبکشان شبیه یکدیگر بوده و در یک گروه قرار گیرند می توانند مکتب سازی هم بکنند.
در ادامه کارگاه پرسش هایی توسط حاضران طرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

1006/پ30/ب

ارسال نظرات