صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۹ تير ۱۴۰۲ - 30 June 2023
مدیرکل آموزش و پرورش گفت: 112 هزار نفر از دانش‌آموزان پایه هفتم و هشتم تهرانی در یک پیمایش آماری مورد بررسی قرار گرفتند و 60 درصد آنها اعلام کردند که برای کمک گرفتن در مسائل مختلف به سمت همسالان خود می‌روند.
کد خبر: ۸۹۹۱۰۲۲
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آسیب‌های اجتماعی که دانش‌آموزان را درگیر کرده است، اظهار داشت: زمانی که نوجوانان الگوهای خود را در سخن و عمل به مسائل اجتماعی و اخلاقی دچار تناقض ببینند، به سمت رفتارهای آسیب‌‌زا می‌روند.

وی با اشاره به شرایط نابسامان اقتصادی معلمان افزود: بهترین راه برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی پیشگیری است اما معلمانی که به دلایل معیشتی فکر متمرکزی نداشته باشند نمی‌توانند به دانش‌آموزان کمک کنند بنابراین تقویت مالی معلمان در کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار است. 

باقری با بیان اینکه ملاک برتری مدارس، میزان قبولی دادن در مدارس خاص یا کنکور است، اضافه کرد: این مدارس با این شرایط، زمانی برای پرداختن به مسئله تربیت ندارند و ما باید به دنبال حل این مسئله باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان داشت: 112 هزار نفر از دانش‌آموزان پایه هفتم و هشتم تهرانی در یک پیمایش آماری مورد بررسی قرار گرفتند و 60 درصد آنها اعلام کردند که برای کمک گرفتن در مسائل مختلف به سمت همسالان خود می‌روند و تنها 28 درصد دانش‌آموزان به خانواده اعتماد کرده و در مسائل مختلف از آنها مشورت می‌گیرند.

وی در رابطه با ضرب و جرح معلمان که گاه توسط دانش‌آموزان و اولیای آنها اتفاق می‌افتد، گفت:‌ این اتفاقات از آنجا که بین دو عضو خانواده تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد برای ما بسیار ناگوار است؛ آموزش و پرورش تمام تلاش خود را بعد از این قبیل حوادث برای حمایت از معلمان به عمل می‌آورد اما با رسانه‌ای کردن ضرب و جرح معلمان به دلیل شکستن حرمت آنها مخالفیم.

باقری با بیان اینکه در 9 سال آموزش عمومی باید فارغ از آزمون، دانش‌آموزان در فضایی تربیت‌محور باشند، خاطر نشان کرد: رویه کنونی به سمت فراگیرسازی پیش‌ می‌رود و حتی تلاش می‌شود دانش‌آموزان با نیاز ویژه تا جای ممکن در مدارس عادی تحصیل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به مصوبه حذف آزمون از دبستان‌ها عنوان کرد: آزمون مدارس خاص اجازه کودکی کردن را به دانش‌آموزان دوره ابتدایی نمی‌داد زیرا در این دوره باید زندگی کردن تمرین شود.

وی با بیان اینکه هر طرح نکات منفی و مثبتی دارد، گفت: به نظر می‌رسد برآیند این تصمیم برای حذف آزمون مثبت است اما باید دقت شود تا دانش‌آموزان با استعداد برتر مورد غفلت واقع نشوند.

باقری ادامه داد: سال گذشته 4445 نفر از 35 هزار دانش‌آموز شرکت‌کننده در آزمون مدارس نمونه‌دولتی پایه هفتم در 40 مدرسه پذیرش شدند و 1292 دانش‌آموز از 22 هزار شرکت‌کننده در آزمون مدارس سمپاد پایه هفتم در 16 مدرسه سمپاد پذیرفته شدند و این آمار نشان می‌دهد به نسبت آمار کشوری پذیرش مدارس سمپاد که یک به 17 است در تهران این آمار تقریبا یک به 22 است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص تمهیدات لازم برای جلوگیری از سوءاستفاده از مصوبه حذف آزمون توسط مدارس غیردولتی، عنوان کرد: ما کار سختی برای پایه هفتم نداریم زیرا بسیاری از مدارس غیردولتی مجتمع آموزشی هستند و برای پایه هفتم معمولاً از دانش‌آموزان پایه ششمی خود جذب می‌کنند اما تعدادی مدارس غیردولتی در تهران هم هستند که سابقه آزمون گرفتن و جذب دانش‌آموز برای خود و مدارس همکار را دارند که البته تعدادشان از انگشتان دو دست بیشتر نیست که جداگانه به آنها تذکرات لازم را داده‌ایم.

وی تصریح کرد: یکی از مدارس مهم غیردولتی تهران که آزمون برگزار می‌کرد روز پنج‌شنبه به من خبر داد که پولی که برای پیش‌ثبت‌نام دریافت کرده را به والدین بازپس داده است.

باقری با بیان اینکه پیش ثبت‌نام مدارس غیردولتی ممنوع است، گفت: تخلفات آسیب‌زا در شورای نظارت بررسی می‌شود و برخورد صریح با آن صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص دریافت پول از دانش‌آموزان برای ساعت جبرانی ناشی از تعطیلات بیان داشت: اگر حضور دانش‌آموزان در جبرانی اختیاری و داوطلبانه باشد اخذ وجه ممنوع نیست اما اگر مدرسه دانش‌آموزان را ملزم به شرکت در کلاس‌های جبرانی کنند حق اخذ وجه ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: در شورایی در حال بررسی وضعیت جبرانی آموزشی دانش‌آموزان هستیم؛ اگر دروس جامانده دانش‌آموزان غیرقابل جبران در روزهای عادی باشد ممکن است چند روز از ابتدای خرداد برای آن تعیین شود اما اگر لزومی در برگزاری کلاس‌های جبرانی وجود نداشته نباشد و کلاس‌ها داوطلبانه برگزار شود، مدرسه حق اخذ وجه ندارد.

 

 

ارسال نظرات