صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 08 June 2023
استاد حوزه و دانشگاه قم گفت: سیره معصومین برخاسته از ارادۀ خداوند و مطابق با قرآن کریم است ازاین‌رو شناخت صحیح سیرۀ آنان به فهم قرآن کمک می‌کند.
کد خبر: ۸۹۹۱۳۷۸
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمدمهدی نادری استاد حوزه علمیه قم به مناسبت عزاداری ایام فاطمیه (س) در جمع کارکنان و بسیجیان سپاه ناحیه شهرستان الشتر گفت: تردیدی وجود ندارد که سیرۀ معصومین (ع) با رفتار دیگران متفاوت‌تر است و نمی‌توان گفتار و رفتار ایشان را با افراد معمولی یکسان دانست، زیرا عملکرد معصومین (ع) دارای ویژگی‌ها و ظرافت‌هایی است که به‌هیچ‌وجه در رفتار دیگران یافت نمی‌شود.

وی با اشاره به خصوصیات سیرۀ پیامبر (ص) و معصومین عنوان کرد: یکی از خصوصیات سیرۀ پیامبر اکرم (ص) و معصومین (ع) آن است که رفتار آن بزرگواران بر اساس خواست و ارادۀ خداوند شکل‌گرفته است به‌گونه‌ای که همۀ گفتار و رفتار آنان مستند به وحی الهی هستند و خداوند در مورد پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: هرگز از روی هوای نفس سخن نمی‌گوید آنچه می‌گوید چیزی جز وحی که بر او نازل‌شده نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نادری با توجه به سیرۀ عملی پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: سیرۀ پیامبر اکرم (ص) از ایمان همه‌جانبه‌اش به خداوند مایه گرفته است و در تمام احوال خداوند را می‌پرستید سیرۀ عملی پیامبر اکرم (ص) در عرصه عبادت و بندگی درواقع ترجمه‌ای از اسلام و قرآن به‌حساب می‌آمد و ایشان با آیات قرآن و سیرۀ عملی خویش عکس‌العمل مناسبی را در عصر جاهلیت از خودشان بروز دادند.

وی با اشاره به سیره و روش امیرالمؤمنین (ع) تصریح کرد: بهترین و کامل‌ترین نمونه حکومت اسلامی بعد از پیامبر حکومت حضرت علی (ع) است تاریخ پرافتخار آن حضرت به‌ویژه در دوران حکمرانی کوتاهش گواه اجرای دقیق مبانی و تعالیم حیات‌بخش اسلام است ازاین‌رو سیره و روش حکومت وزندگی او بهترین نمونه و سرمشق برای تمام امرا و حکام اسلامی در طول تاریخ است.

استاد حوزه و دانشگاه قم با اشاره به عظمت حضرت زهرا (س) بیان کرد: در عظمت حضرت زهرا (س) همین بس که پدری چون حضرت محمد (ص) اولین فرد جهان هستی و مادری چون خدیجه کبری (س) یکی از زن‌های کامل جهان و همسری چون امیرالمؤمنین (ع) که برترین انسان بعد از پیامبر اکرم (ص) است و فرزندانی چون حسنین (ع) و زینبین (س) دارد، و سیرۀ فاطمی قابل‌دسترسی و پیروی برای همۀ انسان‌ها به‌ویژه زنان و دختران است.
وی با اشاره سخن خداوند به پیامبر در مورد خلقت حضرت زهرا (س) خاطرنشان کرد: خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص) فرمودند: ای پیامبر، اگر تو نبودی هستی را نمی‌آفریدم، و اگر علی نبود تو را هم خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را به وجود نمی‌آوردم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات