صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - 03 June 2023
سرزمین لاله‌های سرخ شهادت میزبان 12 شهید گمنام و خوشنام از دیار دلدادگی‌ها است؛ شهدایی که آمدند تا بار دیگر زنگ بیدار باشی برای دل‌های خفته، اسیر و غرق در مادیات زمانه ما شوند.
کد خبر: ۸۹۹۱۶۶۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،  شهرستان نکا همچون همیشه، در راه ولایتمداری و شهید و شهادت سنگ تمام گذاشته است و اینک مردم این دیار حتی در دورترین روستاهای این شهرستان برای بدرقه شهید و وداع با این شهید گمنام با سر دویده‌اند؛ جوانانی با هر رنگ، لباس و پوشش آمده‌اند تا ولایتمداری خود را به اثبات برسانند.

امروز مردان و زنان روستاهای بستان‌خیل و گیل‌آباد نکا آمدند تا برای فرزندان و برادران خود مادری و پدری کنند؛ تا شقایق‌های آرام سرزمین ما بر دوش‌های مردان و زنان آرام گرفته و تا آسمان پرواز کنند.

امام جمعه نکا در مراسم وداع با این شهید گمنام گفت: ولایت‌مداری، شاخصه اصلی و مهم شهدا است و همه ما باید در راستای عمل به وصایای شهدا با همه توان وارد شویم.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی اظهار کرد: شهید خیمه رحمت هر روستا است و باید پیگیری شود تا علاوه بر این وداع با شکوه در آینده‌ای نزدیک، میزبان شهید برای تدفین باشید.

وی افزود: شما این درس و احساسات را از اهل بیت(ع) فرا گرفتید و این احساسات بیانگر این است که شما شایسته هستید که شهید داشته باشید و شما شایستگی دارید و مسؤولان پیگیر باشند تا شهیدی در این روستا بستان‌خیل و در روستای گیل‌آباد خاکسپاری شود.

امام جمعه نکا با گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و تسلیت ایام گفت: اولین شهیده راه ولایت، حضرت فاطمه زهرا(س) است و این راه شهادت را این خانواده اهل بیتی به ما نشان دادند که برای حمایت از ولایت، باید راه شهادت را دنبال کنید.

محمدی‌لائینی ادامه داد: امام حسین(ع) هم در کربلا به ما آموخت که اگر می‌خواهید به آزادی برسید؛ راه شهادت را انتخاب کنید و در این مسیر ادامه راه دهید.

وی با اعلام اینکه بانوان در فاطمیه و در ایام مختلف سال، الگوی خود را بانوی بزرگوار اسلام قرار دهند، خاطرنشان کرد: با اطاعت و الگوبرداری از زندگی و راه و روش این بانو باید برای آخرت خود توشه راه انتخاب کنید و سعادت دائمی را برای خود رقم بزنید.

امام جمعه نکا بیان کرد: حضرت زهرا(س)، عصاره همه خوبی‌ها و فضیلت‌ها است و باید با الگوبرداری از زندگی این انسان وارسته، برای آخرت خود، توشه راه مناسب و مفید فراهم کنیم.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه توجه به نماز و حجاب و عفاف از مسائل مهم و از تأکیدات همه شهدا است؛ یادآور شد: توجه به نماز و عبدات باید در دستور کار همه ما باشد و مبادا نماز در خانواده‌ها کم اهمیت شود.

وی افزود: شهدا برای اعتقادات دینی و پابرجا ماندن ارزش‌ها در راه خدا به شهادت رسیدند و مهم‌ترین وظیفه ما ادامه راه شهدا و عمل به وصایای آنان است.

امام جمعه نکا اظهار کرد: بهترین تجلیل آن است که بدانیم شهدا برای چه شهید شدند و آن هدف را احیا کرده و در این راه تلاش کنیم و بدانیم، عزت، استقلال، ارزش‌ها و آزادی ما به برکت خون شهدا است.

محمدی‌لائینی گفت: آنچه خون شهدا را تهدید می‌کند؛ آن است که مسیر انقلاب را عوض کنیم؛ ریل‌گذاری انقلاب را عوض کنیم و از جهت استکبارستیزی و رأس آن آمریکا به جایی برسیم که به جای اینکه آمریکا را دشمن خود بدانیم؛ طرف معامله خود قرار دهیم.

وی افزود: تفکر لیبرالیستی که در زمان امام راحل بوده است و اینکه با آمریکا کنار بیاییم و با آن بسازیم؛ تفکری که از نهضت آزادی و دولت موقت وجود داشت و در تقابل با خط و نگاه انقلابی بود؛ نباید در جامعه رشد یابد.

امام جمعه نکا همچنین با تسلیت دوباره شهادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا (س) در راه دفاع از ولایت و امام عصر خود به شهادت رسیدند و دفاع از ولایت، مهمترین و بزرگترین درسی است که می‌توانیم برای حمایت از ولی فقیه زمان خود از این بانوی بزرگوار بگیریم.

مردم روستای بستان‌خیل نکا، مرد و زن، پیر و جوان عصر امروز با شهید گمنام عملیات خیبر در جزیره مجنون وداع کردند.

معصومه وفایی یکی از زنان حاضر در این مراسم با غم و اندوه خاصی گفت: آمدم تا برای این شهدا خواهری کنم؛ برادری ندارم اما عشق این شهید را همچون محبت یک برادر بر دل دارم و امیدواریم این شهید و همه شهدا شفاعت کننده ما رد قیامت باشند.

وی اظهار کرد: امروز روستای ما به وجود شهدا متبرک شده است و آرزو داریم یک شهید در این روستا دفن شود تا مأمن ما شده و برکت را برای ما به ارمغان آورد.

وفایی افزود: آرزوی قلبی ما از مدت‌های دور، متبرک شدن به وجود مقدس شهدای گمنام بوده است و امروز به آرزوی خود رسدیم و محله و روستاهای ما اکنون نورافشان و ستاره‌باران از وجود این شهید است.

پیکر  12 شهید گمنام دفاع مقدس روز دوشنبه با استقبال خاصی به استان مازندران وارد شد و مورد استقبال بی‌نظیر در سوادکوه و شهرستان‌های مختلف مسیر حمل شهدا تا قائمشهر قرار گرفت.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر شده است که مراسم شب وداع در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) شهرستان قائمشهر برگزار و پیکر این شهیدان همزمان با شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه، در شهرهای محمودآباد، قائمشهر، سیمرغ ، ساری و بابل تشییع و خاک‌سپاری شود.

برهمین اساس پیکر یکی از شهدای ارزشمند گمنام در قائمشهر و 11 شهید گمنام در شهرستان ساری تشییع شدند.

طبق اطلاعات اعلام شده، شهید گمنامی که در روستای قراخیل قائمشهر خاکسپاری می‌شود ، 28 ساله است و در عملیات ایذایی والفجر 8 منطقه عملیاتی ام‌الرصاص به شهادت رسید.

2 شهید گمنام دیگر هم که 19 و 25 ساله هستند در عملیات خیبر جزیره مجنون و عملیات محرم منطقه عملیاتی شرهانی به شهادت رسیدند و در دانشگاه آزاد محمودآباد تدفین می‌شوند.

دو شهیدی که در شهرستان سیمرغ تدفین می‌شوند 24 و 20 ساله هستند که در عملیات های والفجر 1 منطقه فکه و تک دشمن در منطقه زبیدات به شهادت رسیدند و طبق برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده در پارک شهر سیمرغ دفن خاکسپاری می‌شوند.

شهرستان ساری نیز میزبان پنج شهید گمنام است که 2 شهید 20 و 25 ساله در اداره کل اطلاعات و سه شهید 26، 24 و 23 ساله در منطقه دودانگه و در روستای محمدآباد خاکسپاری خواهند شد.

دانشگاه علوم و فنون بابل هم میزبان 2 شهید گمنام 26 و 29 ساله هستند که به ترتیب در عملیات بیت المقدس منطقه پنجوین و عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات