صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - 01 December 2023
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در موضوع نیروی انسانی، از نظر کمی و کیفی اصلاً وضعیت خوبی نداریم حتی با نگاه حداقلی و در افق 1400 اگر فکری نشود، وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۹۱۸۱۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با ارائه گزارشی از وضعیت موجود آموزش و پرورش تهران اظهار داشت: نیروی انسانی ابتدا در خانواده و سپس در مدرسه آن هم با اولویت دوره ابتدایی تربیت می‌شود، اما در خانواده برای تربیت تقریباً وضعیت خوبی نداریم و دستگاه یا نهادی متولی سرمایه‌گذاری روی خانواده‌ها در این موضوع نیست.

وی افزود: پدران و مادران نه تربیت درست را بلدند و نه کسی به آنها آموزش می‌دهد و اغلب آنها وقت کافی هم برای موضوع تربیت ندارند، پس فقط آموزش و پرورش باقی می‌ماند که آن هم با چالش‌های متعددی دست در گریبان است.

باقری اضافه کرد: در موضوع نیروی انسانی، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی اصلاً وضعیت خوبی نداریم حتی با نگاه حداقلی و در افق 1400 اگر فکری نشود، وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص وضعیت فضای آموزشی این شهر گفت: ما به لحاظ فضای آموزشی جزو سه، چهار استان آخر کشور هستیم و در سال 1400 جمعیت دانش‌آموزی ما به عدد یک میلیون و سیصد و چهل و شش هزار خواهد رسید و به 246 مدرسه ابتدایی جدید با حداقل 9 کلاس با لحاظ متوسط 30 نفر در یک کلاس، نیاز خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: حدود 6800 کلاس درس تهران همین امروز باید تخریب و بازسازی شوند و 9900 کلاس هم نیاز به مقاوم‌سازی دارند، تعداد زیادی از مدارس به لحاظ مکانی باید اصلاح و جابه‌جا شوند مثلاً مدارسی با کوچه‌های 2 متری یا مدارسی که در کنار اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها هستند، مدارسی هم وجود دارد که اینها خانه ـ مدرسه هستند یعنی اصولاً منزل مسکونی بوده‌اند و به ناچار به عنوان مدرسه استفاده می‌شوند.

باقری با بیان اینکه آموزش و پرورش شهر تهران 4 راهبرد و سیاست برای حل موضوعات و مشکلات در نظر گرفته است، گفت: مهم‌ترین راهبرد بحث ارتقای کیفی آموزش و جایگاه مدرسه است، اعتقاد من این است که اگر قرار باشد آموزش و پرورش درست شود باید وضعیت مدارس را درست کرد و بیشترین امور را به دست مدارس سپرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: رویکرد اصلی ما باید محور کردن مدرسه باشد و بعد از آن راهبرد نهادینه کردن یادگیری فرهنگی، تربیتی است که در سند تحول نیز روی آن تأکید شده است.

باقری عنوان کرد: باید مدرسه در هر جایی که قرار گرفته، یک پله بالاتر برده شود؛ برای رسیدن به این هدف باید روی ارتقای توانمندی مدیران و معلمان کار کرد.

وی گفت: ما چاره‌ای نداریم جز آنکه روی توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس هرچه بیشتر کار کنیم و امور بیشتری را در نظام آموزشی کشور به دست توانای نیروهای کارآمد مدارس بسپاریم.

منبع؛ خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات