صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - 10 June 2023
جانشین بسیج جامعه زنان در گفت‌و گو با «بسیج» مطرح کرد
بیابانی گفت: موضوع بیکاری یکی دیگر از عوامل ایجاد اعتیاد در زنان است، که با برگزاری کلاس‎های مهارت افزایی و اشتغال زایی، ایجاد اشتغال‌های خانگی سعی در برطرف کردن مشکل خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۹۹۳۲۳۵
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
مینا بیابانی جانشین بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در ارتباط با بحث کاهش آسیب اجتماعی مصرف مواد مخدر در حوزه زنان و خانواده عنوان کرد: در این زمینه در دو حوزه پیشگیری، مساعدت به زنان مبتلا به اعتیاد و خانواده‌های معتادان در حال فعالیت هستیم.
وی در ارتباط با شناسایی عوامل آسیب زا در زمینه پیشگیری از اعتیاد بیان کرد: یکی راهکارهایی که می‌تواند به کاهش اعتیاد زنان کمک کند، ازدواج است، که با ایجاد ذهنیت زمان مناسب برای ازداوج در بین مادران و دختران می‎توان شرایط انحراف را کاهش داد.
بیابانی اظهار داشت: با برگزاری برنامه‎های فرهنگی، مشاوره و نشست‌ها، مادران و دختران را آگاه ساخته، تا بتوان از بروز این مشکلات در جامعه کاست.
وی افزود: موضوع بیکاری یکی دیگر از عوامل ایجاد اعتیاد در زنان است، که با برگزاری کلاس‎های مهارت افزایی و اشتغال زایی، ایجاد اشتغال‌های خانگی سعی در برطرف کردن مشکل خواهیم داشت.
بیابانی بیان کرد: با برگزاری برنامه‌های فرهنگی با عنوان مادرانه و خترانه، برگزاری جلسات برای آگاهی بخشی به دختران در حلقه‎های صالحین به افزایش آگاهی دختران با مخاطرات و آسیب‎های ناشی از اعتیاد اقداماتی صورت گرفته است.
وی در ادامه مطلب تصریح کرد: برنامه‎های مادرانه و دخترانه، مادران و دختران را با نحوه تعامل آن‎ها با افرادی که در معرض این آسیب هستند، آشنا کرده، به عنوان مثال مادران را با نحوه برخورد با همسران برای پیشگیری از اعتیاد آن‏ها به مواد مخدر آگاه آگاه خواهیم ساخت.
بیابانی بیان کرد: آگاهی‎هایی نیز در زمانی که پدر، پسر یا دختر خانواده معتاد شده اند، به مادر خانواده به منظور رفتار صحیح با فرد گرفتار شده در بند اعتیاد داده می‎شود، تا منجر به ترک اعتیاد در آن‎ها شود.
وی عنوان کرد: با برگزاری جلسات مشاوره برای افراد معتاد یا افرادی که یکی از اعضای خانوداه آن‏ها به اعتیاد کشیده شده سعی در دور کردن آن‎ها از بلای خانمان سوز اعتیاد داریم.
بیابانی اظهار داشت: افراد معتاد بیکار را با آموزش مهارت وارد چرخه اشتغال کرده، تا درآمد مالی داشته و بتوانند با قدرت بیشتری از این فضا خارج شوند، و نیز دختران و همسران آن‎ها را نیز با آموزش مهارت‎های اشتغال زایی خانگی در منزل آشنا کرده تا بتوانند در نبود همسر منبع درآمدی برای خود داشته باشند.
وی تصریح کرد: در سال 95، حدود 431 نفر آموزش‏های اشتغال زایی داشتند، که از این تعداد 54 نفر وارد چرخه اشتغال شدند و توانستند شغلی دائمی با استفاده ازمهارت‎هایی که به آن‎ها آموزش داده شده، ایجاد کنند.
بیابانی گفت: در سال 96، نیز 1350 نفر آموزش داده شدند، که حدود 105 نفر از این تعداد وارد چرخه اشتغال شدند.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال در طرح کرامت به همراه برادران و اقشار مختلف بسیج حضور پیدا کرده، که طرح در شهر فلاورجان استان اصفهان و ملایر استان همدان برگزار شد.
بیابانی در توضیح این مطلب افزود: در این طرح اقداماتی از قبیل شناسایی افراد آسیب زا، قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر، شناسایی خانواده‎های افراد معتاد برای خدمت رسانی به آن‎ها، ایجاد فضاسازی تبلیغی در این دو شهر توسط خواهران بسیجی، دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر به کمک ناجا و تحت پوشش قرار دادن خانواده‏های آن‏ها، هدایت زنان معتاد به کمپ‌های ترک اعتیاد صورت گرفت.
وی در پایان یادآور شد: در اجرای این طرح با مشکلات بودجه ای مواجه شدیم، که تا حدودی توسط خیرین استان همدان و اصفهان کاهش یافت.



ارسال نظرات