صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 05 June 2023
کاهش قیمت CNG با هدف افزایش سهم آن در بازارهای مصرفی از جمله پیشنهادهای مطرح شده بود که این طرح پس از ماه‌ها پیگیری راه به جایی نبرد و در سال آینده نیز به قیمت حال حاضر عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۹۳۴۲۰
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سوخت CNG به عنوان سوخت پاک با گذشت سال ها از استارت ان در کشور در شرایط فعلی تنها سهم 20 درصدی در سبد سوختی دارد.

بنا بر آمار منتشر شده در کشور 4.5 میلیون خودرو مجهز به مخزن سی ان جی و 2 هزار و 400 جایگاه در سراسر کشور در حال فعالیت هستند که این میزان در حدود 17 درصد صنعت سی ان جی جهان و هشت درصد جایگاه‌های عرضه سی ان جی جهان را شامل می‌شود.

بر اساس محاسبات مالی انجام شده، میزان سرمایه‌گذاری در این صنعت از ابتدا تاکنون 3 میلیارد دلار بوده که خروجی این سرمایه گذاری باعث شده از سال 81 تاکنون 60 میلیارد لیتر بنزین از محل عدم واردات، صرفه جویی شده و این مقدار حدود 30 میلیارد دلار سود و صرفه اقتصادی به همراه داشته است.

هدف گذاری ها به این صورت است که مصرف سی ان جی از میزان معادل 20 میلیون لیتر بنزین در سال جاری به معادل 40 میلیون لیتر بنزین در سال آینده برسد تا صنعتی با 24 هزار میلیارد زیرساخت سهمی بیش از 20 درصد در بازار کشور داشته باشد.

گفتنی است پیش از این نیز علیرضا صادق آبادی معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای توسعه این حوزه گفت: به دلیل اهمیت توسعه صنعت سی ان جی کشور، قصد داریم ظرف ۶ ماه، یک نقشه راه تهیه کنیم و آن را به اجرا در آوریم.

از دلایل استقبال کم رنگ از این سوخت می توان به قیمت بالای فروش آن اشاره کرد به گونه ای که قیمت گذاری CNG باید در محدوده 20 تا 25 درصدی قیمت بنزین محاسبه شود تا با تفاوت قیمت ایجاد شده جذابیتی برای افراد در راستای استفاده از آن ایجاد شود.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت در روزهای نخست فعالیت خود در راستای کاهش قیمت نامه نگاری هایی را با سایر مسئولین انجام داده که طبق شواهد تاکنون با این کاهش قیمت موافق صورت نگرفته و سبب ان شده در سال اینده نیز قیمت سی ان جی با قیمت فعلی فروخته شود.

مسئله‌ای که اگر قصد رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده آن را داریم باید در اجرا راه‌های رسیدن به آن تلاش کرده و بی تفاوت از کنار آنها عبور نکنیم.

ارسال نظرات