صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ - 01 July 2023
مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه بدون مقاومت اقتصادی، اقتصاد مقاومتی ممکن نیست، گفت: اقتصاد مقاومتی بدون سبک زندگی اسلامی محقق نمی شود.
کد خبر: ۸۹۹۷۸۲۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر غلامعلی حدادعادل در نشست بصیرت افزایی و گسترش معرفت انقلابی که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ولیعصر(عج) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن و روز مادر، اظهار داشت: امیدواریم همه ما به خصوص خانم‌ها در جامعه ما آن حضرت را الگوی خود بشناسند و بدانند.

وی گفت: دشمنان انقلاب در بدو پیروزی انقلاب از سوی امام(ره) و مردم غافلگیر شدند، آنها هیچ‌گاه در محاسبات خود پیش بینی نکرده بودند که در ایران اتفاقی از جنس انقلاب اسلامی به این سرعت و قوت رخ دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همواره دشمنان از انقلاب عقب بودند، یادآور شد: آنها اوایل انقلاب تحلیل‌هایی را ارائه می دادند و در بسیاری از محافل علمی و پژوهشی غرب از شیعه یک آگاهی درستی نداشتند؛ آنها اسلام را بیشتر از منابع اکثریت که اهل سنت بودند، می گرفتند و متخصص در مسائل تشیع نداشتند و مفاهیمی همچون ولایت، ولایت فقیه، عاشورا، مهدویت، مرجعیت و... برایشان خیلی مهم بود.

وی تصریح کرد: امروز بعد از گذشت ۴۰ سال دشمن ما را شناخته و مسائل را بررسی کرده و همانگونه که انقلاب در طی این ۴۰ سال ریشه تنیده و پیشرفت و سامان پیدا کرده است، طراحی دشمن نیز برای این انقلاب پیشرفت کرده و این فتنه و برنامه ای که امروز برای ضربه زدن به انقلاب دارند بسیار پیچیده تر و حساب شده تر از اوایل انقلاب است.

حدادعادل تاکید کرد: نکته مهم این است که ما می دانیم انقلاب اسلامی سه رکن داشته و دارد و بر این سه ستون استوار است.

وی ادامه داد: اولین ستون آن ایمان به خدا و دینداری است که این ریشه است، دومین ستون رهبری و ولایت است که حکم تنه را دارد که از این ریشه تنیده می‌شود و سومین ستون مردم هستند که در واقع شاخ و برگ این درخت هستند که از طریق رهبری به ریشه اتصال پیدا می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز دشمن برای این سه رده برنامه ریزی کرده است، اول اینکه ایمان مردم را سست کند و مظاهر این فعالیت‌ها در فضای مجازی وجود دارد و یک فضای دیگری را ایجاد کرده است.

*ماهواره‌ها تیشه به ریشه ایمان مردم زدند

وی ابراز داشت: ماهواره‌ها تیشه به ریشه ایمان مردم زدند، هم از طریق شبهه افکنی و هم از طریق فساد اخلاقی بسیاری به گناه کشیده شدند به خصوص نسل جوان را در فشارهای غرایز جنسی گرفتار کردند.

حدادعادل در خصوص برنامه دشمنان عنوان کرد: برنامه دشمنان ریشه در اعتقادات مذهبی دارد و باعث شد مردم از امام اطاعت کنند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه دشمنان از ابتدای انقلاب تحریم‌ها را سازماندهی کردند، عنوان کرد: نتایجی از این امر می‌توان گرفت اول اینکه وقتی کشور در تحریم اقتصادی باشد حکومت ضعیف می‌شود و دوم اینکه مردم ناراضی می‌شوند، بیکاری زیاد می شود، سرمایه گذاری نمی شود و فقر زیاد می شود، آسیب های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی زیاد می شود و انواع فسادهای اخلاقی در اثر فقر به وجود می آید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نتیجه دیگری که دشمنان می گیرند در واقع ضعف اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی و فساد اقتصادی در کشور به وجود می آید و وقتی مجاری اقتصادی را ببندند بطور کلی فساد افزایش می یابد.

حدادعادل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا تصریح کرد: ما در بدبینی نسبت به دشمنان حق داشتیم آنهایی که خوش بین بودند باید خودشان را اصلاح کنند، دشمن در کنار این تحریم اقتصادی یک پیوست تبلیغاتی و رسانه ای دارد تا اینکه مردم در اثر شدت گرفتاری خسته شوند.

وی اضافه کرد: آنها در انتظار روزی هستند که با فشار اقتصادی مردم در جلوی انقلاب بایستند و سعی آنها این است که همه این مشکلات را به حساب ناکارآمدی نظام بگذارند و در واقع به طرق مختلف طی این سال‌ها شروع کردند و بعد از فتنه سال ۸۸ یک هجمه حساب شده به این سمت و سو ایجاد شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به مردم استان همدان بیان کرد: هرکدام از شما که در این استان احساس تعهد دارید در هر سه زمینه باید کار و تلاش کنید و حساب شده عمل کنید و در این زمینه بهترین خدمت که خدمت آموزشی است را انجام دهید و روی آموزش سرمایه گذاری کنید.

وی در ادامه افزود: فضای مجازی را باید مدیریت کرد به خصوص در نسل جوان، باید به جوانان بگوییم قبل از انقلاب کشور چگونه بوده و حتی اعترافات آنها را جلوی فرزندانمان بگذاریم.

حدادعادل با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: مساله اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بیان کردند را جدی بگیریم این یک وظیفه همگانی است و فقط وظیفه دولت نیست.

وی تصریح کرد: بدون مقاومت اقتصادی، اقتصاد مقاومتی ممکن نیست، همچنین اقتصاد مقاومتی بدون سبک زندگی اسلامی محقق نمی شود و مرحوم «سیدصادق حجازی» که امروز مراسم چهلم ایشان برگزار شد نمونه ای از سبک زندگی اسلامی است و سبک زندگی اسلامی یعنی پرهیز از تجملات.

انتهای پیام/

ارسال نظرات