صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - 30 July 2023
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: راهیان نور به عنوان یکی از گرانبهاترین میراث دوران دفاع مقدس است که می‌تواند ایستادگی و مقاومت مردم در آن دوران را به نسل‌های بعدی منتقل کند.
کد خبر: ۹۰۰۰۳۰۰
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ترویج و نشر فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و انتقال اثرگذار آن به نسل جوان را از مهمترین اهداف برگزاری اردوهای راهیان‌نور دانست و گفت: اردوی راهیان نور یک برنامه ملی مهم با محوریت تربیتی بوده و از بین‌بردن ارزش‌های مربوط به آن دوران از مهم‌ترین اهداف دشمنان است که حضور قشر جوان جامعه این امکان را از آنان دور می‌سازد.

وی افزود: راهیان نور به عنوان یکی از گرانبهاترین میراث دوران دفاع مقدس است که می‌تواند ایستادگی و مقاومت مردم در آن دوران را به نسل‌های بعدی منتقل کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی با انواع ترفندها و با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی درصدد از بین بردن فرهنگ شهادت و دفاع مقدس و بی‌تفاوت کردن جوانان نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب هستند که باید در این مورد هوشیار باشیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی استکبارستیزی را مهم‌ترین پیام دوران دفاع مقدس دانست و گفت: هشت سال دفاع مقدس را با تمام سختی هایش پشت سر گذاشتیم اما اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک کشورمان به تصرف دشمن درآید و امروز ما در عرصه جهانی اثرگذار هستیم.

وی به اعزام کاروان‌های راهیان نور از استان مرکزی اشاره کرد و گفت: سال گذشته 14 هزار نفر از استان مرکزی به مناطق عملیاتی اعزام شدند و امسال نیز تاکنون حدود 9 هزار نفر از این استان به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه اعزام راهیان نور همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و استقبال خانواده‌های از اردوهای راهیان نور عمومی امسال پیش‌بینی می‌کنیم که 8 هزار نفر در قالب راهیان نور عمومی از استان مرکزی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شوند.

سردار سرتیپ پاسدار کریمی با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و رزمایش‌های فرهنگی به منظور اثرگذاری هرچه بیشتر این اردوها گفت: در پادگان مسعودیه هر ساله سازمان بسیج به شکل مستمر برنامه رزمایشی اجرایی می کند که این رزمایش در طول چند شب تکرار میشود.

وی افزود: همچنین در برخی پادگان‌های سپاه‌های استانی نیز به شکل محدود برنامه‌ها و رزمایش‌های فرهنگی به منظور ملموس‌سازی شرایط دوران دفاع مقدس اجرایی می‌شود. و حتی منطقه «میشداغ» توسط ارتش برنامه‌های فرهنگی ویژه زائران راهیان نور اجرایی می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: برنامه‌ای تحت عنوان «بچه‌های آسمانی» در شلمچه ویژه کودکان برگزار می‌شود تا نسل آینده ساز انقلاب را با فرهنگ دفاع و مقاومت بیش از پیش آشنا سازد.

سردار سرتیپ پاسدار کریمی به یادمان‌های شهدا در مناطق عملیاتی جنوب اشاره و خاطرنشان کرد: در منطقه عملیاتی والفجر 8، فاو، شلمچه، طلائیه، هویزه، دهلاویه، شرهانی، مهران و فکه راویان ثابت به روایتگری عملیات‌های انجام شده در این مناطق می‌پردازند که بیان شرایط و وضعیت دوران دفاع مقدس از بیان این روایتگران بسیار برای زائران اثرگذار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات