صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 09 June 2023
با وجود برنامه‌ریزی‌هایی که در طول سال‌های گذشته برای افزایش تقاضای سفر ریلی انجام شده هنوز این بخش از حمل‌ونقل ایران نتوانسته به ایده‌آل‌های خود نزدیک شود.
کد خبر: ۹۰۰۰۹۵۴
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، راه‌آهن همچنین اعلام کرده که در سال گذشته ۲۸۴ واگن مسافری با سن بالای ۳۰ سال را از رده خارج کرده و ۴۷۲ واگن جرم‌گیری و ۱۰۰ واگن نیز بهسازی شده‌اند.
 

همچنین در عملکرد سال ۱۳۹۶ این شرکت آمده که راه‌اندازی قطارهای گردشگری در مسیرهای مختلف کشور موجب افزایش ظرفیت و بهره‌وری شده و همچنین آغاز به کار قطارها در مسیرهای جدید مانند اصفهان – زاهدان، نخجوان – مشهد، همدان – مشهد و راه‌اندازی دو قطار پنج ستاره جدید از جمله اقداماتی بوده که در سال جاری صورت گرفته است.
 

راه‌آهن همچنین اعلام کرده که این شرکت تا پایان برنامه ششم توسعه مکلف به جابه‌جایی بیش از ۱۰۰ میلیون مسافر معادل ۲۰ درصد حمل‌ونقل عمومی کشور شده که از این‌رو نیاز به سرمایه‌ گذاری قابل توجه در این بخش را نشان می‌دهد.

با توجه به این موضوع در برنامه‌ریزی‌های سال آینده تامین مالی خرید ۴۵۰ واگن ریل باس از کره جنوبی، تامین مالی سه میلیارد دلار خرید ناوگان باری، لوکوموتیو و مسافری از روسیه، گشایش اعتبارات اسنادی مربوط به برقی کردن خط تهران – مشهد و اجرای عملیات قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان از جمله برنامه‌ریزی‌هایی است که به منظور گسترش نفوذ راه‌آهن در عرصه حمل و نقل ایران در دستور کار قرار گرفته است.

راه‌آهن همچنین اعلام کرده که در نوروز ۱۳۹۷ با فراهم کردن بیش از یک میلیون و ۸۷۲ هزار صندلی رشدی ۱۵ درصدی را از نظر ظرفیت و رشدی ۱۳.۸ درصدی را از نظر افزایش تعداد صندلی ایجاد کرده است.

ارسال نظرات