صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - 30 July 2023
امام جمعه شهر مهربان در خطبه های نمازجمعه این شهر، گفت: یکی از اثرات و برکات حمایت از کالاهای ایرانی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، بی اثر کرن تحریم‌های دشمن، کاهش فاصله طبقاتی و در نهایت افزایش عدالت در جامعه و امیدواری بیشتر جوانان به آینده خود و کشور خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۰۳۰۱۷
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  حجت‌الاسلام حسن مرسلی افزود: در سال‌های اخیر رهبر فرزانه انقلاب  تلاش کرده‌اند با نگاه جامع، اقتصاد را در جبهه جدید و اصلی‌ترین صحنه دشمنی استکبار در برخورد با نظام و اسلام معرفی کنند و واضح است که تلاش دشمن باز کردن جبهه‌های متعدد و وسیع و تلاش برای برهم زدن اولویت‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با درایت همیشگی و بدون فوت وقت، جبهه هدف‌گذاری شده دشمن را شناسایی و مکرر نهیب می‌زنند که مراقب تنگه‌های نفوذ دشمن باشیم.

حجت الاسلام مرسلی با اشاره به اینکه نامگذاری سال‌های اخیر از یک قاعده پیروی می‌کند، بیان کرد: تمام عناوین نامگذاری‌ سال‌های اخیر حوزه فرهنگ اقتصاد و مصرف را نشانه گرفته است تا یک خط پدافندی در مقابل دشمن آرایش داد و در مقابل هجمه‌ها تاب آورد و هم مسیر پیشرفت کشور را بیشتر فراهم می‌کنند.

 وی ادامه داد: حمایت از کار و کارگر ایرانی و حمایت از سرمایه و کارخانه ایرانی باعث رونق تولید ملی و حمایت از خانواده‌های ایرانی است که با همگرایی بیشتر کشور را از چالش‌های بیشتر نجات می‌دهد.

حجت الاسلام مرسلی در ادامه دولت، تولیدکننده و مصرف‌کننده را سه ضلع اصلی حمایت از کالای ایرانی عنوان و اظهار کرد: دولت وظیفه دارد ضمن مقابله با قاچاق کالا و واردات بی‌رویه، از تولید ملی حمایت کرده و زمینه صادرات را فراهم کند و در این میان باید توجه داشت که تولیدکنندگان نیز نقش مهمی در ایجاد اشتغال برای مردم همچنین جلب تمایل مشتری‌ها برای خرید کالای ایرانی دارند.

خطیب جمعه شهر مهربان تاکید کرد: اگر دو ضلع این مثلث خوب کار کند، قطعاً مصرف‌کننده خود به خود تمایل به خرید کالای ایرانی خواهد داشت و باید توجه داشت که در صورت عدم توجه به کیفیت کالای تولید داخلی و بالا بردن افزایش کیفیت، مصرف‌کنندگان پای آنها و کالای تولیدی‌ آنها نخواهند ایستاد.

 حجت الاسلام مرسلی، در کنار این موارد به موضوع دیگری نیز اشاره کرد و آن داشتن تعصب به کالای ایرانی، تعصب به تولیدات کارخانجات داخلی و در نهایت تعصب به کشور و ملت است.

امام جمعه شهر مهربان، به علل حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: چرخ صنایع و تولید ملی با حمایت از کالای ایرانی  حرکت خواهد کرد و اولین  نتیجه آن، ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی خواهد بود و حمایت از کالای ایرانی، باعث بالا رفتن درآمد کشور خواهد شد.

وی،کاهش قاچاق کالا و حمایت از کالای ایرانی را عامل جلوگیری از کالاهای مصرفی عنوان کرد و گفت: حمایت از کالای ایرانی مانع خروج ارز از کشور می‌شود و یکی از اثرات و برکات حمایت از کالاهای ایرانی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، بی‌اثر کرن تحریم‌های دشمن و کاهش فاصله طبقاتی و در نهایت افزایش عدالت در جامعه و امیدواری بیشتر جوانان به آینده خود و کشور خواهد شد.

 مرسلی در ادامه خطبه دوم به مناسبت‌های هفته اشاره کرده و با گرامیداشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: 12 فروردین یکی از اعیاد مهم ملی است و در سال 1358 در چنین روزی در یک رفراندوم بی‌نظیر جهانی با مشارکت  2/98 درصدی مردم، به جمهوری اسلامی رای حداکثری و قاطع دادند.

امام جمعه شهر مهربان،اعتکاف را فرصتی مغتنم برای خودسازی و تهذیب نفس عنوان کرد و افزود: مراسم معنوی اعتکاف جزو رویش‌های مهم انقلاب است و این سنت و عبادات حسنه اسلامی، بهترین فرصت برای جوانان و خودسازی آنان در این زمینه است.

وی، 15 ماه رجب که مصادف با 13 فروردین و سالروز شهادت‌گونه حضرت زینب (س) است را تسلیت گفت و اظهار کرد: حضرت زینب (س) در خانه وحی و عصمت و طهارت تربیت یافت و تمام عمر خویش را وقف اسلام، قرآن و ایثار در راه دین خدا و شجاعت در عمل به وظیفه دینی خود کرد و ولایت‌مداری از شاخص‌های ایشان به شمار می‌رود.

امام جمعه شهر مهربان در ادامه با اشاره به 13 فروردین روز حمایت و حفاظت از طبیعت گفت: روز 13 فروردین روزی برای باهم بودن است و باید با فرهنگ‌سازی، به کودکان خود احترام به طبیعت را یاد دهیم و باید در نظر داشت که طبیعت بهترین هدیه از طرف خداوند عالم به بندگان است و آنهایی که فرصت درختکاری را از دست دادند، این روز بهترین فرصت برای کاشت درخت است و باید طبیعت را حفظ کنیم و از ریختن زباله به طبیعت جداً  خودداری کنیم.

ارسال نظرات