صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ - 01 July 2023
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه مطرح کرد
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: وظیفه حفظ امام معصوم(ع) و حجت خدا در برابر خطرات شیوه و اقدامی است که حضرت زینب(س) در این زمینه با شجاعت و ایثار عمل کردند.
کد خبر: ۹۰۰۳۳۳۷
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج حجت‌الاسلام محمد دشتی  ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) به محبان اهل بیت(ع) اظهار کرد: شیوه مبارزاتی حضرت زینب(س) را می‌توان به دو مقطع تقسیم کرد مقطعی که در کنار پدر و برادرانشان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بودند و مقطعی دیگر که در ماجرای کربلا و پس از شهادت امام حسین(ع) روی داد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت در مقطع نخست وارد مسائل سیاسی نشدند البته به این معنا نیست که حضرت دغدغه نداشتند بلکه به این دلیل که از نظر عفاف و حجاب و ارتباط زنان با نامحرم در اسلام توصیه شده و در غیر موارد ضروری زنان مسلمان نباید در معرض دید و مخاطب مردان نامحرم باشند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد: بانوان اهل بیت(ع) نسبت به تربیت زنان جامعه اسلامی، حمایت و ارشاد آنها و پاسخگویی به مشکلات و مسائل احساس مسؤولیت داشتند بنابراین آنها مورد مراجعه بانوان مسلمان بودند و در زمینه تربیت و ارشاد بانوان در ابعاد مختلف فرهنگ اسلام و ابعاد سیاسی فعالیت داشتند.

وی با اشاره به شیوه مبارزاتی حضرت زینب(س) در مقطع دوم زندگانی گفت: تقویت جبهه خودی و ساماندهی و مدیریت داخلی نیروها از جمله اقدامات این بانوی بزرگوار بود که در شرایط بحرانی پس از شهادت امام حسین(ع) به آنها اهتمام داشتند.

دشتی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) با مشورت امام سجاد(ع) امور کاروان را مدیریت و جمعیت باقیمانده از زنان و کودکان را حفظ و حراست کردند.

وی افشاگری حقیقت ظالمانه و منحرفانه دشمن را از دیگر محورهای مبارزاتی حضرت زینب(س) ذکر کرد و افزود: حضرت به افشا کردن رفتار و گفتار غیراسلامی و انسانی مخالفان اهتمام داشتند و با تکیه بر قرآن و سیره رسول الله(ص) توطئه‌ها را بر ملا کردند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد: حضرت زینب(س) با شجاعت و پذیرش خطر در برابر دشمن به ظاهر پیروز ایستادگی کرده و دشمن را از نظر روحی به عقب‌نشینی و شکست وادار کردند.

وی با اشاره به حمایت از امام معصوم(ع) به عنوان  محور دیگر مبارزات حضرت زینب(س) گفت: برخی اوقات امام معصوم(ع) در معرض آسیب از سوی دشمن قرار می‌گرفت و وظیفه حفظ امام معصوم(ع) و حجت خدا در برابر خطرات شیوه و اقدامی است که حضرت در این زمینه با شجاعت و ایثار از امام معصوم و حجت خدا دفاع می‌کردند.

دشتی یادآور شد: زمانی که عبیدالله بن زیاد دستور قتل امام سجاد(ع) را صادر کرد حضرت زینب(س) خود را سپر حجت خدا قرار داد و با تمام وجود و جدیت فرمودند هیچ راهی برای کشتن امام ندارید مگر اینکه من را بکشید و زمانی‌که دشمن رشادت و جدیت حضرت زینب (س) را دید از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد.

ارسال نظرات