صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - 16 November 2023
از زمان وقوع زلزله در استان کرمانشاه، استان اصفهان کمک‌های خود را آغاز کرد و از آن زمان تا کنون علاوه بر کمک‌های نقدی، غیر نقدی و مردمی ۵۰۰ کانکس برای اسکان اضطراری زلزله زدگان اهدا و برای مسکن آنها نیز اقداماتی انجام داده است.
کد خبر: ۹۰۱۱۷۵۹
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ در مقیاس بزرگای گشتاوری شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ در نزدیکی ازگله، استان کرمانشاه در نزدیکی مرز ایران و عراق در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی شهر حلبچه عراق ایران رخ داد.

در این زلزله آسیب جانی و مالی بسیاری به هموطنان کرمانشاهی وارد آمد. مردم از سراسر ایران برای کمک به آن‌ها شتافتند و علاوه بر کمک‌های مردمی برخی از استان‌های بیشتر برخوردار نیز با برعهده گرفتن بخشی از امور کمک و همراهی خود را آغاز کردند. استان اصفهان نیز از همان ساعات اولیه بخشی از کمک‌ها را به عهده گرفته و با اهدای کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود یاری به زلزله زدگان را آغاز کرد.

در همان روز‌های ابتدایی سه روستا تحت پوشش استان اصفهان درآمد که نیرو‌های بسیج و سپاه به یاری آن‌ها شتافتند. کمک‌های غیر نقدی شامل مواد غذایی و کانکس به آن‌ها اهدا کردند. پس از گذشت چند روز جیره مواد غذایی خشک در اختیار آن‌ها قرار دادند تا خود به پخت و پز پرداخته و به زندگی عادی برگردند.

با وجود سرمای هوا کمک‌های مردمی بسیاری روانه مناطق زلزله زده شد به طوری که بسیاری از آن‌ها در انبار نگهداری و به مرور بین مردم تقسیم می‌شد. علاوه بر کمک‌های نقدی و غیر نقدی مددکاران بسیاری نیز برای کمک‌های معنوی به منطق زلزله زده رفتند و تا جایی که در توان داشتند یاری‌شان کردند

پس از گذشت چند روز از این زلزله و با توجه به اینکه این زلزله در فصل سرد اتفاق افتاده بود اهدای کانکس از طرف مردم و نیرو‌های بسیج و سپاه نیز آغاز شد.

اهدای ۵۰۰ کانکس به زلزله زدگان

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان پیرامون آخرین جزئیات کمک به زلزله زدگان کرمانشاه گفت: در حال حاضر اسکان اضطراری و موقت به صورت صد درصد انجام شده و ۵۰۰ کانکس اهدایی مردم و اصناف و کمک‌های بسیج و سپاه تیز علاوه بر کانکس‌های اهدایی تقدیم زلزله زدگان کرده‌ایم.

سرهنگ احسان‌الله رضا پور افزود: سه روستایی که تحت پوشش استان اصفهان بود شامل مرشاعر فرج امام و بزمیرآباد با نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار دادیم و در حال حاضر به صورت کامل وضعیت مطلوب است.

وضعیت مسکن سرپل ذهاب

وی پیرامون اسکان دائم زلزله زدگانی که تحت پوشش استان اصفهان بودند، گفت: در تقسیم بندی که انجام شد به استان اصفهان شهر سرپل ذهاب را دادند و صرفأ فقط ساخت مسکن مددجویان بهزیستی مد نظر بود. یشنهاد ما ۱۲۰ واحد بود که به ۸۵ واحد تقلیل دادند و البته این تعداد هم در بررسی‌ها در بروکراسی اداری مانده است.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه مالکان خانه‌ها تحت پوشش بهزیستی هستند، بیان کرد: وقتی متوجه شدیم که با این وضعیت برای ساخت مسکن دیر می‌شود به عنوان استان معین وارد شدیم نه مجری.

افتتاح مسکن‌های سرپل ذهاب در اردیبهشت

وی گفت: برای ساخت هر مسکن ۱۵ میلیون تومان اضافه بر وامی که مالکان می‌گیرند کمک کردیم. اوضاع همه روستا‌ها خوب است و در اردیبهشت افتتاحیه مسکن دارند.

رضاپور افزود: ۴۵۳ مسکن باید ساخته شود که تعدادی از این‌ها که تعهد کردند اردیبهشت جاری افتتاح می‌شود و مابقی هم تا پایان تابستان تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت کمک رسانی در حال حاضر سمت و سوی نقدی و مصالح دارد، اظهار داشت: زلزله زدگان با یاری خدا وضعیت بهتری دارند و استان اصفهان نیز به عنوان استان معین تلاش خود را برای کمک می‌کند.
ارسال نظرات