صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 06 June 2023
یکی دیگر از سیاست های بانک مرکزی کنترل بازار ارز و افزایش قدرت عرضه دلار در بازار بود.از این رو بانک سرمایه با سیاست های تشویقی ارزان قیمت اقدام به جذب سرمایه های ارزی کرد.
کد خبر: ۹۰۱۳۳۸۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

گروه اقتصادی _ خبرگزاری بسیج؛ مقدمه: نظام بانک داری جمهوری اسلامی ایران در لوای قوانین و برنامه های بانک مرکزی جمهوری اسلامی جهت گیری های منطبق با سیاست های اقتصادی دولت خواهد داشت.به هر میزان که یک بانک خود را در چارچوب و برنامه های بانک مرکزی قرار دهد عیار و اعتبار آن بانک دو چندان شده و زمینه تحقق برنامه های بالادستی نظام اقتصادی را آماده می کند.

گفتنی است یکی از سیاست های اخیر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جذب سرمایه و نقدینگی در بانک ها برای به کار گیری سرمایه های انباشه در چرخه تولید کشور است. از این رو یکی از سیاست های تشویقی بانک مرکزی افزایش نرخ سود سپرده گزاری از 15 درصد به 20 درصد بود.البته این سیاست بانک مرکزی یک بازه کوتاه دوهفته ای بود و بعد از آن نرخ ها به 15 درصد برگشت.


در این میان برخی از بانک ها با بهره مندی از سیاست های تشویقی بومی ضمن ارائه رفاه و خدمات بیشتر سعی دارند تا سرمایه ها و نقدینگی مشتریان خود را جذب کنند. اغلب این سیاست های تشویقی با کمترین هزینه عملیاتی می شود تا بار هنگفت مالی برای بانک به همراه نداشته باشد.
یکی دیگر از سیاست های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کنترل بازار ارز و افزایش قدرت عرضه دلار در بازار بود.از این رو بانک سرمایه همچون دیگر بانک های موفق کشور با سیاست های تشویقی ارزان قیمت اقدام به جذب سرمایه های ارزی کرد.

بر همین اساس بانک سرمایه، از جمله بانک های موفق در عرصه بانک داری کشور است که در راستای سیاست‌های ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی و به منظور قدردانی از حسن اعتماد مشتریان، خدمت جدیدی تحت عنوان «سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت ویژه سه ماهه ارزی» ارائه نموده است.

این بانک به منظور قدردانی از حسن اعتماد مشتریان، با تنوع در سپرده‌های ارزی مدت‌دار خود، امکان سپرده‌گذاری ارزی کوتاه‌مدت ویژه سه ماهه علاوه بر روش‌های قبلی که به صورت حساب‌های یک ماهه، سه ماهه، شش‌ماهه و یکساله بوده است، را فراهم آورده است. حداقل مبلغ برای افتتاح حساب های ارزی کوتاه مدت ویژه سه ماهه 100 دلار آمریکا یا یورو و 500 درهم امارات می باشد.
این گزارش می‌افزاید بانک سرمایه متعهد است به هنگام درخواست متقاضی، نسبت به عودت عین مبلغ سپرده (درخصوص سپرده های با منشا اسکناس) به انضمام سود متعلقه به صورت ارز به سپرده‌گذاران محترم مبادرت نماید.
گفتنی است کلیه شعب ارزی بانک سرمایه در سراسر کشور آمادگی افتتاح سپرده‌های ارزی مدت‌دار را بر اساس درخواست مشتریان دارند.

ارسال نظرات