صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 07 June 2023
یکی از مراجع تقلید گفت: در آموزش و پرورش هنوز هم گاهی افراد نفوذی پیدا می‌شوند، البته جامعه معلمان جامعه‌ای مورد احترام هستند، ولی به ما خبر می‌رسد که در برخی مراکز سند ۲۰۳۰ در حال اجرا است که به طور کلی مبانی دینی و مذهبی را در بین فرزندان ما خراب می‌کند.
کد خبر: ۹۰۱۳۶۸۳
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با جمعی از مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان در نهج البلاغه اظهار داشت: ایشان به پنج نکته در مورد برتری علم بر مال اشاره کرده‌اند؛ از جمله این که علم حافظ انسان و انسان حافظ مال است.

وی افزود: تمام اموال و ثروت‌ها در سایه علوم اجتماعی و اقتصاد حفظ می‌شود، بنابراین چیزی که پایدار است علم است و همه چیز باید در سایه علم قرار گیرد، تعلیم و تعلم از ارزش دوچندانی برخوردار است و خداوند این پیمان را از علمای دین گرفته که تعلیم دهند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: در روایتی معروف آمده است که وقتی معلمی به کودکی بسم الله الرحمن الرحیم را یاد بدهد و او تکرار کند، خداوند چهار برات آزادی از دوزخ را برای معلم و متعلم و پدر و مادر متعلم می‌نویسد و شما باید خدا را شکر کنید که در این مسیر قرار گرفته‌اید.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای تعلیم و تعلم بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: ما افتخار می‌کنیم تابع مذهبی هستیم که این قدر به علم و عالم اهمیت می‌دهد و امیدواریم در مسیر مسؤولیت خود موفق باشید.

آیت الله مکارم‌شیرازی تأکید کرد: فرزندانی که تحویل شما داده می‌شود امانت است که باید مراقب باشید در آن‌ها خیانت صورت نگیرد، چون امانات انسانی از امانت‌های مالی اهمیت بیشتری دارد؛ سرمایه‌های اصلی جامعه انسان‌ها هستند و منابع زیرزمینی در در درجات بعدی قرار دارد.

وی عنوان کرد: بحث بعدی تعهد اخلاقی و دینی است که اگر این مورد نباشد نیروی انسانی هم کارایی ندارد، بنابراین باید علم و ایمان در کنار هم پرورش پیدا کنند و اگر غیر این باشد کار خراب می‌شود، مسأله بعدی آن است که ما در زمان زندگی می‌کنیم که وسائل انحراف از هر زمانی بیشتر است.

وی با بیان این که فضای مجازی به ابزاری برای فساد تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: به همین میزان باید ابزار تهذیب اخلاق و پاکی نفس هم بیشتر شود؛ ما معتقدیم برای پیشرفت مسائل آموزش و پرورش یک مثلثی هست که باید اصلاح شود و آن برنامه، کتاب و معلم است.

این مرجع تقلید ابراز داشت: در آموزش و پرورش هنوز هم گاهی افراد نفوذی پیدا می‌شوند، البته جامعه معلمان جامعه‌ای مورد احترام هستند، ولی به ما خبر می‌رسد که در برخی مراکز سند ۲۰۳۰ در حال اجرا است که به طور کلی مبانی دینی و مذهبی را در بین فرزندان ما خراب می‌کند.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان داشت: باید مراقب برنامه‌ها و کتاب‌ها باشیم و حرکات غیر مسؤولانه را رصد کنیم، بنابراین عمل شما عبادت است و مسؤولیت شما هم سنگین است چراکه همیشه در کنار کوه‌های بلند دره‌های عمیق وجود دارد.

وی با اشاره به این که پیشرفت علمی دانش آموزان قمی در کنکور نیز باعث خشنودی است، خاطرنشان کرد: این مسأله موجب می‌شود شهر قم که شهری مذهبی است در بین دیگر شهر‌های کشور جایگاه خود را از نظر علمی در مدارس نیز نشان بدهد.
ارسال نظرات